18 mart. 2016 | 13:41

Istoria automobilului: lucrurile pe care nu le știai

ENTERTAINMENT
Istoria automobilului: lucrurile pe care nu le știai

În acest articol, vă prezentăm câteva dintre lucrurile pe care probabil nu le știai despre istoria automobilului.

Deși nu foarte mulți sunt conștienți de acest lucru, istoria automobilelor a început pe la sfârșitul secolului 18, atunci când Nicolas-Joseph Cugnot a creat primul vehicul de dimensiuni normale capabil de a se propulsa singur. Peste zeci de ani, elvețianul François Isaac de Rivaz  a făcut încă un pas important, inventând prima mașină cu un motor cu combustie internă. Însă Karl Benz este cel considerat ”tatăl autovehiculului modern”, acesta primind un patent pentru primul său motor, implementat pe modelul Benz Patent Motorwagen.

De atunci, însă, industria a trecut prin câteva evenimente extrem de importante, iar istoria automobilului a fost marcată de câteva personalități de excepție. Noi am selectat doar câteva dintre lucrurile mai puțin știute și le-am inclus în lista de mai jos.

Primul Volkswagen Beetle, construit la ordinul lui Hitler

Liderul Germaniei naziste avea nevoie de o ”mașină a poporului”, așa că a apelat la Ferdinand Porsche pentru a obține acest lucru. Porsche, la rândul lui, a creat mașina care va deveni cunoscută drept Volkswagen Beetle. În mod interesant, o schiță desenată chiar de căte Hitler în anii ’30 prezintă o mașină care se aseamănă foarte mult cu modelul creat ulterior de Porsche, determinându-i pe unii să afirme că designul mașinii a fost inspirat de acesta. Însă Hitler ar fi furat, de fapt, ideea de la un inginer cu origini evreiești, care ar fi prezentat o mașină asemănătoare, denumită Standard Superior, în 1933.

VW Hitler

 

Japonezii au reinventat industria auto din India

În anul 1971, în perioada în care Indira Gandhi era prim-ministru în India, Sanjay Gandhi a fost însărcinat cu dezvoltarea unei ”mașini a poporului”. Desigur, prima opțiune a acestuia a fost chiar Volkswagen, compania germană urmând a colabora cu indienii pentru crearea unui autovehicul care să reproducă succesul înregistrat de Volkswagen Beetle. Lucrurile nu au mers atât de bine, iar japonezii de la Suzuki au avut, într-un final, câștig de cauză. Vehiculul lor, cunoscut drept Maruti 800, s-a aflat în producție timp de 30 de ani și a devenit una dintre cele mai cunoscute mașini din istoria Indiei.

Rolls-Royce producea motoare de mașini, dar și de avioane

Britanicii de la Rolls-Royce au avut un rol extrem de important în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, fiind responsabili pentru crearea motorului PV-12, cunoscut ulterior drept Merlin. Acesta a fost implementat pe unele dintre cele mai de succes avioane britanice din acea perioada (Hawker Hurricane, Supermarine Spitfire și Avro Lancaster), numărul total de modele construite ajungând la aproape 150.000.

Rolls-Royce Merlin

Cea mai scump mașină vândută la licitație

După cum probabil era de așteptat, recordul pentru cea mai scumpă mașină vândută vreodată la licitație a fost stabilit în Marea Britanie (în acest caz, de Bonhams). Este vorba, mai exact, despre o mașină de curse Mercedes-Benz W196R Formula 1 produsă în anul 1954, care a fost achiziționată în schimbul sumei astronomice de 30 de milioane de dolari. Aceasta a doborât recordul deținut până în acel moment de un Ferrari Testa Rossa Prototype din anul 1957, care fusese vândut pentru 16,4 milioane de dolari.

Istoria automobilului Mercedes-Benz W196R Formula 1

În 1916, peste 50% din toate mașinile existente erau Ford Model T

În urmă cu 100 de ani, Ford stabilea un record care rămâne neegalat până în ziua de astăzi. Model T, una dintre cele mai cunoscute mașini din istorie, reprezenta nu mai puțin de 55% din totalul autovehiculelor existent în lume în anul 1916. Iar dacă luăm în considerare modul în care se dezvoltă industria, recordul probabil că va rămâne în picioare mulți ani de acum încolo.

Numele mașinilor Volkswagen, inspirate de curenți

Passat, Golf, Polo, Jetta, toate suntem nume ale unor mașini Volkswagen. Toate aceste denumiri sunt inspirate, la rândul lor, de curenți întâlniți în diferite regiuni de pe Pământ. Passat este un cuvânt german care face referire la alizee, Golf este o aluzie la curentul golfului (sau Gulf Stream), Polo este inspirat de vânturile polare, iar Jetta de curenții ”jet” (sau jet stream).