11 iun. 2016 | 17:46

Dezvoltatorii de aplicații au o viață din ce în ce mai grea

ACTUALITATE
Dezvoltatorii de aplicații au o viață din ce în ce mai grea

Numărul de aplicații descărcate a scăzut extrem de mult în ultimul timp.

În 2008, odată cu lansarea App Store, aplicațiile au avut parte de o creștere uriașă în popularitate, care s-a manifestat pe parcursul câtorva ani de zile. Situația, însă, s-a schimbat, iar rezultatele din trecut sunt imposibil de atins acum. Informația nu este una neapărat nouă. În urmă cu doi ani de zile, un studiu scotea la iveală faptul că omul de rând în Statele Unite ale Americii nu descarcă nicio aplicație într-o lună.

Aceasta a fost o problemă care, până de curând, i-a afectat doar pe unii dintre dezvoltatorii mici. Dar acum, se pare că și marile companii încep să simtă efectele interesului scăzut al oamenilor pentru aplicații. Un bun exemplu este oferit de Recode, care menționează că luna trecută, cele mai importante companii care se ocupă cu publicarea de aplicații au înregistrat scăderi spectaculoase. Mai exact, numărul de descărcări a scăzut cu 20% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Din moment ce piața telefoanelor mobile este în creștere, același lucru poate fi spus despre cea a aplicațiilor. Însă procentul nu este unul impresionant. Singurele excepții importante sunt Snapchat și Uber. Ambele au înregistrat în mai 2016 creșteri de peste 100% față de aceeași perioadă din 2015.

Uber, de exemplu, a fost descărcat de 10,9 milioane de ori, în timp ce Snpachat a ajuns la 27 de milioane de download-uri. Desigur, asta nu înseamnă că aplicațiile sunt pe moarte. Înainte de toate, trebuie să aveți în vedere faptul că veniturile generate de achiziții în interiorul aplicațiilor ar putea ajunge la 100 de miliarde până în 2020, conform unor studii de piață.

De asemenea, oamenii petrec din ce în ce mai mult timp în interiorul aplicațiilor. Între 2014 și 2015, timpul petrecut de utilizatori în aplicații a crescut cu nu mai puțin de 63%, iar cei de la Mashable susțin că acest indicator ar putea avea un impact mult mai mare asupra veniturilor generate în perioada următoare, decât numărul de descărcări.