03 mai 2016 | 18:35

Aceste trei planete similare Pământului ar putea găzdui forme de viață

ȘTIINȚĂ
Aceste trei planete similare Pământului ar putea găzdui forme de viață

Astronomii au descoperit de curând trei planete care se asemănă foarte mult cu Pământul.

Cercetătorii NASA au dat de curând peste nu mai puțin de trei planete similare, într-o anumită măsură, cu Pământul, despre care se crede că ar putea găzdui forme de viață la un moment dat în viitor. Cele trei se rotesc în jurul unei stele de mici dimensiuni și sunt situate la aproximativ 40 de ani lumină de Pământ. După cum scrie și Verge, acestea sunt situate la o distanță suficient de mică de steaua respectivă pentru a avea temperaturi aproximativ identice celor de pe Pământ.

Vestea este una foarte importantă cu atât mai mult cu cât asemenea planete nu sunt foarte ușor de găsit. Mai mult decât atât, majoritatea celor de dimensiunea Pământului sunt situate prea aproape de stele, astfel că lumina puternică previne studierea acestora în detaliu. Nu va fi și cazul celor trei noi planete. Steaua din centrul lor nu este una extrem de puternică, astfel că oamenii de știință vor putea observa cu atenție elementele din atmosferă, pentru a afla ce se găsește pe suprafața lor.

TRAPPIST

Planetele au fost descoperite cu ajutorul telescopul TRAPPIST, situat la observatorul La Silla din Chile. Astfel, oamenii de știință au ales să denumească steaua (primul element descoperit în acea zonă) TRAPPIST-1. Două dintre planete sunt situate foarte aproape. Distanța dintre stea și cea mai apropiată este 1,1% din distanța dintre Pământ și Soare, iar în cazul celeilalte, avem de-a face cu un procent puțin mai mare, de 1,5%.

Cele două primesc de patru ori mai multe radiații de la TRAPPIST-1 decât primește Pământul de la Soare, ceea ce înseamnă că ar fi prea calde pentru a avea apă pe suprafața lor. Însă vestea bună este că doar o parte a fiecărei planete este expusă luminii. Asta înseamnă că o anumită secțiune nu va avea niciodată de-a face cu acea cantitatea uriașă de radiații, fapt care i-a făcut pe cercetători să spere că ar putea exista apă acolo.

Însă cea de-a treia ar putea fi cea mai importantă, întrucât distanța mai mare față de stea presupune o cantitatea mult mai mică de radiații primite. Este prima oară când astronomii au descoperit planete de dimensiunea Pământului orbitând o stea atât de mică. Chiar și așa, unii experți ne sfătuiesc să nu ne facem prea multe speranțe și să așteptăm explorarea în detaliu a acestora.