26 oct. 2014 | 16:11

Cel mai mare magazin online are pierderi imense din cauza primului său smartphone

ACTUALITATE
Cel mai mare magazin online are pierderi imense din cauza primului său smartphone

Amazon nu a reușit să livreze destule modele Fire Phone și a înregistrat o pierdere de 170 de milioane dolari cauzată de vânzările slabe.

amazon sad

Amazon trece printr-o perioadă dificilă din punct de vedere financiar, iar o mare parte din problemele cu care se confruntă sunt conectate în mod direct de Amazon Fire Phone, primul smartphone produs vreodată de compania din Seattle. Pentru perioada 1 aprilie – 30 iunie, sau sfertul al treilea din anul fiscal 2014 în sistemul american, Amazon a raportat pierderi de aproximativ 437 de milioane de dolari.

Din aceste 437 de milioane de dolari, 170 de milioane sunt reprezentate de ”reevaluarea inventarului și costurile angajamentelor cu furnizori”, toate legate de Fire Phone. Amazon se aștepta la un venit total de 20,84 miliarde de dolari, dar nu au reușit să depășească 20,58 miliarde de dolari și astfel nu au întrecut așteptările pieței.

Fire Phone e pe stoc, dar nevândut

La finalul acestui sfert financiar Amazon a anunțat că stocurile de Fire Phone se ridică la o valoare totală de 83 de milioane de dolari, ceea ce ar însemna câteva sute de mii de telefoane pe stoc. Numărul imens de telefoane pe stoc este, totuși, vina celor de la Amazon și a strategiei greșite abordate de ei de la început.

Amazon a intrat pe piața smartphone-urilor crezând că poate adopta o strategie similară marilor producători. Fire Phone costa la început 200 de dolari cu contract, prețul fiind ajustat până la 99 de cenți. Pe lângă ecranul și hărțile 3D, telefonul nu a venit cu multe elemente noi, iar exclusivitatea acordată celor de la AT&T nu a ajutat în niciun fel vânzările.

Dar probabil cel mai mare defect al lui Fire Phone a fost faptul că acesta era înainte de toate o unealtă pentru a vă face să cumpărați mai mult. Este greu să te atașezi de un dispozitiv când știi că acela a fost construit cu scopul principal de a te face să te abonezi la Amazon Prime. Se pare că situația nu se va îmbunătăți în viitorul apropiat, predicțiile celor de la Amazon pentru perioada următoare fiind cu mult sub ceea ce doreau să vadă analiștii.