11 mai 2016 | 10:44

NASA a descoperit alte nouă planete care ar putea fi locuite

NASA a descoperit alte nouă planete care ar putea fi locuite

NASA a anunțat că telescopul Kepler a descoperit 1.284 de noi planete în afara Sistemului Solar. Ellen Stofan, cercetător științific în cadrul NASA, a confirmat că numărul exoplanetelor observate s-a dublat.

Partea și mai interesantă ar fi că Agenția Spațială Americană consideră că nouă dintre cele 1.284 de planete ar putea fi locuibile. „Acest lucru ne dă speranța că, undeva în jurul unei stele similare Soarelui nostru, vom descoperi până la urmă o planetă soră cu Pământul”, a spus Ellen Stofan. Uriașa descoperire dublează astfel numărul exoplanetelor descoperite de telescopul spațial Kepler. De asemenea, crește numărul planetelor cunoscute care ar putea susține viață la 21.

În total, numărul planetelor observate în afara sistemului nostru solar se ridică astăzi la 3.264. Dintre exoplanetele descoperite acum, NASA susține că în jur de 550 sunt solide precum Pământul. Dintre acestea, nouă ar putea fi locuibile. Telescopul spațial Kepler a descoperit până acum 4.302 de corpuri care ar putea fi considerate planete, între 2009 și 2013, dintre care 1.284 au o probabilitate de 99% sau mai mare de a fi planete. Despre alte 1.327 se crede că e cel mai probabil să nu fie planete, iar 707 sunt considerate mai degrabă „alte fenomene astrofizice” decât planete.

Vara trecută, NASA a anunțat că a descoperit o nouă planetă potrivită vieții, tot cu ajutorul telescopului Kepler. După îndelungate cercetări, oficialii NASA au confirmat descoperirea Kepler-452b, ,,vărul mai bătrân şi mai mare” al planetei noastre. Deşi au fost iniţiate de mulţi ani căutările pentru o planetă foarte similară cu a noastră, Kepler-452b este prima care împărtăşeşte un număr semnificativ de caracteristici cu Pământul. Planeta este cu aproximativ 60% mai mare în diametru decât Terra, iar primele pronosticuri confirmă o masă de aproximativ cinci ori mai mare în comparaţie cu a noastră. Supraţa este foarte similară, integrând zone stâncoase mascate în mare parte de o atmosferă un pic mai densă. Atracţia gravitaţională pe Kepler-452b ar trebui să fie cam de două ori mai puternică.