18 nov. 2014 | 20:48

Un pasager a plătit 1200 de dolari pentru acces la WiFi în avion

ACTUALITATE
Un pasager a plătit 1200 de dolari pentru acces la WiFi în avion

Atunci când vine vorba de internetul în avion acesta există la multe zboruri internaționale însă vine sub forma unui serviciu suplimentar.

Singapore-Airlines-WiFi

Motivul pentru care companiile aeriene dețin un monopol pe conexiunea la internet și oferă accessul la WiFi sub forma unui pachet ce se achiziționează suplimentar este faptul că acea conexiune se bazează pe satelit, care la rândul lui este costisitor. Un pasager al zborului Singapore Airlines de la Londra la Singapore a optat pentru acest pachet de servicii. Mai exact a cerut acces la WiFi cu 28.99 pentru 30 MB. La finalul cursei Jeremy Gutsche s-a trezit cu o chitanță de 1171.46 dolari pentru accesul respectiv la internet.

Acesta a menționat că viteza internetului a fost foarte mică și abia dacă a reușit să trimită mailurile pe care le avea de trimis.

”Îmi doresc să dau vina pe Netflix sau pe vre-un documentar intelectual care m-a făcut mai inteligent cu costul de 1200 de dolari, însă internetul în avionul Singapore Airlines era îngrozitor de lent iar clipurile video erau imposibil de încărcat și din această cauză nu sunt mai inteligent acum.” a fost declarația lui Jeremy Gutsche.

Din nefericire pentru el, s-ar putea ca acele costuri să fie justificate, și tableta sau laptop-ul pe care îl avea deschis să își fi făcut niște update-uri în fundal. Din acest motiv viteza era probabil mică și costurile finale s-au dovedit a fi foarte mari. Aceasta este doar o idee, pe de altă parte nu uitați să opriți orice posibilitate de update atunci când sunteți în roaming. Dispozitivele mobile și chiar și laptop-urile au obiceiul să își downloadeze mai multe lucruri în fundal mai ales când dau de o conexiune WiFi pentru că se presupune că aceasta ar fi gratuită.