Microsoft la E3 2012 – Xbox revine in forta

, 05 Iun, 17:42

Seara trecuta a inceput Electronic Entertainment Expo 2012, cel mai mare show de jocuri video de pe planeta. Ca in fiecare an, zvonurile despre anunturile care vor fi facute in cadrul E3-ului s-au intetit in zilele premergatoare debutului acestei conventii, insa de la ora 19:30 am putut sa incepem sa taiem de pe lista zvonurile false si sa le confirmam pe cele adevarate, intrucat Microsoft a dat startul conferintelor.

Pentru cei care nu au apucat sa vada live conferinta, am atasat-o mai jos, insa daca nu aveti rabdare sa urmariti cele 90 de minute, mai departe aveti un scurt rezumat al acesteia.

Evident ca Xbox-ul a fost in prim-plan, iar startul a fost dat de una dintre cele mai importante licente ale acestei platforme: Halo. Conferinta a inceput cu un film scurt de cateva minute care da tonul actiunii din Halo 4. Din cate se pare, tot materialul prezentat din joc rula in timp real pe o consola Xbox 360, iar acest lucru era aproape de necrezut. Chiar daca merge pe al saptelea an, consola de la Microsoft nu da semne de oboseala, intrucat noul titlu arata pur si simplu incredibil. Am putut vedea cateva secvente de actiune cu noi inamici, noi arme si noi medii de joc.

Cu siguranta noul Halo va fi cel mai important titlu de Xbox 360 din aceasta toamna, iar Microsoft in mod cert stie acest lucru. Se pare ca a pariat pe un joc foarte bine realizat care are toate sansele sa se ridice la nivelul asteptarilor.

Urmatorul titlu prezentat a fost Splinter Cell: Blacklist, un joc despre care nu stiam nimic pana in momentul in care a aparut pe scena Microsoft. Jocul este o evolutie a conceptului din Splinter Cell: Conviction, in care furisarea este mai putin importanta, iar secventele de actiune sunt mult mai evidente.  Mecanica de tag & eliminate se intoarce si este mai spectaculoasa ca niciodata, iar integrarea cu senzorul Kinect este foarte inteligenta. Este vorba despre control vocal, insa intr-un mod foarte natural. Exemplele prezentate au fost atentionarea unui soldat pentru a-l atrage intr-o capcana si chemarea unui atac aerian asupra inamicilor.

Atat controlul clasic, pe gamepad, cat si comenzile vocale au fost foarte naturale si, chiar daca nu avem de a face cu un joc foarte aratos, pana in 2013, cand este programat pentru lansare, partea de grafica poate sa fie imbunatatita.

EA Sports a urcat apoi pe scena pentru a prezenta doua titluri care vor avea Kinect integrat in gameplay: FIFA 13 si Madden 13, care primesc posibilitatea de control vocal. Totusi, rezultatele pot fi impartite. In timp ce in Madden totul pare ceva mai natural, intrucat in sportul real chiar se folosesc anumite coduri pentru a stabili formatiile si tactica, in FIFA utilizarea vocii pare putin fortata. Exemplele prezentate au fost alegerea jucatorului care sa execute o lovitura libera, alegerea substitutiilor si cererea de pasa de la un alt coechipier.

Urmatoarea parte a conferintei a fost bazata doar pe trailere pentru Fable: The Journey, Gears of War: Judgement si Forza Horizon, toate titluri first party Microsoft.

Fable a primit si o data de lansare: 12 octombrie in Europa, insa trailerul nu pare sa convinga pe nimeni sa il cumpere.

Gears of War: Judgement l-a prezentat pe eroul principal, Baird si mai multe secvente de actiune, iar Forza Horizon pare a fi un titlu arcade open world, a carui premiza se invarte in jurul unui festival de curse. Gears of War este programat sa apara in 2013, in timp ce Forza Horizon ajunge pe Xbox 360 in aceasta toamna, pe 23 octombrie.

Ca in fiecare an, Microsoft a prezentat si planurile pe care le are cu platforma Xbox in afara jocurilor, accentul fiind pus pe aplicatiile posibile cu ajutorul Xbox Live. In primul rand, a fost anuntat ca Bing va primi posibilitatea de a cauta pe Live Marketplace filme si jocuri in functie de gen, iar americanii vor primi acces la mai multe canale de sport printre care toate posturile ESPN, NBA si NHL.

Xbox Music pare sa ia locul Zune si sa fie integrat in versiunile urmatoare de Windows. Seamana a miscare disperata de a se folosi de brandul consolelor de jocuri, care au atat de mult succes pentru a promova inca un serviciu de muzica fara viitor.

A mai fost prezentat un parteneriat cu Nike, care va aduce jocul Nike+ Kinect Training pentru cei care vor sa faca exercitii acasa cu ajutorul senzorului de miscare. Performantele vor fi inregistrate in permanenta si vor putea fi comparate cu cele ale prietenilor de pe Xbox Live. Cei innebuniti dupa rutinele de exercitii Nike+ vor putea sa le faca in fata televizorului in toamna acestui an.

Xbox SmartGlass a fost de departe cea mai interesanta componenta tehnologica prezentata in cadrul conferintei Microsoft, intrucat ofera posibilitatea de a interactiona cu muzica, filmele si jocurile preferate de pe Xbox intr-un nou fel, folosind orice smartphone, computer sau tableta.

