26 dec. 2016 | 15:01

Unii dinozauri și-au pierdut dinții la maturitate, dar nu de bătrânețe

Unii dinozauri și-au pierdut dinții la maturitate, dar nu de bătrânețe

Poate v-ați întrebat vreodată de ce unii dinozauri, cu toate că nu i-ați văzut, și-au pierdut dinții. Răspunsul, ca la aproape orice întrebare, este simplu. Evoluția!

Un studiu realizat pe 19 fosile de dinozauri au arătat faptul că unele specii aveau dinți când erau în primi ani de viață, dar i-au pierdut când au început să se maturizeze. Speciile în cauză au legătură cu păsările din ziulele noastre și este posibil ca asta să ajute oamenii de știință să descopere apariția ciocului, relatează iflscience.com.

Dr. Shuo Wang, de la Capital Normal University din China, a examinat o colecție de fosile a dinozaurilor theropozi – adică a speciei “inextricabilis Limusaurus”. Wang a început să studieze fosilele inextricabilis L. în vârstă de 15 ani. Când a trecut la un exemplr adult, acesta nu li-a recunoscut ca fiind același ca cel de 15 ani.

“Inițial, am crezut că am descoperit două specii diferite de ceratosaurus din zona Wucaiwan. Unul cu dinți, celălalt fără dinți. Apoi ne-am apucat să-i studiem separat”, a spus acesta.

În timp ce îi analizau în detaliu, inexplicabil, Wang și colegii săi au notat că aceste exemplare seamănă izbitor. Cercetătorii au descoperit 77 de asemănări între dinozaurul adult și cel tânăr. Dr. Wang a notat în Current Biology că inextricabilis Limusaurus provin din aceeași specie, dar la adulți dinții nu le mai cresc, după ce i-au pierdut în copilărie.

Din nefericire pentru inextricabilis L., habitatul lor din nord-vestul Chinei era împânzit de capcane de noroi, în care animalele tinere erau prinse. Wang a găsit fosilele acestora în tei depozite. Două din aproxiamtiv aceeași perioadă, iar celelalte erau din altă perioadă. Fosilele găsite reprezentau șase etape de dezvoltare. De la dinozauri abia ieșiți din ouă și juvenili, la adolescenți și adulți.