12 iul. 2016 | 16:54

Cel mai popular vlogger de pe YouTube, „cumpărat” de un producător de jocuri

ACTUALITATE
Cel mai popular vlogger de pe YouTube,

Majoritatea companiilor mari apelează la mijloace de promovare care, acum ceva timp, ar fi fost considerate neconvenționale. Nu pot fi blamate pentru faptul că încearcă să ajungă la cât mai mulți oameni, cu o condiție simplă: să nu joace murdar.

Se pare că Warner Bros a plătit vedete youtube pentru review-uri pozitive pentru jocul Middle-earth: Shadow of Mordor, lansat în 2014 de către divizia de producție de jocuri a companiei. Pentru că persoanele care au făcut review-urile nu au dezvăluit că au fost plătite să spună doar lucruri bune, autoritățile federale americane au deschis o anchetă.

Compania ar fi plătit între câteva sute și câteva zeci de mii de dolari pentru aceste recenzii pozitive, toate fiind publicate pe YouTube sub forma unor filmulețe. În total, review-urile pentru jocul Middle-earth: Shadow of Mordor au generat 5,5 milioane de vizualizări, 3,7 milioane dintre ele venind de la popularul PewDiePie (care are 46 de milioane de urmăritori și câștigă șapte milioane de dolari pe an), acesta din urmă primind cel mai probabil și cea mai mare sumă dintre toți youtuberii implicați.

Aceste review-uri au fost comandate de către Warner Bros. prin intermediul Plaid Social Labs, agenția de publicitate cu care compania colaborează. Tot agenția este responsabilă pentru faptul că i-a plătit pe youtuberi după terminarea clipurilor. Autoritățile americane cer ca video-urile să fie prezentate publicului exact așa cum sunt, adică drept review-uri sponsorizate de către producător și nu review-uri independente, așa cum sunt prezentate.

La urma urmei, consumatorii merită să știe dacă recenziile oferă opinii sincere sau dacă sunt reclame mascate, după cum a subliniat și Jessica Rich, Director al Protecției Consumatorului în cadrul FTC pentru Tech Crunch. Cei de la Warner Bros au încheiat o înțelegere cu autoritățile americane. Cel mai probabil, vor plăti o amendă pentru modul nu tocmai corect de promovare a jocului.

Problema este cu atât mai gravă din cauza faptului că au apelat la PewDiePie, în părerile căruia au încredere mulți oameni. PewDiePie a devenit vedetă pe YouTube, iniţial, doar prin clipuri în care se juca diverse jocuri. Deşi nu cântă sau dansează, conform celui mai recent record depăşit de Felix, acesta este mai popular decât Rihanna, cel puţin când vine vorba de vizionările clipurilor sale de pe YouTube.