Sunt 50% șanse să fi primit un iPhone de Crăciun

de: Alexandru Puiu
29 12. 2015

Abia s-a încheiat Crăciunul și au început să apară primele statistici legate de cadourile pe care le-ați primit, un iPhone aflându-se pe prima poziție.

Există multe motive pentru care s-ar putea să nu-ți dorești un iPhone. Prețul se află pe primul loc, bateria am putea-o plasa pe poziția a doua iar lipsa flexibilității sistemului de operare pe trei. Lăsând însă la o parte aceste aspecte, numărul celor care visează la un iPhone este covârșitor, iar dacă aveați nevoie de o dovadă suplimentară a acestui fapt, este suficient să vă uitați pe graficul de mai jos.

Cei de la Flurry Insights au publicat zilele trecute o analiză detaliată a numărului de telefoane activate în perioada Crăciunului, la nivel global, defalcate pe producător. Având în vedere că 49,1% dintre ele au fost create de Apple, sunt aproape 50% șanse să fi primit un iPhone de Crăciun. Partea fascinantă este că deși respectiva valoare e remarcabilă, mai ales dacă luăm în calcul faptul că vorbim de un singur producător, e mai mică decât cea înregistrată pe aceeași perioadă a anului trecut. În 2014, pe perioada Crăciunului, 51,3% dintre toate terminalele activate au fost iPhone-uri.

În ceea ce privește competiția pentru gigantul din Cupertino, cum era de așteptat, Samsung se află pe poziția a doua cu 19,8 procente, în crește față de 17,7% în aceeași perioadă a anului trecut. Din păcate, în timp ce Apple a vândut terminale premium, Samsung nu se poate mândri cu aceeași performanță. În loc de Galaxy S, au fost activate mai multe smartphone-uri precum Galaxy Grand Prime și Core Prime. Galaxy S6 s-a aflat de asemenea pe listă, dar într-un procent mult mai mic.

Sony a părăsit top 5 anul acesta, iar ultima poziție, spre surprinderea tuturor a fost ocupată de Xiaomi, cu 1,5%. Nokia, care în teorie nici nu mai produce telefoane, s-a aflat pe locul trei cu 2%, urmată de la LG cu 1,7 procente.