07 sept. 2013 | 16:20

IFA 2013: Tehnologia 4K in viziunea Panasonic

ACTUALITATE
IFA 2013: Tehnologia 4K in viziunea Panasonic

Tehnologia 4K inseamna pentru unii mai mult decat pentru altii, iar aici ma refer in special la producatori. Panasonic este, dupa parerea mea, un producator care a inteles toata povestea.

Panasonic 4K

In aceasta ordine de idei, Panasonic este unul dintre putinii care ofera solutii complete 4K, si nu doar produse. Competitia a venit pana acum doar cu produse capabile de redare 4K, cel putin la scara larga. Panasonic a fost singurul pana in acest moment care avea in stand un segment dedicat fenomenului 4K, bine pus la punct si bine explicat de catre reprezentanti. Asadar, avem un televizor 4K, cu o diagonala generoasa si cu specificatii demne de invidiat.

Panasonic 4K Camera Video

Avem pe langa asta o camera video, sau doua, care, chiar daca se numesc „Prototip”, sunt produse reale. In scurt timp, vor putea fi achizitionate din magazine, la preturi apropiate de cele ale concurentei, in format semi-profesional si cu dimensiuni identice cu camerele video FullHD actuale. Exista numeroase exemple de filmare live cu acele camere, imaginea fiind afisata pe televizoarele mentionate mai sus.

Panasonic 4K Camera Video1

Panasonic 4K Camera Video2

Avem o tableta cu tehnologia 4K, destinata mai multor segmente de business, insa cu precadere celui de design si creatie grafica. Se explica si aplicabilitatea acesteia. In plus, exista trei sample-uri la standul Panasonic, toate functionale si preinstalate cu multe demo-uri si pachete software ce beneficiaza complet de rezolutia cu pricina.

Panasonic 4k Online

Panasonic 4K Gaming

Mai important de atat este faptul ca exista continutul 4K, disponibil atat sub forma unor canale online, sustinute de Panasonic, cat si integrate intr-o platforma proprie, asemanator cu modalitatea LG-ului de a isi promova continutul 3D pe televizoarele SmartTV. Exista de asemenea continut de gaming in format 4K, realizat in parteneriat cu Nvidia, unde Lars Weinard de la Nvidia se ocupa de prezentarea respectiva. Masina pe care am vazut-o la intrarea in stand este adusa acolo pentru a creste realismul unui joc in rezolutie 4K.

In concluzie, dupa parerea mea, Panasonic este singurul la momentul actual care stie sa isi prezinte marfa, pe de alta parte, probabil ca pentru el nu conteaza atat de mult sa vanda televizoare exclusiviste de 20.000 euro, cate 2-3 pe an, ci poate sa ajute mai mult la adoptia acestui fenomen, care pana acum nu dispune de continut 4K.