Office 15 (Office 2013) – Un nou inceput pentru touch si cloud [PREVIEW]

, 21 Iul, 17:38

Asa cum e frumos, pentru o noua versiune de Windows Microsoft lanseaza si o noua versiune de Office. Office 15, cunoscut pentru utilizatori cu numele de Office 2013, prezinta imbunatatiri majore atat din punct de vedere al functionalitatii, fiind la fel ca si Windows 8 optimizat pentru touchscreen, cat si din punct de vedere al modului in care lucreaza cu informatiile si le salveaza.

Steve Ballmer Office 15 - 2013 San Francisco 

Pe parcursul acestui articol vom prezenta unele dintre elementele principale care diferentiaza noua versiune de Office de tot ce a fost creat pana acum de Microsoft cu scopul de editare a textului si gestionare a informatiilor de birou. Ulterior vom reveni si cu o serie de articole mai detaliate despre fiecare element ce intra in componenta lui Office 15. Ideile si impresiile acestui articol au fost concluzionate dupa participarea la evenimentul de lansare a Office 15, din San Francisco.

Office 15 - Playtech2Microsoft pretinde ca Office 2010 a fost unul dintre cele mai de succes variante, eu tind sa cred ca tot 2007 a fost si este cel mai folosit dintre toate. Multi dintre utilizatori nu au vrut sa treaca la 2010 mai ales din cauza redesignului meniurilor si icoanelor, pur si simplu li se parea destul de dificil sa se adapteze la o interfata cu totul noua fata de ce au folosit in ultimii 3 ani.

Office 2013 este cu totul nou, atat meniurile si icoanele au fost redesenate, cat si interfata cu utilizatorul a fost astfel gandita pentru a putea fi folosit in mod clasic, cu tastatura si mouse cat si pe o interfata touch. Chiar daca Windows 8 nu este lansat oficial, varianta preview functioneaza foarte bine, la fel si Technical Preview-ul de la Office 2013.

Suita contine, pe langa Word, Excel, Outlook, Power Point si One Note, versiuni complet functionale ale lui Access, Project, Publisher, InfoPath, Visio si Lync. Office 2013 va fi disponibil atat ca si versiune standalone pentru desktop/laptop, cat si ca versiune pentru cloud, ce se poate achizitiona ca si subscriptie lunara prin intermediul lui Office 365.

Care ar fi, asadar, diferentele majore intre noul si vechiul pachet de Office? Din punct de vedere grafic, modificarile facute sunt la nivelul spatierii intre meniuri si butoane, pentru a fi mai accesibile prin intermediul interfetei touch. Interfata Ribbon, introdusa initial in 2007 a fost redesenata in acest sens. Din punct de vedere al asezarii meniurilor si optiunilor, lucrurile stau la fel sau aproape la fe. Si asta nu e deloc rau, avand in vedere ca familiarizarea cu aceasta suita este cheia utilizarii ei de catre atat de multe persoane, chiar daca exista optiunea de utilizare a solutiilor Office gratuite.

Microsoft Office 2013 Word

Un avantaj major pe care l-am observat si a fost in mod deosebit prezentat este modalitatea de lucru a lui Word cu fisierele PDF. Acum acestea se pot importa si modifica in suita de editare text, cu acelasi format initial, imagini, fonturi, si apoi dupa ce sunt modificate, salvat tot in PDF fara pierde aranjamentul sau spatierea in pagina.

Flash Fill in Excel 2013 este o functie inteligenta de populare a campurilor bazandu-se pe informatiile din coloanele precedente. Crearea de tabele si grafice nu a fost niciodata mai usoara si trebuie sa recunoasc ca dupa cateva minute de utilizare recunosc ca mi-a usurat foarte mult munca.

PowerPoint a primit ceva update-uri pentru alinierea imaginilor si a casutelor de text, un mod mai avansat de prezentare ce iti permite sa faci un zoom pe o anumita zona pentru a evidentia datele respective si de asemenea o serie de forme noi pentru crearea de continut. Outlook nu a ramas nici el in urma cu noutatile, exista un widget pe care l-am gasit foarte interesant pentru afisarea vremii. Vom trece in revista mai detaliat in cadrul viitoarelor articole beneficiile noii suite de Office, intre timp ramane sa mai mentionam caracteristicile ce fac cu adevarat diferenta.

