Cum să-ţi recuperezi de la Apple şi Google banii cheltuiţi din greşeală pe aplicaţii?

, 18 Sep, 22:10

Indiferent de motiv, nu este deloc exclus să cumpăraţi o aplicaţie din greşeală, motiv pentru care trebuie să ştiţi să vă luaţi banii înapoi de la sau Google.Recuperare bani aplicatii iTunes Apple AppStore

Poate este copilul de vină sau poate voi aţi cumpărat o aplicaţie de care nu sunteţi mulţumiţi. Poate aţi dat parola voastră la iTunes unui prieten şi a abuzat de generozitatea voastră. Indiferent de motiv, cei de la Apple au pus la punct un sistem foarte eficient prin care să vă recuperaţi banii cheltuiţi. În mod evident, nu trebuie să abuzaţi de acest sistem, pentru simplul fapt că s-ar putea ca în cazul vostru să nu mai funcţioneze. În momentul în care devine evident că vă instalaţi aplicaţii contra cost doar pentru a vă recupera banii, fără să le ştergeţi, suma cheltuită nu vă va mai fi returnată în cont. Din experienţa mea, după ce am cheltuit pe parcursul mai multor ani o sumă generoasă de bani pe aplicaţii, de cele patru sau cinci ori când am cerut banii înapoi din varii motive, nu am întâmpinat probleme.

În timp ce la Apple aveţi trei zeci de zile să vă cereţi banii înapoi pe o aplicaţie cumpărată din greşeală, la situaţia este mult mai restrictivă. Doar 15 minute aveţi pentru a vă recupera banii, fereastră de timp care ar putea creşte dacă aplicaţia care vă supără este mai mare ca dimensiune şi a durat mai mult să o instalaţi pe Android-ul vostru.

Purchase History recuperare bani Apple AppStore

Totul pleacă din iTunes

Deşi este posibil să iniţiaţi procedura de recuperare a banilor de pe una sau mai multe aplicaţii folosind un iPhone sau iPad, cel mai eficient ar fi să apelaţi la un PC sau Mac şi să intraţi în iTunes.  În fereastra proaspăt deschisă, faceţi click în colţul din dreapta sus pe iTunes Store şi, dacă vi se cere, autentificaţi-vă cu numele de utilizator şi parola pe care le-aţi folosit pentru achiziţia cu probleme. Acum, faceţi click în colţul din stânga sus pe numele contului vostru şi selectaţi opţiunea Account. Va trebui din nou să vă introduceţi parola.

Pe această pagină veţi putea modifica toţi parametrii aferenţi contului vostru Apple, inclusiv metode de plată, adresă sau ţară. Tot aici veţi găsi o secţiune intitulată Purchase History. În partea dreaptă a acestui câmp faceţi click pe See All. Veţi fi întâmpinaţi de o pagină similară cu cea de mai sus, în care puteţi vedea toate aplicaţiile pe care le-aţi cumpărat vreodată în ordine cronologică, cu cele mai recente la început. În dreptul celei care vă interesează, faceţi click pe săgeata pe care am încadrat-o cu roşu în captura de mai sus.

Report a problem Apple iTunes

În noua fereastră, printr-un click pe ,,Report a problem” şi un al doilea click pe acelaşi mesaj care vă apărea în dreptul aplicaţiei cu probleme, veţi fi duşi pe o pagină web a celor de la Apple unde va trebui să vă autentificaţi din nou. Automat va fi listat numele aplicaţiei, icoana aferentă, preţul şi data achiziţiei. Aici există două câmpuri cu care puteţi interacţiona. În primul, puteţi alege unul dintre cele cinci motive pentru care cereţi banii înapoi pentru acea aplicaţie. În al doilea, opţional, puteţi introduce mai multe detalii legate de problema pe care aţi întâmpinat-o în descărcarea sau utilizarea aplicaţiei care v-a supărat. Din experienţa mea, cea mai rapidă cale de a obţine banii în cont înapoi în câteva zile, este să alegeţi ,,Didn’t mean to purchase this item”, echivalentul pentru ,,Am cumpărat această aplicaţie din greşeală.” Orice altă opţiune aţi alege, veţi fi contactat prin email de un reprezentat Apple care vă va ruga să treceţi prin mai multe etape pentru soluţionarea problemei sesizate vizavi de aplicaţia pe care o raportaţi. Din momentul în care am trecut prin aceşti paşi, în aproximativ trei zile am avut banii în cont.

