Cum eMAG n-a vândut produse la 1 leu și nici omul n-a ajuns pe Lună

, 25 Noi, 15:33

Imediat după Black Friday 2014, care n-a ținut decât o zi, eMAG s-a trezit pe site cu reduceri cu adevărat imense. Galaxy S4 la un leu a fost una dintre ele. Reducerile n-au existat, de fapt, ci totul a fost o lovitură de marketing pregătită cu mult timp înainte ca să mai vorbească și lumea despre acest magazin de altfel prea puțin cunoscut (sic!).

Vizita depozit eMAG pentru Playtech, 18 noiembrie 2014-1222

Pe 23 noiembrie, produsele resigilate ale eMAG au plecat spre clienți aproape gratis. FOTO Răzvan Băltărețu/Adevărul

Pe scurt, pe 23 noiembrie au apărut pe site-ul eMAG, la categoria „Resigilate“, câteva produse la preț mic, atât de mic, încât textul „REDUCERE DE 99%“ chiar ar fi fost întemeiat. Compania a spus că este o greșeală, dar comunicatul lor de presă și declarațiile ulterioare n-au scăpat filtrului fin aplicat de români peste acest episod de marketing. „Academia Cațavencu“ a avut sloganul „Cititorii noștri sunt mai inteligenți decât ai lor“. Să le dau nițel cuvântul unor cititori.

„«eroarea de incarcare» a fost intentionata pt a genera viralizare moka in media si blogosfera e pur si simplu o campanie de marketing de nota 10+ obtinuta cu doar 250.000 eur, sa obtii o asemenea vizibilitate si sa apari cu o stire platita pe toate siteurile si blogurile ar fi costa de 2-3 ori mai mult“, spune cititorul nicu în comentariul său pe site-ul Playtech. „Desteapta treaba , cea cu eroarea ! S-a mai intamplat o data daca nu ma insel acum vre-o 2-3 ani si-au dat seama ce impact are , si au zis sa mai apara o data eroarea nu de alta dar romanii o sa rasfoiasca paginile la emag data viitoare mai cu spor “, zice cititorul Sorin Burciu.

„asa le trebuie… mai ales pentru magaria care o fac de black friday… hai sa crestem preturile treptat pe 2 -3 luni de zile, sa nu-si dea seama prostii… si dupa aia BLACK FRIDAY!!!! preturile de la 200% ajung la 120% si apoi raman la 150% pana la craciun, ca na… oferte de sarbatori… la fel si de pasti….“, i-a prins cititorul Foca Dan cu vinerea înnegrită cu vopsea proastă.

Cât a pierdut eMAG?

Compania a comunicat o valoare totală a reducerilor de circa 260.000 de euro. Explicația problemei de sistem se regăsește la „Adevărul“, unde se specifică de ce nimeni n-a verificat prețurile și de ce au ajuns la sume atât de mici. Mulți spun că acești bani nu sunt pierduți, ci sunt o investiție mare în imaginea magazinului. Cu siguranță sunt o investiție bună în imagine, dar dacă ar fi fost premeditată n-ar fi fost așa.

eMAG s-a mișcat repede și dintr-o inițială risipă de bani a reușit să scoată un mesaj scurt de reținut de către piață și clienți: a fost greșeala noastră, dar livrăm produsele pentru că veniturile mai mari pe viitor sunt mai importante decât pierderile de acum. În aceeași idee, am comandat un Galaxy Note 4 de la evoMAG când era la un preț de sub 1.000 de lei. A doua zi am primit un mail în care mi se spunea că – ghinion! – produsul era listat la preț greșit și nimeni nu primește nimic. Desigur, nu sunt toate magazinele egale și va fi o presiune mai mare pe altele la viitoarea greșeală pe care o vor face.

Sunt 730 de comenzi făcute (270 de cumpărători) pentru produse la prețuri foarte mici, iar mare parte din ele ar putea ajunge pe site-urile de anunțuri. Conform lui Manafu, eMAG a pierdut cam o lună de reclamă pe TV (la posturi mari) sau trei luni de publicitate în oraș sau 40 de milioane de afișări pe bannere online. A câștigat însă câteva sute de clienți care vor mai reveni să prindă „ceva“ la reducere, a câștigat sute de mențiuni pe social media și Internet pentru „așa da“, a câștigat și capital de imagine și asta datorită unei strategii de criză foarte bune.

