12 ian. 2016 | 13:19

CES 2016: șeful Netflix spune că e în regulă ca mai mulți oameni să folosească același cont

ACTUALITATE
CES 2016: șeful Netflix spune că e în regulă ca mai mulți oameni să folosească același cont

Nu doar cei de la HBO sunt în regulă cu ideea ca mai mulți utilizatori să împartă același cont de HBO GO. Aparent, Netflix e de aceeași parte a baricadei, iar asta nu poate decât să ne bucure.

Împărțire aceluiași cont e o chestiune gri în universul streamingului online. Oamenii nu sunt siguri dacă încalcă regulile sau chiar legea dacă folosesc informațiile contului altcuiva. Acum nu mult timp, Richard Plepler, CEO-ul HBO, a spus că e o unealtă extraordinară de marketing pentru următoarea generație de telespectatori, iar rețeaua sa face parte dintr-un proces de construire a dependenților. Practic, asta se întâmplă prin expunerea produselor și brandului către cât mai mulți oameni.

Într-o notă similară, Reed Hastings, șeful Netflix, a explicat la ediția CES de anul acesta că i se pare că nu e nimic negativ la faptul că mai mulți oameni împart un cont Netflix, și că în general, cei care sunt „musafiri” ajung să își deschidă un cont personal, doar că mai târziu. Dat fiind faptul că rețeaua deja sprijină conturile de familie, în care fiecare membru își poate deschide un profil doar al lui, e interesant că încă e confortabilă cu alternativa account sharingului.

Din explicațiile lui Hastings, se înțelege că acesta vede conturile personale de Netflix ca fiind un fel de pietre kilometrice pe care tinerii le depășesc odată cu maturizarea. „Pe măsură ce copiii capătă independență, vor să aibă control asupra vieților personale, iar dacă au un venit, îi vedem cum își fac conturi separate”, a explicat el, citat de Tech Crunch. Așadar, este destul de clar că acesta vrea să facă Netflix cât mai prietenos cu utilizatorii, iar poziția sa e mai degrabă concentrată pe crearea unui soi de dependență pentru utilizatori, cu speranța că și cei sporadici vor deveni clienți fideli, cu abonament și tot tacâmul.

Netflix e, în mod clar, într-un punct de ascensiune. Cea mai mare veste pe care compania a dat-o în cadrul CES e că va intra în alte 130 de țări, inclusiv în India și Rusia. Asta înseamnă că serviciul, care are în momentul acesta 70 de milioane de clienți cu abonamente, e valabil în 190 de țări deja, inclusiv în România.