Report a problem Apple iTunes website

Google Play

După ce aţi cumpărat o aplicaţie din , aveţi 15 minute să cereţi banii înapoi pe ea. Din acest motiv, ar fi bine să o testaţi imediat, pentru a vedea dacă vă încântă sau nu. În urmă cu câteva zile au apărut zvonuri cum că această fereastră de timp ar putea fi mărită până la două ore. Din păcate, până la această oră, pagina de suport Google pe marginea acestui subiect nu a fost actualizată pentru a reflecta schimbarea.

Partea bună este că, dacă vă încadraţi în fereastra de 15 minute, sistemul funcţionează fără nici un fel de probleme. După ce aţi instalat o aplicaţie care nu vă încântă, intraţi din nou în Google Play Store pe dispozitivul vostru cu Android. Faceţi un click pe şi alegeţi secţiunea My Apps. Aici vor apărea toate aplicaţie descărcate de voi din Google Play. Faceţi un tap pe programul care v-a supărat şi alegeţi ,,Refund”. Dacă nu a trecut timpul pe care îl aveţi pentru a vă cere banii înapoi, butonul Refund ar trebui să apară exact sub Open.

Google_play_refund

În teorie, vă puteţi cere banii înapoi şi după cele 15 minute, dar trebuie să completaţi un formular, să povestiţi de ce vreţi să faceţi respectivul gest şi să aşteptaţi să fiţi contactat de un reprezentant Google prin email. Acea persoana va avea rol de judecător vizavi de soliditatea argumentului vostru. Pentru a iniţia această procedură, accesaţi Google Play şi autentificaţi-vă. Căutaţi aplicaţia pentru care vreţi să vă recuperaţi investiţia şi faceţi click pe cele trei puncte din dreptul numelui. Din respectivul meniul alegeţi ,,Report a problem”, urmat de un click pe ,,I’d like to request a refund”. Acum urmează partea cea mai importantă. Descrieţi în detaliu contextul care v-a motivat să vă recuperaţi contravaloarea acelui program. După ce aţi confirmat toţi aceşti paşi cu ,,Submit”, aşteptaţi un mesaj de la un angajat la serviciu clienţi al gigantului din Mountain View.

Nu este deloc greu

Mulţi vor rămâne uimiţi că îşi pot cere banii înapoi pe programe din Google Play sau Apple AppStore. Întâmplarea face că aceste proceduri descrise mai sus nu reprezintă sub nici o formă o noutate. În schimb, a evoluat uşurinţa cu care puteţi să aveţi din nou în cont banii cheltuiţi acum câteva zile. Datorită presiunilor din partea autorităţilor, atât Google, cât şi Apple au fost obligaţi să fie mai flexibil la acest capitol şi nu a durat mult până s-au conformat.

Ți-a plăcut acest articol?
Informează-te și ține-i la curent și pe prietenii tăi.
Abonează-te la newsletter pentru ultimele noutăţi!
Citeşte şi...

Comentarii

Cand am cerut banii inapoi de la Apple cu vreo 2 ani in urma pentru o aplicatie care nu era compatibila cu iPhone 5, am primit raspunsul dupa aproximativ 24 ore de la Apple ca mi se returneaza suma, dar e pentru prima si ultima data pentru ca trebuia sa ma uit in descrierea aplicatiei ce telefoane sunt suportate, dar erau trecute toate la vremea respectiva. In schimb la Google Play situatia este mult mai simpla, avand un buton direct din aplicatia Google Play pentru restituirea banilor… Ce-i drept, ai la dispozitie doar 15 minute, insa suficient pentru a testa aplicatia.

Dupa ce am citit articolul am zis sa-i dau o sansa, cumparasem cu aproape 1luna si jumate in urma o aplicaie din AppStore care nu facea in versiunea pro mai mult decat ce facea in versiunea free. Dupa ce am cumparat-o am zis asta e teapa 2,69 EURO nu e mare scofala.
Am urmat procedurile din articol si surpriza dupa nici 24 de ore am primit mail de la un consultant apple appstore etc. prin care ma anuntau ca imi livreaza suma de bani in cont in jur de 7-10 zile lucratoare. Deci sunt foarte multumit si chiar functioneaza.
Felicitari pentru articol, foarte util.
PS: ar mai fi o modalitate putin mai usoara (am gasit-o pe site-ul de support de la apple) gasesti mail-ul cu „factura” de la apple prin care ai cumparat aplicatia si acolo in mail ai un buton „Report” care te duce exact la pagina unde adaugi motivul si etc.

Comments are closed.

Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te acum la newsletter și primești cele mai noi: Articole, Review-uri, Tutoriale și Prețuri direct pe adresa ta de E-mail