De astăzi, ai fost de acord ca Google să-ţi folosească faţa în reclame

de: Alexandru Puiu
12 11. 2013

Pentru că se pare că reclamele de pe nu vă invadau suficient intimitatea, de acum vor integra şi numele cu faţa voastră în reclamele afișate prietenilor.

Schimbările introduse astăzi de Google sunt dezbătute de câteva săptămâni. Mai mulţi utilizatori au început, la aflarea veştii, să iniţieze pentru ca gigantul să nu folosească numele şi fotografia asociate unui cont pentru reclame Google.

A fost creat un website prin care cei care sunt împotriva acestor schimbări pot opta ca imaginea lor să nu fie folosită, dar este foarte probabil ca cei mai mulţi internauţi să rămână doar cu frustrarea şi să nu afle că pot scăpa de această metodă de violare a intimităţii.

Noile reguli pentru reclame au fost detaliate în noul set de termeni şi condiţii care intră în vigoare începând de astăzi. Dacă ar fi să ne exprimăm într-un mod agresiv, am spune că a venit ziua în care Google îşi poate vinde utilizatorii pentru profit, sub formă de reclame Google.

În cazul în care astfel de practici vă sperie un pic şi v-aţi dori să nu vă includă, trebuie să accesaţi plus.google.com/settings/endorsements. Pe respectiva pagină trebuie să aveţi grijă să debifaţi mesajul ,,Based upon my activity, Google may show my name and profile photo in shared endorsements that appear in ads” (Plecând de la activitatea mea, Google poate să-mi afişeze numele şi fotografia de profil în menţiunile partajate ce apar în reclame). Pentru a vă descuraja să renunţaţi la această opţiune, la debifare veţi fi întâmpinaţi de un mesaj prin care sunteţi anunţaţi că prietenii voştri nu vor mai beneficia de recomandările voastre. Balansează o „recomandare” apariția în reclame Google?

În cazul în care credeaţi că Google nu se îmbogăţeşte suficient de pe urma voastră, începând de azi, opţiunile s-au amplificat semnificativ. Nu este drăguţ că aţi fost „de acord” implicit cu aceste schimbări?