11 dec. 2016 | 09:16

Dovada că Adblock Plus este complet legal, în ciuda controverselor

ACTUALITATE
Dovada că Adblock Plus este complet legal, în ciuda controverselor

Adblock Plus, dar și alte extensii de browser care blochează reclamele nedorite, câștigă lupte în instanță, deși controversele continuă.

Acum aproximativ o lună, Eyeo GmbH, creatorul Adblock Plus, a câștigat al șaselea caz în instanțele din Germania. Mai mulți judecători au decis că acest software este legal, contrar argumentelor propuse de revista germană Der Spiegel. Acum, a fost publicată și motivația juriului din Hamburg.

Conform unei traduceri neoficiale a deciziei, Spiegel Online argumentează că a făcut o ofertă unificată cititorilor online. Această ofertă presupune că pot citi știrile gratuit, dar vor vedea și câteva reclame. Deși utilizatorii de Internet au libertatea ”de a nu accesa oferta unificată”, nici ei, dar nici Adblock Plus nu au dreptul să o dezmembreze. Comportamentul Eyeo s-a tradus prin competiție neloială și ar putea pune probleme ofertei, conform Spiegel.

Spiegel a cerut o detaliere a tuturor vizualizărilor cu reclame blocate de pe site-ul lor, cerând despăgubiri în instanță și mergând chiar până la a cere detenția managerilor Till Faida și Wladimir Palant.

Juriul format din trei judecători au luat act de faptul că Spiegel ar putea face ceva împotriva utilizatorilor cu Adblock Plus instalat: ar putea să le restricționeze accesul, sau să folosească un software anti-anti-reclame. Spiegel, pe de altă parte, a arătat că astfel de opțiuni nu sunt viabile pe termen lung. Cu toate acestea, judecătorii au fost de părere că decizia ziarului de a nu folosi astfel de sisteme nu relevă clar că site-ul lor are o ”ofertă unificată”, arată arstechnica.com.

Faptul că Adblock Plus a avut un impact asuprea Spiegel nu este suficient pentru a dovedi că există o dorință ca extensia să cauzeze daune ziarului. În viziunea judecătorilor, aplicația nu are ca țintă Spiegel, ci se aplică uniform tuturor site-urilor.

Judecătorii au concluzionat că acțiunea Spiegel este nefondată și că utilizatorii de Internet au un drept legitim de a preveni reclamele nedorite, de a se proteja împotriva pericolelor de tip malware sau de a avea control asupra propriilor date.