Politicienii japonezi folosesc Google+ Hangouts pentru campanie

de: Alexandru Puiu
14 12. 2012

Ca o dovada a evolutiei tehnologice, in loc de telefoane si emisiuni tv, un grup de politicieni japonezi folosesc Google+ Hangouts in campanie.

Totul a inceput de la primul ministru al Japoniei – Yoshihiko Noda, ca la scurt timp si alti oponenti ai sai se angajeze la dezbateri cu public pe Google+ Hangouts. Pentru simplul motiv ca cei care voteaza pot pune intrebari politicienilor, aceasta practica ar putea creste increderea in viitorii guvernanti.

Wall Street Journal a urmarit indeaproape cazul si a observat nu mai putin de 500 de intrebari au fost postate pe Googe+ cu tag-ul #letstalktopoliticians. Acest sistem online le permite japonezilor sa cunoasca mai bine alegatorii si in acelasi timp sa profite mai mult de campania electorala. Pentru ca sistemul cu Hangouts nu este chiar arbitrar, fiecare candidat va fi pus 20 de minute fata in fata cu un moderator care a selectat intrebari de la public. Primii 5 alegatori care au avut intrebarile cele mai pertinente vor putea participa activ la Hangouts in timp ce restul japonezilor vor putea urmari intregul eveniment ca pe o emisiune la TV. Pentru ca acest sistem nu se rezuma doar cei mai importanti policieni, un reprezentant din partea Google a confirmat faptul ca reprezentanti din partea unui numar de 8 partide police vor fi trecuti prin aceleasi „furci caudine”.

Acest eveniment este doar un alt exemplu al faptului ca retelele de socializare au devenit importante instrumente politice. Majoritatea politicienilor au avut pagini pe Facebook active chiar si in tara noastra la ultimele alegeri. Indiferent daca respectivele pagini au fost supravegheate sau nu de persoanele pe care le reprezentau este mai putin important. Cel mai mult conteaza faptul ca si astfel de mijloace de promovare pot atrage un numar de alegatori care prin alte mijloace nu ar putea fi antrenati in sistem.