Iulian Stanciu, directorul eMAG, în depozitul eMAG în timpul unui interviu pentru TVR. FOTO Răzvan Băltărețu/Adevărul

Iulian Stanciu, directorul eMAG, în depozitul eMAG în timpul unui interviu pentru TVR. FOTO Răzvan Băltărețu/Adevărul

Cum n-a vândut eMAG produse la 1 leu

Sunt oameni care văd conspirații în orice și asta e bine, e nevoie și de cei ca ei ca realitatea să aibă limitele sale cvasi-definite. „si mie mi se pare o strategie de marketing. Au aparut doar la anumite produse din categoria resigilate. Lumea se uita la cele din oferta Black Friday din pagina principala, nu la resigilate. Asa ca angajatii au putut linistiti sa isi comande din resigilate si gata“, spune un anume cititor L A pe site-ul „Adevărul“.

Da, cumva a fost strategie de marketing, cumva a fost priceperea angajaților de a da de pământ cu politica de prețuri a celui mai mare magazin online pentru a-și cumpăra și ei Galaxy S4, un televizor și nițică mașină de spălat. Practic, cu 2,5 lei și-au asigurat strictul electroIT necesar într-un apartament.

Adevărul este că noi din afară nu știm totul despre ce s-a întâmplat la eMAG. Știu precis directorul, oamenii direct responsabili și alți câțiva. Știm că, pe scurt, compania a avut probleme cu sistemul informatic, iar produsele vor fi livrate (în pierdere) către toți cei care au comandat. Nici oamenii care comentează contra nu știu ce s-a întâmplat, dar au două-trei cuvinte la care se pot raporta: marketing, țeapă, au-bani-de-dat-că-fură-de-Black-Friday.

În altă ordine de idei, au trecut 45 de ani de când omul a ajuns pe Lună și sunt oameni pentru care evenimentul nu s-a întâmplat decât într-un studio de la Hollywood. Totuși, sunt și mai mulți oameni care cred fără probleme că un om a mers pe apă și un altul a despărțit apele pentru că se amintesc aceste fapte în Biblie. În aceste cazuri e o chestiune de credință, dar în cazul eMAG e doar o chestiune de greșeală transformată eficient în beneficiu.

Ți-a plăcut acest articol?
Informează-te și ține-i la curent și pe prietenii tăi.
Abonează-te la newsletter pentru ultimele noutăţi!
Citeşte şi...

Comentarii

Mda, probabil ca „oamenii care comentează contra” si „nu știu ce s-a întâmplat, dar au două-trei cuvinte la care se pot raporta: marketing, țeapă, au-bani-de-dat-că-fură-de-Black-Friday ” nu-i cunosc la fel de bine ca Dvs. pe domnu’ director, pe „oamenii direct responsabili și alți câțiva”, d-le Baltaretu…Si, de altfel, in aceeasi ordine de idei, faptul ca-l cunosc pe Neil Armstrong & echipa nu inseamna ca omul a ajuns pe Luna. E o problema de logica si de experienta (fereasca sfantu’ ca un om de afaceri sa fi dat tepe vreodata), nu de incredere prosteasca intr-o teorie a conspiratiei. Unde demontati in articolul Dvs. teoria conspirationista a unui marketing de 2 lei (la propriu), sustinuta de carcotasi? Cu „se stie…” nu merge : „Știm că, pe scurt, compania a avut probleme cu sistemul informatic” (ce fel de probleme?). Asta dupa ce scrieti: „Adevărul este că nu știm totul despre ce s-a întâmplat la eMAG” (lol)..Si propaganda stalinista folosea din greu „dupa cum se stie” si „este evident” in loc de altceva. Ca omul a ajuns pe Luna e absolut sigur.Dar ca omului i-a iesit un chilipir grozav de Black Friday dintr-o eroare de sistem ramane de demonstrat.

Radu, dacă omul a ajuns pe Lună, de ce nu s-a mai dus o dată? A văzut că-i nașpa și gata?

omul a fost pe luna, intrebarea este daca prima calatorie a fost reala deoarece sunt multe semne de intrebare

Cred ca am citit ce-a mai proasta postare de 5 ani de cand citest pe stiri pe PlayTech.
Răzvan Băltărețu ai dat-o in bara cu aceasta postare, te contrazici tu pe tine insuti, ce treaba are omul care merge pe apa? si cand omul a ajuns pe Luna? cu aceasta stire de interes notorietal pentru cititori fideli si interesati de acest aspect.

Asa si cu emag-naspa n-o sa mai intre nimeni.

@Oli spre informatia ta au fost 6 misiuni pe luna, asa ca inainte sa comentezi ai decenta sa verifici :))

Nu a fost nici Mos Craciun pe luna .. bun articolul .

Intrebati un gestionar cum se face ca sa scapi de marfurile pe care nu le ai in gestiune, sunt stricate, expirate s.a.m.d.

ma asteptam la mai multe de la „brandul” playtech.
mi se pare ca e un articol de c….[editat], pot sa spun ca e un articol de c….[editat]?

