SHARP: rezultate financiare dezastruoase si o fabrica care lucreaza la jumatate din capacitate

, 02 Feb, 16:20

sharp2

Cu ani in urma, SHARP se lauda cu o noua fabrica de panouri LCD la Osaka . Acum insa, isi obliga angajati sa lucreze la jumatate din capacitatea de productie pentru o luna sau chiar mai mult. In conditiile in care de obicei fabrica poate produse 1,3 milioane de panouri de 40 inci pe luna, iar in luna aprilie a anului trecut capacitatea de productie a fost micsorata pentru prima oara, acum fabrica trece printr-o a doua perioada de tranzitie. Pentru a remedia un pic din efectul crizei care afecteaza piata de TV-uri, primele indicii arata ca SHARP si-a propus sa reconfigureze fabrica respectiva din Sakay City pentru a produce panouri cu rezolutie mai mare si funcii mai avansate.

Compania a asociat si niste cifre perioadei devastatoare prin care trece, anuntand rezultatele financiare pe ultimul trimestru din 2011. Cu un profit de doar 9,14 miliarde de yeni, adica 120 milioane de dolari, compania a inregistrat o scadere a profitului de 86% fata de cele 57,37 miliarde de yeni aferente aceleeasi perioade din 2010. Ganditi-va ce nivel de optimism a ajuns sa aiba conducerea companiei pe urmatoarea perioada, daca pronosticul pe primul trimestru al lui 2012, care se incheie la finele lunii martie este de profit zero. Rezultatele au fost cu atat mai devastatoare cu cat si institutii specializate pe pronosticuri financiare precum Reuters au fost luat complet prin surprindere.

Nu mai ramane decat sa trageti cu dintii de compania favorita de  TV-uri si sa incercati sa faceti achizitii substantiale in acest domeniu, altfel intr-un an sau doi in afara de Samsung si LG, poate doar Philips ar mai avea sanse sa supravietuiasca.  sharp1

Ți-a plăcut acest articol?
Informează-te și ține-i la curent și pe prietenii tăi.
Abonează-te la newsletter pentru ultimele noutăţi!
Citeşte şi...

Comentarii

Nu trebuie facuta nici o achizitie (si nici nu este vre
o graba) deoarece preturile la TV-uri sunt inca mari ptr. marea majoritate a populatiei de pe glob. Acum gandim la nivel global, nu? Prin astfel de momente mai trec si alte companii care mai deunazi se laudau ca au vanzari de nu pot face fata comenzilor… dar nu este asa. Prea multa minciuna, pardon, reclama ptr. multaaaaa lacomie!

Alexandru Rizea

Parerea mea este ca anumite branduri vor disparea pur simplu in urma acestei scaderi din piata de tv-uri. Indemnul meu la achizitie se justifica celor care au afinitati pentru branduri care nu stau atat de bine, precum SHARP mai sus mentionat sau chiar si SONY carora le merge foarte prost pe acest segment de piata. Pe langa asta, nu cred ca preurile vor scadea semnificativ din cauza noilor tehnologii care vor face din urmatoarele tv-uri scule mai destepte dar la fel de scumpe ca acum.

Salut.

Exista un blocaj al industriei traditionale, o incapacitate de adaptare a unor firme/companii la noua realitate economica, la noile modele de afaceri din cauza unor mentalitati vechi, chiar retrograde, puse numai pe cistig.
Nu este nici o problema daca anumite firme cu vechime o sa dispara. E foarte bine! Trebuie sa le dea de gindit si sa fie o lectie de invatat.
Odata intrati in era tehnologica preturile produselor vor trebui sa fie decente, mici pentru marea majoritate a lumii, crearea unor astfel de produse/bunuri, in sute de milioane de exemplare si nu de ordinul milioanelor (sau sutelor de mii) daca tot se doreste sa gindim la nivel global. Tehnologia permite acest lucru!

Sharp chiar avea lcd-uri de calitate, altele mi se par slabe, dar se pare ca cei care fac mult si prost castiga.
Daca vreti sa fie f. ieftin cumparati balarii ieftine care au calitate audio-video f. slaba si care se strica tot timpul(exista si acum no name-uri chinezesti de vanzare).Sau mai bine strangeti ceva bani si cumparati ceva bun care va avea calitate si va fi si fiabil. Pusi pe castig sunt cei care fac lucruri proaste si ieftine. Multimea o sa cheltuiasca bani cumparand acelasi lucru o data la un an sau doi pt. ca se strica. Pana la urma daca faci un calcul – mai bine luai de prima data un lucru bun. Nici eu nu ma scald in bani, dar decat sa cumpar ceva nou si prost mai bine ceva second dar de calitate inalta. Si acum aud pe unii care chiar stau f. prost cu banii zicand: „eu imi iau nou, eu nu cumpar second”, uite ca eu poate nu stau atat de prost cu banii dar cumpar second.

