20 nov. 2015 | 17:38

Succesul Apple Watch scade vânzările producătorilor de ceasuri elvețiene

ACTUALITATE
Succesul Apple Watch scade vânzările producătorilor de ceasuri elvețiene

Conform unui raport al Bloomberg, industria elvețiană de ceasuri, cea mai cunoscută din lume, cunoaște în acest moment cel mai puternic declin al vînzărilor de la criza economică încoace. Experții pun această situație pe seama creșterii în vânzări a Apple Watch, dominând momentan categoria de ceasuri de lux.

Apple Watch nu a fost primit cu prea mult entuziasm de specialiști și de critici. Problemele cu GPS-ul, bateria slabă și lipsa de accesorii adecvate l-a transformat mai degrabă într-un produs de lux de dragul moftului, și nu un adevărat smartwatch cu valențe practice.

Totuși, una zice presa și criticii, alta fac cumpărătorii. Cazul Apple Watch este un exemplu clasic de cum poate un brand puternic ca Apple să susțină un produs în mare parte mediocru. Drept urmare vânzările de ceasuri elvețiene au scăzut cu aproximatov 12% față de anul precedent, iar din acest procent cea mai acută scădere s-a văzut în China unde acestea s-au vândut cu 29% mai puțin.

E greu momentan să corelăm această scădere în mod direct cu apariția Apple Watch, dar studiile arată că de când ceasul lui Tim Cook a apărut în Aprilie, vînzările de ceasuri elvețiene au început să scadă gradual în fiecare lună. Pe de altă parte nu se știe exact nici care sunt încasările Apple de la apariția ceasului lor. De vreme ce aceștia încă nu au publicat un raport al încasărilor pe acest an, cel mai probabil vom ști mai exact poziția lui Apple Watch când firma își va face cunoscute rezultatele semestriale undeva prin ianuarie.

Trebuie de remarcat că nici Apple Watch nu stă prea bine când vine vorba de potențialul său pe piața de lux. Compania elvețiană TAG Heuer promite că-și va lua revanșa impotriva gigantului american promovând cel mai scump smartwatch din lume, TAG Heuer Connected, ce se vehiculează ca fiind un smartwatch net superior celui de la Apple.