Ce s-a ales de Second Life, lumea virtuală de care ai uitat: Am fost cu 10 ani mai devreme

, 30 Mar, 14:17

E la modă acum, dacă ești o companie din tehnologie, să dezvolți proiecte de realitate virtuală. A trecut însă peste un deceniu de la un proiect foarte interesant cu o așa realitate. Se numea Second Life și încă n-a dispărut.

Proiectele care nu se dezvoltă, companiile care n-au succes și nu intră în noi domenii pot trece ușor neobservate. Spre deosebire însă de proiecte precum MySpace sau rețeaua socială Ello, Second Life a fost altceva. Nu a fost niciodată pentru toată lumea și chiar și în prezent nu este pentru toți. Are însă în continuare aproape 900.000 de utilizatori și o economie proprie, care produce bani pentru jucători.

Începând cu 2003 până la popularizarea smartphone-urilor, Second Life a fost un subiect fierbinte. Era un mediu în care trăiai virtual și puteai, dacă te descurcai suficient de bine, să faci și bani fix ca în viață. În 2006, publicația „BusinessWeek“ a și avut pe copertă povestea „Lume virtuală, bani reali“ despre primul milionar din Second Life. În prezent, lunar circulă 60 de milioane de dolari prin această lume virtuală și creatorii lumii pot fi văzuți drept vizionari.

Second Life

„Acum, lumea se trezește din nou. Dar împușcați-ne că am fost cu 10 ani mai devreme în acest domeniu și am făcut lucruri pe care alții le-au crezut imposibile“, a declarat Ebbe Altberg, directorul Linden Lab, compania care a creat Second Life, pentru Business Insider. Lumea virtuală a avut maximum 1,1 milioane de utilizatori, scăzând doar cu 200.000 în cei 12 ani de existență. Proiectul a fost lansat pe 23 iunie 2003.

Monetizarea produsului virtual a venit prin introducerea bunurilor pe care le poți cumpăra cu bani reali. În prezent, 10 oameni controlează 30% din terenurile din Second Life. Dar cumpărăturile nu se opresc la teren, ci poți avea haine, mobilă, cu care să-ți dotezi avatarul (care nu trebuie să fie neapărat cu chip de om).

Viitorul nu prea îndepărtat al realității virtuale

Neavând unele dintre restricțiile din lumea reală, unii utilizatori au realizat și proiecte ambițioase care pot fi transformate în bani. Unul dintre acestea a presupus crearea unui Berlin ca în anii ’20 pe care îl poți vizita și pentru care trebuie să te îmbraci ca în acea vreme. Viitorul pentru Second Life este fix mutarea acestei lumi acolo unde realitatea virtuală a ajuns: pe gadgeturi purtabile.

Linden Lab experimentează cu o versiune pentru Oculus Rift, dar nu e gata de lansare. Totuși, în viitoare versiune totul va fi despre navigarea mai ușoară prin lumea virtuală și participarea facilă la evenimentele din ea. De asemenea, sunt cercetate noi modalități de a face bani. Hardware-ul începe să vină, fie că e de la HTC și Valve, fie că este de la Samsung, mai trebuie să vedem aplicații din ce în ce mai bune.

 

Etichete:
Ți-a plăcut acest articol?
Informează-te și ține-i la curent și pe prietenii tăi.
Abonează-te la newsletter pentru ultimele noutăţi!

Comentarii

Comments are closed.

Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te acum la newsletter și primești cele mai noi: Articole, Review-uri, Tutoriale și Prețuri direct pe adresa ta de E-mail