01 oct. 2015 | 15:21

NASA pregătește cinci noi misiuni în spațiu

ȘTIINȚĂ
NASA pregătește cinci noi misiuni în spațiu

În anul 2020, cei de la NASA ar putea efectua nu mai puțin de cinci noi misiuni în spațiu.

Programul Discovery al celor de la NASA a fost înființat în anul 1992, din dorința administratorului de atunci al agenției spațiale din Statele Unite de a crea mijloace mai rapide, mai ușoare și mai eficiente de transport. Pe parcursul anilor, acestea au contribuit într-un mod decisiv la explorarea Sistemului Solar, fiind responsabile pentru unele descoperiri extrem de interesante. Kepler, de exemplu, face parte din programul Discovery și a descoperit în urmă cu ceva timp o serie de planete asemănătoare Pământului, care ar putea găzdui viață.

Conform site-ului Verge, NASA își dorește acum să continue programul cu cinci noi misiuni care vor primi o finanțare preliminară. În cazul în care lucrurile decurg corespunzător, lansările oficiale ar putea avea loc chiar în anul 2020. Proiectele au fost selectate dintr-un total de 28, toate propuse de comunitatea științifică. Fiecare dintre cele cinci va primi acum câte trei milioane de dolari, finalistului urmând a i se acorda nu mai puțin de 500 de milioane.

Prima dintre acestea se numește Near Earth Orbit Camera (NEOCam), scopul fiind acela de a descoperi de zece ori mai multe planete asemănătoare Pământului decât Kepler. Lucy, de cealaltă parte, ar urma să exploreze Asteroizii Troieni din jurul planetei Jupiter, în timp ce Psyche ar studia modul în care se formează centrul unei planete.

Ultimele două misiuni s-ar putea concentra asupra planetei Venus și ar fi denumite DAVINCI (Deep Atmosphere Venus Investigation of Noble gases, Chemistry, and Imaging) și VERITAS (Venus Emissivity, Radio Science, InSAR, Topography, and Spectroscopy). Scopul cele dintâi este de a studia compoziția atmosferei de pe Venus cu ajutorul unei sonde speciale, iar cea de-a doua se va concentra asupra topografiei, compoziției solului și schimbărilor petrecute la suprafața planetei pe parcursul timpului.