Un cercetător ne arată cât de fotogenic este un tunet [VIDEO]

, 06 Mai, 15:04

În timpul unei furtuni veritabile, de obicei pozele cu fulgere invadează Instagram. Acest lucru nu e tocmai surprinzător, căci, până la urmă, nu e tocmai ușor să aplici filtrul X-Pro II pe o undă sonoră, ca să te poți lăuda cu o fotografie a unui tunet.

Totuși, dacă ești expert în heliofizică (n.red.: ramură a astrofizicii care se ocupă cu studiul proceselor fizice de pe suprafața Soarelui) înarmat cu rachete și multe cunoștințe, s-ar putea să reușești.

Într-un studiu, Maher Dayeh, fizician la Institutul de Cercetare din San Antonio, a arătat hărți acustice detaliate dintr-un fulger. Cu alte cuvinte, acest om a reușit să fotografieze un tunet, notează cei de la Gizmodo.

tunet

Pentru a obține fotografia, Dayeh a lansat o rachetă care trăgea după ea o sârmă de cupru într-un nor, în timpul unei furtuni. Racheta a generat un fulger, care a traversat sârma, premițându-le cercetătorilor să înregistreze tunetul cu ajutorul a 15 microfoane așezate la o distanță de un metru. Astfel, au fost produse hărțile acustice pe care le puteți vedea în fotografii.

Experimentul i-a permis lui Dayeh să obțină hărți detaliate ale tunetelor și să descopere că „volumul” trăsnetelor depinde de curentul electric, care „curge” prin fulger. În plus, oamenii au avut ocazia de a lansa rachete în nori și de a crea fulgere. Cu siguranță, a fost o experiență cel puțin interesantă.

Etichete:
Ți-a plăcut acest articol?
Informează-te și ține-i la curent și pe prietenii tăi.
Abonează-te la newsletter pentru ultimele noutăţi!

Comentarii