Dle Baltaretu, daca tot scrii articole, mai treci o data pe la scoala, barem sa le scrii corect:

„Desteapta treaba , cea cu eroarea ! S-a mai intamplat o data daca nu ma insel acum vre-o 2-3 ani si-au dat seama ce impact are , si au zis sa mai apara o data eroarea nu de alta dar romanii o sa rasfoiasca paginile la emag data viitoare mai cu spor “

VREO – NU „vre-o”

„asa le trebuie… mai ales pentru magaria care o fac de black friday…

PE CARE O FAC – NU ” care o fac „

Răzvan Băltărețu

Doamnă Anca Iulia, e citat. Acele ghilimele pe care le vedeți înainte de frază marchează citatul. Citiți cu atenție, vă rog, n-aș vrea să rămâneți cu o impresie proastă despre studiile mele.

Atunci, nu pot spune decat : „mea culpa „.

Marketingul magazinelor de la noi miroase a varza stricata. Cum poti minti atata lume? Chiar ne cred pe toti prosti? S-au e poate setea de bani? Pot demonstra cu facturi ca produsele electrocasnice cumparate in primavara acestui an, au acelasi pret ca de Black Fridey. Le-au umflat in urma cu 2-3 luni, ca sa le scada acum, adica praf in ochii fraierilor. Reclama e sufletul comertului, dar comertul sufletul. Stiam ca acest eveniment este cauzat odata pe an in perspectiva introducerii altora mai noi tehnologic, nicidecum asa cum se procedeaza la noi. Din partea mea nu aveti decat o mare bila neagra.

Am un chef sa dau limbi unei domnisoare sau doamne cu curul mare

Nu stiu ce sa zic de toata faza asta. Greseala nu a fost sigur.

Semnele de intrebare nu le au cei care stiu ce este ingineria ci ceilalti, care cred ca sunt destepti si stiu ei mai bine…Binenteles ca toate „argumentele” au fost demontate dar ce te faci cu dorinta unora de senzational si nevoia de conspiratii? Toti astia care tot urla conspiratia sunt destepti, ca si Vadim Tudor sau Jirinovski ei stiu ca un anume procent din populatie asta vrea sa auda. Si asta va spun ei, ce vreti sa auziti. Asa le faceti voi lor bani, prin trafic. Tot marketing , tot inventie americana… De aceea orice lucru s-ar intampla in lume o sa vedeti pe internet saituri speciale care contrazic cu „argumente” ce spun „ceilalti”. Si voi generati trafic la toti. Si ele apartin acelorasi smecheri, doar ca voi nu stiti…

O mizerie de magazin numit emag,in loc sa reduca pretul la mai multe produse (ex doar o pereche de rami redusi din zeci de modele )sau pretul la acele produse sa fi fost cu adevarat redus nu cate putin cu centima,ei au facut o campanie mizerabila cu vrajalea unei erori in care au dat la niste fomisti care cautau resigilate ..telefoane si televizoare pe moca.Eu unul am cautat sa calculez cu intelepciune banii sa iau mai multe produse(spre ex galaxy s4) si aud ca apoi se dau moca pe resigilate,(am refuzat livrarea de la emag a produselor comandate printre care si un s4). Deci sunt foarte scarbit de acest magazin,nu voi mai cumpar nici o agrafa de la acesti oameni mizerabili.

multi, dar prosti

domnule Răzvan Băltărețu cu ce suma ati fost platit pentru articol? Merci.

Vorbiti ca sa nu adormiti…eu am cumparat un ssd(120GB) cu 199 lei si multe altele pe parcursul anilor.Nu mai zic in privinta garantiei(nu cred ca mai este vreun magazin online in Romania,care sa fie asa seriosi vizavi de garant.)

Da mare reclama au facut am facut o comanda pe 21 si nici in data de 28 nu a ajuns in conditiile in care am vrut sa o ridic de la magazinul lor din crangasi dar nu au vrut.Daca nu pot gestiona un nr asa mare de comenzi de ce mai dau termene pe care nu le pot onora.Cand am comandat am primit mesaj ca voi primi comanda pe 25-26 .

Un lucru e cert eu nu mai cumpar de la Emag cat traiesc , tepari . Comanda de black friday nici azi nu a ajuns … Evo mag , pc garaj sunt mult mai atenti cu clientii ….cel putin eu spun asta strict referitor la experienta mea la produsele cumparate de la ei …. nu tin parte cu nici unu inainte sa cumpar ma uit unde e mai ieftin dar de azi inainte nu ma mai uit la 10 lei mai bine cumpar de unde ma trateaza cu respect … UE EMAG !

Comments are closed.

Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te acum la newsletter și primești cele mai noi: Articole, Review-uri, Tutoriale și Prețuri direct pe adresa ta de E-mail