Cum ajunge o companie online sa aiba un magazin din containere?

de: Alexandru Puiu
04 02. 2013

Desi tranzitia catre online a devenit din ce in ce mai evidenta in ultimii ani, companii precum Aether fac tranzitia din vanzari online intr-un magazin fizic.

Conteaza mai putin daca un producator de haine precum Aether va este sau nu cunoscut. Fascinant este modul in care o entitate care si-a vandut marfa exclusiv online. Subit, compania a considerat ca are ceva de oferit ce poate fi experimentat doar offline.

Aflat in San Francisco, Aether, magazinul din imagine este o dovada impresionanta de design industrial pornind de la 3 containere industriale de marfa suprapuse. Incercand sa fie si o metafora pentru stilul vestimentar andurant – urban al hainelor comercializate, magazinul este o dovada de originalitate atat la exterior cat si pe dinauntru. Hainele sunt tinute pe umerase ce se deplaseaza in permanenta cu o viteza mica prin intermediul unei benzi rulante. In cazul in care stiti ce cautati, prin apasarea unor taste, banda rulanta va incepe sa se deplaseze mai rapid pentru a va aduce marfa ,,comandata”. Pentru un grad sporit de eficienta, banda rulanta circula vertical de la parter pana la ultimul etaj.

La prima vedere ideea din spatele magazinului mi s-a parut un cliseu ,,Daca esti de parere ca asta e cool, atunci vei crede si ca lucrurile pe care le producem sunt cool”. La o privire mai atenta insa, este evident ca magazinul nu incearca sa inlocuiasca vanzarile onlinle ale brandului ci, in schimb, functioneaza ca un exponent al filozofiei companiei care imbina designul original cu utilitatea si eficienta.

Cool Hunting Videos Presents: Aether SF from Cool Hunting on Vimeo.