Cum s-a specificat mai sus sunt mai multe firme din domeniul A-V. care au probleme (si nu numai): Akay, Sony, Panasonic etc.
Acesta este rezultatul Prostiei & Lacomiei lor, nu altcuiva; sau si aici sunt de vina romanii (sau alti cetateni ai Terrei) ca nu si-au cumparat TV-uri LCD/LED/Plasma??? Sau, printr-o sintagma uzitata f. des de catre acestia ‘a managmentului inteligent’. Problemele, deficitul nu pot fi ascunse la infinit. Mai devreme sau mai tarziu sunt etalate publicului. Numai ca astfel de ‘bilanturi pozitive’ sunt ascunse publicului prin diferite de asa-zis reclame, ca o duc foarte bine.
Intr-adevar cu industrializarea tehnologica ar fi trebuit sa se creeze bunuri in sute de mil. de exemplare si nu de ordinul citorva zeci/mil. de exemplare, cum s-a mentionat mai sus. Si produse de buna calitate.
Multor persoane li s-a inoculat ideea ca daca un anumit produs/bun costa putin, este un produs mediocru, de slaba calitate. NU ESTE ASA!
Pentru sec. 21 va trebui a gandim altfel – in folosul tuturor, nu numai in beneficul catorva morbizi, restul in detrimentul majoritatii…

Adevaratul AKAI nu mai exista de prin 90-numele e cumparat de o firma din China si produce tampenii care nu pot fi numite electronice, mai degraba produse de bazar. Nu tot ce e scump e bun, dar ce e bun in general e mai scump(cercetarea, calitatea pieselor, mana de lucru in asamblare). Firmele bune dispar de obicei pt. ca populatia a fost indoctrinata pe principiul „bang for the buck” adica cat mai ieftin, necontand calitatea – asa sunt pragatiti managerii corporatiilor sa faca bani de la fraieri. Sa produca cat mai mult, ieftin si prost, sa se strice si fraierul cumpara din nou. Ce mult seamana noul concept capitalist cu cel comunist, unde conta numai numarul si pretul, nu si calitatea. Am electronice de casa de varf luate second fabricate de 20-30 de ani si merg perfect si acum si le depasesc calitativ pe cele noi de duzina. Exceptie fac 2-3 magazine din Bucuresti care aduc HI END-uri. Exista si cel mai mare producator de paneluri LCD care o duce excelent si are si produse scumpe si ieftine dar face bani luand ochii cu designul si cu culori „frumoase” care sunt departe de realitate inclusiv la modele scumpe dar lumea le cumpara „ca se vede frumos si uite ce frumos arata” sau „ce ieftin e”. Exista probalil si produse mai ieftine si bunicele dar nu in electronice(am vazut/desfacut/reparat destule). Era plin prin magazine de clienti de tv si electronice pt. Changong, GutSchneid si alte balarii ieftine no-name deci se cumpara televizoare. Peste un an vine si cumpara din nou ca s-a stricat. Asta e noua gandire a secolului 21 – sa cumparam ca prostii orice pt. ca e ieftin si chiar daca nu avem nevoie ca „e la promotie”.

Pacat ar fi sa dispara si firma aceasta care produce numai in Japonia si foloseste in TV-uri panel-uri fabricate numai de ei fata de Samsung de exeplu care foloseste 3 tipuri de panel-uri,in mod aleatoriu,indiferent de seria si pretul TV-ului,dintre care 2 sunt chinezesti 100% ,unu fiind foarte prost.
Dar asa cum mai spunea cineva mai jos,noi cerem calitate slaba,ei alearga dupa profit cat mai mare ca sa fie primii in top…..pacat,asa a disparut si plasmele Pioneer Kuro care sunt in continuare un punct de referinta in domeniu,Akai care nu mai are nimic in comun cu vechea firma(doar numele a mai ramas si a fost cumparat de chinezi) si altii.

Comments are closed.

Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te acum la newsletter și primești cele mai noi: Articole, Review-uri, Tutoriale și Prețuri direct pe adresa ta de E-mail