Un grup de cercetători germani a arătat cât de vulnerabile sunt sistemele de securitate auto care nu necesită chei. Desigur, faptul că tehnologiile de acest tip mai au nevoie de îmbunătățiri considerabile nu e chiar o noutate.

Tehnica despre care vorbesc cei de la German Automobile Club implică mașinile care pot fi deblocate fără cheile clasice și folosesc dispozitive. În mod normal, dispozitivul de deblocare, care folosește un semnal radio, trebuie să se afle la câțiva metri distanță de vehicul. Aparent, cu un echipament ieftin, hackerii ar putea capta semnalul radio de la dispozitiv și să îl extindă pe o distanță mai mare. Prețul s-ar ridica la 225 de dolari, potrivit Engadget.

Astfel, hackerii ar putea fura mașina, întrucât majoritatea producătorilor de mașini permit motorului să funcționeze și mașinii să fie condusă chiar și după ce telecomanda e în afara razei de acțiune. ADAC a folosit tehnica pe mai multe mașini europene, precum Audi, BMW, GM, Ford, Kia sau Toyota.

Această tehnică de hacking nu e nouă, dar experimentul ADAC arată că e încă o amenințare pentru mașinile moderne. Singura modalitate de a te proteja complet de ea ar fi să păstrezi telecomanda într-un dispozitiv care blochează semnalul atunci când nu o folosești, potrivit The New York Times.

Așadar, aceasta e încă o demonstrație a faptul că mașinile moderne sunt încă vulnerabile și că nici măcar marii producători nu au reușit să rezolve aceste slăbiciuni aparent banale.