Mașinile americane au făcut scandal la București Mall

, 04 Iun, 08:18

Sâmbătă am fost la Retro American Muscle Cars, eveniment auto organizat la București Mall.

Eram foarte nerăbdător cu câteva zile înainte, având în vedere că mașinile clasice, americane, nu le vezi zilnic la noi în țară.

Ideea de muscle car spune cam așa: se ia una bucată mașină de serie, și se trântește un motor cât mai mare. Având în vedere că pentru americani un motor mic înseamnă undeva la 3-4 litri, dă-ți seama ce înseamnă motor mare. Ca să fie clar, ne învârtim în jurul motoarelor de minimum 5.7 litri până la 7 -€“ 8. Imense. Coloși.

Ajungem în parcarea de la Mall Vitan pe la ora 12, pe o căldură relativ insuportabilă. Nororc că am avut cu ce ne clăti ochii.

Am fost plăcut surprins să văd cât de multe mașini americane , clasice, există la noi în țară. Și nu vorbim de versiunile cele mai ieftine ale primul Ford Mustang din 1964. Nici vorbă. S-au adunat mașini serioase.

Vizita la service Depanero-48

Două trei generații Corvette, trei sau patru generații Cadillac de Ville și multe alte exemplare extraordinare de mașini consacrate de stâlpul spate de tip A. Ca să ne înțelegem, „semnatura” unui muscle car este consacrată de forma din jurul geamului spate, care se numește A-pillar (stâlp A), iar acel stâlp de tip A are o curbură specifică.

Din totalul de 50-60 de mașini prezente, printre care un camion și două monster truck-uri românești, îți vom prezenta cele mai notabile exemplare de la Retro American Muscle Cars, București.

Untitled

Nu putem începe cu altceva decât cu mașina care a câștigat premiul de cea mai veche prezență, și anume Ford-ul Model  T din 1918. „Bătrâna” încă se ține bine, având în vedere că este „stra-stră-străbunica” mai tuturor mașinilor de serie din ziua de azi.

Vizita la service Depanero-30

Una dintre competițiile organizate la expoziție a fost „Cea mai zgomotoasă mașină”, unde proprietari au turat motoarele, iar publicul și juriul au desemnat un câștigător. Un De Soto Coupe din 1947 a luat locul întâi aici, și ce zgomot a mai scos.

Publicul a oferit un premiu pentru cea mai apreciată mașină, și a fost câștigat de Ford-ul Mustang Mach 1 din 1970, al celor de la Heritage Auto, urmat de un Cadillac Coupe de Ville model 1959 pe locul doi, locul trei fiind luat de Chevrolet Corvette C1, tot model 1959.

Vizita la service Depanero-13

Premiul vedetelor, oferit celei mai spectaculoase mașini a fost oferit Corvette-ului C3 din 1979. Puțin cam dubios, având în vedere că orice cunoscător știe că în 1971 s-a cam terminat era muscle car-urilor importante și spectaculoase. În fine, gusturile nu se discută.

Vizita la service Depanero-6

Un premiu de care am fost foarte încântat a fost acela pentru cea mai mare capacitate cilindrică, câștigat de Chevrolet El Camino SS din 1972 cu a lui capacitate de 7 litri și 400 de centimetri cubi, asta înseamnă cam 5 Logan-uri sub aceiași capotă. Și, ca un strop de istorie, El Camino înseamnă „Drumul”.

Premiul pentru cea mai originală mașinムa fost luat de un Cadillac Coupe de Ville din 1960, premiul pentru cea mai lungă mașină a fost câștigat de Buick Invicta model 1962, iar premiul pentru automobilul care a străbăƒtut cea mai lungƒă distantanțムpentru a participa la expoziție l-a primit Buick Riviera model 1972.

Vizita la service Depanero-4

Mă bucur că am ajuns la eveniment pentru a va povesti exact ce bijuteri pe patru roți încă mărșăluiesc pe străzile noastre. Voi încerca să ajung la toate evenimentele auto, fie ele mici sau mari – toate sunt importante la un anumit nivel – și să vă aduc vouă cele mai importante vești și poze.

 

Ți-a plăcut acest articol?
Informează-te și ține-i la curent și pe prietenii tăi.
Abonează-te la newsletter pentru ultimele noutăţi!

Comentarii

Comments are closed.

Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te acum la newsletter și primești cele mai noi: Articole, Review-uri, Tutoriale și Prețuri direct pe adresa ta de E-mail