Google schimbă din nou regulile jocului în materie de indexare
A trecut aproape un an de când cei de la Google nu au mai introdus schimbări semnificative în materie de SEO, dar se pare că momentul a sosit.
SEO sau Search Engine Optimization întruchipează un domeniu de activitate care se ocupă cu optimizarea website-urilor online cu scopul de a ajunge cât mai sus în rezultatele Google. Deoarece gigantul din Mountain View schimbă deseori regulile jocului, efortul de a rămâne în cărți, este unul constant. Pe de o parte, cea mai mare parte a principiilor de SEO rămân neschimbate, dar micile modificări aduse acestui algoritm vă pot duce în permanență mai sus sau mai jos cu câteva poziții în rezultate.
În încercarea de a pune accent pe securitatea conținutului pe care îl accesați online, Google se pare că a început să favorizeze în rezultate paginile web cu prefixul HTTPS în detrimentul celor cu HTTP. Ca urmare, în viitorul apropiat, ar trebui să vedeți mult mai multe pagini cu HTTPS printre rezultatele la căutare. Asta nu înseamnă neapărat că paginile voastre preferate care nu folosesc HTTP vor dispărea, ci că, în cazul în care un website oferă atât o versiune cu HTTPS, cât și una cu HTTP, prima va fi prioritară. ,,Ca o continuare normală a acestor practici, ajustăm sistemul de indexare pentru a căuta mai multe pagini HTTPS. Specific, vom încerca să urmărim versiuni HTTPS echivalentele ale celor precedate de HTTP, chiar și în cazul în care nu există nici un fel de referință către ele din nici o alte pagină.”
Menite să faciliteze o experiență de navigare pe internet mai sigură, fără ca cineva să vă poată urmări traficul generat online, această regulă detaliată mai sus este o evoluție naturală a regulilor Google. În mare, cei mai mulți dintre noi nu ar trebui să observe această schimbare, dar dacă sunteți dezvoltatori web, ar trebui să faceți eforturi pentru a migra cât mai rapid la HTTPS.