Românca Mihaela Noroc caută frumusețea în lume și o prezintă în „Atlasul frumuseții“

, 17 Mar, 16:26

Cei mai mulți oameni, când călătoresc, o fac ca să se relaxeze și să fugă de rutină. Mihaela Noroc a călătorit, în ultimii doi ani, ca să vadă lumea, s-o fotografieze și să adune într-un atlas cele mai frumoase femei pe care le întâlnește. Frumusețea însă nu o caută în metropole, în ședințe foto planificate, ci o caută și o găsește pe stradă, în sate, în munți. O găsește însă de fiecare dată naturală.

Mihaela Noroc este o fotografă de 29 de ani din România. Totuși, viața ei, din bucuria cu care vorbește despre „Atlasul frumuseții“, parcă ar fi început în urmă cu aproape doi ani, când a pornit să descopere lumea. A început din Europa, pe 7 august 2013, a ajuns în Asia și în America Latină, iar cea mai mare parte a călătorie a fost cu mijloace de transport terestre, avionul fiind de ajutor când nu se putea altfel.

„Am început proiectul din plăcere. Am strâns bani cu soțul meu și am zis să facem un an sabatic, iar ideea imortalizării frumuseții în lume a venit în Etiopia, unde am găsit inspirație. Acolo, sunt cele mai interesante chipuri feminine și îmbină frumos tradițiile cu epoca modernă“, spune Mihaela Noroc despre începuturile a ceea ce avea să devină „Atlasul frumuseții“.

La început, acest proiect s-a numit „Frumusețea în jurul lumii“ (în eng.: Beauty Around the World). În urmă cu un an a început să fie popular, dar cu adevărat viral a devenit la începutul acestui an. Mihaela Noroc a fost contactată în ultimele săptămâni de diverse publicații internaționale și locale, iar azi și-a lansat campania de crowdfunding a proiectului.

Cu fondurile adunate, fotografă vrea să călătorească în mai multe țări, să își completeze „Atlasul frumuseții“. În funcție de fondurile pe care le va avea, plănuiește o expoziție și cel puțin album. „Vreau să văd cât mai multe țări, în principiu, și să fie cât mai diverse. Nu vrea să merg pe o frumusețe estetică, ci pe diversitate“, spune Noroc. Iar dacă te uiți prin pozele ei, vei observa că sunt doar femei. Am întrebat-o de ce preferă doar un gen, de ce nu apar și bărbați.

„Mi se pare important să fotografiezi tinerețea care păstrează tradiția. Iar femeile sunt cele care, de regulă, păstrează tradiția. În India, de exemplu, majoritatea femeilor sunt îmbrăcate în sari, iar bărbații sunt ca în Occident“, explică Mihaela Noroc.

De asemenea, femeile fotografiate au o vârstă apropiată de a ei, aici intervenind și ușurința în comunicare. Îi este mult mai ușor să discute cu o persoană apropiată de ea ca mentalitate. Este, în esență, un atlas care conservă frumusețea în lume prin acele persoane care o exprimă cel mai bine.

Atlasul frumuseții FOTO Mihaela Noroc 11

Mihaela Noroc spune că i-au plăcut țări precum Birmania, unde locuitorii sunt primitori cu turiștii, iar Iran pentru cum sunt oamenii de acolo. „Fiecare țară îmi lasă o impresie, dar sunt fotograf de portret, sunt impresionată mai ales de chipuri“, spune Mihaela Noroc. Când a avut nevoie să facă o poză, iar limba a fost o problemă, aceasta s-a descurcat prin semne. Susține că atunci când nu te poți înțelege în cuvinte cu persoana respectivă, încerci să devii cât de explicit poți prin alte mijloace.

Are nevoie acum de 27.000 de dolari pentru a-și continua călătoriile, iar timp de 41 de zile speră să strângă banii. Poți contribui la crearea acestui atlas pe platforma Indiegogo. Poți contribui cu 5 dolari sau cu maximum 10.000 de dolari, sumă care te transformă în filantrop. Pentru o așa sumă poți să pui țara sau orașul tău în propriul atlas al frumueții.

„Atlasul frumuseții“ și alte proiecte ale Mihaelei Noroc sunt disponibile pe pagina de Facebook a ei. Ai mai multe informații despre acest proiect și pe site-ul oficial.

mihaela noroc pozand

Ți-a plăcut acest articol?
Informează-te și ține-i la curent și pe prietenii tăi.
Abonează-te la newsletter pentru ultimele noutăţi!
Citeşte şi...

Comentarii

Comments are closed.

Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te acum la newsletter și primești cele mai noi: Articole, Review-uri, Tutoriale și Prețuri direct pe adresa ta de E-mail