Integrarea Social Media

Office 2013 promite o integrare foarte buna cu cele mai populare retele de social media. Microsoft SharePoint include o serie de utilitare pentru asimilarea contactelor din Facebook, Google Plus, LinkedIn fiind deja pe lista din varianta 2010. Se pot vedea si posturile din aceste retele sociale. Lync are un avantaj foarte mare, incluzand contactele din Skype langa cele din Windows Live. Astfel, din interfata proframului se pot face apeluri video si catre aceasta retea. In functie de abonamentul pe care va decideti sa il achizitionati, Microsoft promite si pachete cu minute in Skype.

„Unealta” pentru social networking, Yammer, a fost recent achizitionata de Microsoft pentru a fi integrata cu SharePoint si Dynamics. Aceasta reprezinta o modalitate foarte utila de a face un management corect a relatiei cu clientii companiei.  Un at element interesant este magazinul de aplicatii inclus in noul Office. Momentan, contine doar un numar limitat de aplicatii ce se pot integra cu suita, aplicatii de genul Dictionary, eFax si altele. Fiecare aplicatie are aceasta optiune in acel Ribbon promovat de Microsoft.

Se observa asadar accentul pe care il pune compania pe serviciile de cloud, social media si comunicare, chiar si pe aplicatii. Introducerea AppStore-ului este un lucru binevenit si laudat de programatori. Limbajul de programare este o combinatie intre Java si HTML, (speram ca HTML5 va avea un rol important aici). „O aplicatie de Office este practic o pagina Web sustinuta intr-o aplicatie din cadrul lui office”, precizeaza oficialii. Eu zic sa treceti la treaba si sa va documentati in acest sens, piata lui Microsoft Office nu este deloc de neglijat.

Microsoft Office 2013 Metro

Interfata Metro, cea pentru lucrul pe tableta, inca nu este finalizata. Lync si OneNote, pe de alta parte, beneficiaza deja de o interfata complet noua pentru aceste dispozitive, pe langa variantele pentru desktop. Este destul de interesant cum Microsoft a decis sa creeze interfete diferite pentru aceleasi aplicatii pentru a putea fi folosite pe noile dispozitive cu Windows 8. Inca mai e de lucru, insa ideea este de laudat. OneNote MX este cea mai deosebita dintre toate, fiind gandita foarte bine pentru tableta, interfata si meniul fiind create in mod circular, perfect pentru controlul cu degetul. Word, Excel mai au de lucru pana sa ajunga la acest nivel, ai totusi nevoie de mouse si tastatura pentru o productivitate maxima.

Office 15 - Playtech4

Ramane sa vedem in continuare cum se descruca noul Office si la nivelul de productivitate si usurinta in utilizare. Vom vedea si cat de repede se adapteaza consumatorii la noul concept si ce modificari vor fi aduse de-a lungul timpului.

Momentan, suita Office este la stadiul de preview, nu stim exact cand va fi disponibila in varianta retail, finala – cel mai probabil, dupa lansarea oficiala a lui Windows 8. Ar trebui sa fie lansata atunci, pentru ca s-a declarat ca Windows RT, cel pentru procesoare mobile ARM, va veni cu Office integrat.

Un singur lucru este confirmat: noua suita de Office nu va functiona pe orice OS Windows. Asadar, daca dispuneti de XP sau Vista, luati-va gandul ca il puteti instala pe acestea. Motivul este introducerea functiiolr de touch in Windows 7, necesare cu utilizarea corecta a software-ului. Pe de alta parte, chiar si XP avea implementata functia touch, aceasta nefiind compatibila se pare cu varianta actuala.

[dmalbum path=”/wp-content/uploads/dm-albums/microsoft Office 2013 lansare /”/]

Ți-a plăcut acest articol?
Informează-te și ține-i la curent și pe prietenii tăi.
Abonează-te la newsletter pentru ultimele noutăţi!
Citeşte şi...

Comentarii

Comments are closed.

Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te acum la newsletter și primești cele mai noi: Articole, Review-uri, Tutoriale și Prețuri direct pe adresa ta de E-mail