Microsoft va lansa pe Windows 8, Windows Phone, iOS si Android aplicatia SmartGlass, care va oferi acces la toate functiile consolei Xbox 360 si va putea afisa informatii suplimentare despre continutul pe care utilizatorul il consuma. Aplicatia poate sa acceseze lista actorilor dintr-un film, sa controleze redarea filmului, sau chiar sa interactioneze cu jocurile. Un exemplu de interactiune cu jocuri a fost prezentat prin intermediul Madden 13, unde utilizatorul desena traseele pe care jucatorii virtuali din echipa de fotbal american sa le urmeze.

Se pare ca acesta este un raspuns clar la adresa Nintendo Wii U, iar compatibilitatea cu toate platformele mobile actuale este un mare plus, intrucat sansele ca utilizatorii de Xbox 360 sa aiba deja asemenea dispozitive sunt foarte mari. Legat de anuntul serviciului SmartGlass, si Internet Explorer, care va veni pe Xbox 360 in aceasta toamna, va beneficia de asemenea functionalitate.

Dupa ce a trecut de partea de servicii digitale, Microsoft a adus iar in prim-plan jocurile. Tomb Raider de la Crystal Dynamics a primit o demonstratie impresionanta. Jocul este plin de actiune si de secvente memorabile, iar grafica este unul din atuurile acestuia, oferind o experienta foarte apropiata de ceea ce suntem obisnuiti sa vedem intr-un titlu din seria Uncharted. Arcul cu sageti pare sa fie arma de baza a Larei Croft, insa nici armele de foc nu o sperie.

Crystal Dynamics a dezvaluit la sfarsitul prezentarii ca primul DLC al jocului va fi lansat mai intai pe Xbox 360 si va avea exclusivitate o perioada inca nedezvaluita. Jocul se lanseaza pe 5 martie 2013.

Trei debuturi de jocuri pentru Xbox Live Arcade au fost facute dupa prezentarea Tomb Raider, insa nici unul nu a fost demonstrat. Am primit astfel trailere pentru: Ascend: New Gods, un titlu care se aseamana cu God of War, LocoCycle si Matter, un joc de Gore Verbinski, regizorul filmelor Pirates of the Caribbean. Toate acestea vor fi lansate abia in 2013 si probabil vom primi mai multe detalii pe parcurs.

Resident Evil 6 a primit prima demonstratie de gameplay, iar secventele prezentate au fost explozive si pline de violenta. Gameplay-ul este ceva mai rapid fata de cel din Resident Evil 4 si 5, iar Leon S. Kennedy pare sa fi invatat cateva miscari noi in anii ce separa aceste titluri. Ca si in partea a cincea a seriei, acesta este acompaniat tot timpul de un personaj secundar, care mai mult ca sigur poate fi controlat de un al doilea jucator in modul cooperativ. Motorul grafic MT Framework al celor de la Capcom pare sa fie adus la zi, iar secventele de actiune au fost foarte bine regizate.

Din pacate, toata nebunia de pe ecran a confirmat un singur lucru: jocul nu se intoarce la originile horror ale seriei, ci incearca sa devina un titlu de actiune. La fel ca si in cazul Tomb Raider, si Resident Evil 6 va primi un DLC mai intai pe Xbox 360 si apoi pe celelalte platforme.

Spre sfarsit am avut de a face cu o demonstratie a jocului Wrecketeer, care pare a fi o clona de Angry Birds, insa intr-un spatiu 3D, care foloseste senzorul Kinect pentru tintirea cu prastia gigantica. Jocul se va lansa pe Xbox Live Arcade in cadrul promotiei Summer of Arcade. South Park: The Stick of Truth a primit un nou trailer, iar Matt Stone si Trey Parker, creatorii serialului au aparut pe scena pentru a asigura fanii ca sunt implicati pana peste cap in acest proiect, iar jocul va fi prezentat asemeni unui episod normal de la televizor.

Nu in ultimul rand, Dance Central 3 a aparut pe scena, alaturi de Usher care a cantat si dansat, insa nu as putea spune ca acesta este unul din momentele mai fericite ale evenimentului.

Avand in vedere ca Halo 4 a deschis conferinta, era clar ca aceasta se va incheia cu cealalta serie care are succes enorm pe Xbox 360: Call of Duty.

Pentru prima data am putut vedea gameplay din Black Ops 2 si nu am plecat deloc dezamagit. Am putut vedea cateva secvente de actiune, cateva momente tensionate si cateva noi mecanici. Exista acum posibilitatea de a alege intre doua obiective, in exemplul dat putand ramane in urma pentru a proteja echipa de sus cu ajutorul unei pusti cu luneta, pe langa obiectivul “clasic” de a merge toti impreuna. Am avut si ocazia de a vedea gameplay la bordul unui avion de vanatoare, realizat intr-un mod placut, care pare foarte usor de controlat. Motorul grafic pare sa fie acelasi, insa grafica jocului nu a dezamagit in niciun fel, mai ales luand in calcul faptul ca asemeni tuturor jocurilor Call of Duty, ruleaza la 60 de cadre pe secunda chiar si pe console.

Trebuie sa recunosc: am fost placut impresionat de conferinta Microsoft de anul acesta, fiind asaltat de jocuri interesante si concepte tehnologice pe care as vrea sa le vad in functiune cat mai curand (Internet Explorer si SmartGlass). Conferinta de fata a fost probabil cea mai buna pe care Microsoft a facut-o la E3 in ultimii ani si una dintre cele mai bune de la E3 2012.

Ți-a plăcut acest articol?
Informează-te și ține-i la curent și pe prietenii tăi.
Abonează-te la newsletter pentru ultimele noutăţi!
Citeşte şi...

Comentarii

Comments are closed.

Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te acum la newsletter și primești cele mai noi: Articole, Review-uri, Tutoriale și Prețuri direct pe adresa ta de E-mail