BlackBerry cauta alternative strategice pe cheltuiala utilizatorilor

de: Alexandru Puiu
16 08. 2013

Cu putin timp inainte de 10, canadienii au organizat cateva intalniri cu scopul mobilizarii dezvoltatorilor, se pare ca nu mai e nevoie.

Printr-un comunicat de presa, anuntau in urma cu cateva zile ca sunt in cautarea unor alternative strategice.

Practic, pe bucati sau integral, BlackBerry este de vanzare. Pentru a gasi cea mai buna varianta, a fost infiintata o comisie in cadrul careia se cauta cele mai bune optiuni pentru ca cei care au mai ramas in respectiva ,,barca” sa se salveze singuri. Nu sunt excluse nici cateva parteneriate sau aliante pentru reinvierea companiei. Din pacate, in aceasta epoca in care se vaneaza patente cu tunul, cel mai probabil, in acest ritm, cineva va cumpara intregul portofoliu al candadienilor si va inchide balciul, fara sa-i pese de alte comoditati.

In principiu, astfel de miscari au loc deseori in domeniul IT, problemele apar cand o companie cu un istoric semnificativ urmeaza aceeasi traiectorie. De cand BlackBerry a urmat o traseu descendent, Windows Phone a ajuns pe locul trei global in ceea ce priveste popularitatea platformelor.

Ca o consecinta a acestui fenomen, cei de la Forbes au sesizat un trend vizavi de dezvoltatori. Pentru ca fosta companie RIM trece printr-o perioada foarte dificila din viata ei, se pare ca si dezvoltatorii au ajuns sa fuga de o platforma care in urma cu patru-cinci ani dadea tonul telefoanelor inteligente. Mai mult decat atat, gaurile semnificative din magazinul virtual de aplicatii al canadienilor au devenit subit imposibil de acoperit. Nimeni nu mai investeste timp, nervi si speranta de a face ceva bani intr-un sistem de operare si o familie de dispozitive care in sase luni ar putea sa dispara complet de pe harta, cu atat mai putin niste dezvoltatori care sunt increzatori ca iOS si Android mai au multe spus pe aceasta piata.