Test Drive Unlimited 2 [REVIEW]

, 05 Mar, 21:58

Probabil unul dintre cele mai asteptate jocuri de romani, TDU2 a fost un succes la noi in tara, doar ca nu la vanzari, ci la piratari. Jocul are o rata de piraterie de 95% la noi in tara. Totusi , asta inseamna ca genul jocurilor racing este foarte agreat la noi in tara si mai ales, simulatoarele ce iti permit sa preiei comanda unui bolid si te lasa sa te exprimi in voie intr-un mediu deschis. De fapt, primul joc asta si facea, te lasa sa incerci o varietate de masini intr-un spatiu de proportii mari.

Daca primul joc a fost primit “asa de bine” la noi in tara, nu este de mirare lista de cereri in crestere pe care am primit-o pentru aceasta continuare a sa, dovada ca, mi-am pierdut ceva zile bune pentru a duce la bun sfarsit campania si a va prezenta Test Drive Unlimited 2. Asa ca fara prea multe tobe, trompete si alte instrumuente (am luat-o razna si am ajuns sa vorbesc in rime) iata review-ul, in detaliu, pentru unul dintre cele mai asteptate simulatoare din acest an.

Ca sa imi pastrez reteta de review, o sa incep cu povestea jocului. Aici , dupa cum era de asteptat, pornesti de la zero, si incerci sa avansezi intr-o lume inconjurata de lux, masini scumpe, femei frumoase si cei mai oribili actori vocali pe care i-am auzit pana acum. Pentru cine nu a incercat pana acum jocul, TDU este o combinatie, reusita daca as putea spune, intre Sims, World of Warcraft si NFS, accentul fiind pus pe un sistem de avansare ce are si o poveste de aceasta data. Incepi simplu, ca si un valet anonim, si nici bine nu te dezmeticesti din filmul de prezentare ca o tipa te roaga sa ii conduci masinuta, un Ferrari rosu, pana la un punct marcat pe harta. Evident ca intarzii, dar aceasta este atat de impresionata de “skill-ul “ tau  incat te invita sa participi ca soferul ei pentru a concura cu alti copilasi de bani gata. Este peste puterea mea de intelegere de ce cineva ti-ar da masina pe mana dupa ce ai intarziat in primul rand, dar sa zicem ca face parte din povestea mediocra pe care jocul incearca sa o prezinte. Nu cred ca sunt aspecte bine scrise in aceasta, mai degraba unele dintre ele sunt ingrozitoare, fiind plina ochi ce clisee si dureri de cap. Nu am intalnit un personaj cu care sa ma pot indentifica, multe dintre problemele generale la capitolul poveste fiind o combinatie de mult prea multe elemente.  De exemplu, intr-un moment in joc te trezesti oprit de politie, punct in care realizezi cat de grotesc este prezentata povestea jocului, dupa care “doamna” politist te intreaba de sanatate, lasandu-te sa te intrebi daca nu cumva este un travestit, vocea acesteia aducand mai mult cu cea a unui barbat plin de steroizi, dupa care firul narativ sare intr-o cu totul alta parte. Acesta este doar un exemplu la capitolul poveste care te lasa sa te scarpini in cap si sa te intrebi…WTF?! Nu exista un element care sa iti faca placere, totusi, daca stai sa te uiti la gameplay, poti gasi acolo un sistem de progresie, care, dupa mine, ar fi fost un inlocuitor mult mai bun pentru aceasta “epopee” mizerabil prezentata jucatorului. Sfatul meu, stai departe de secventele cinematice, altfel risti sa ajungi intr-o sala capitonata pentru afectiuni nervoase.

Mecanicile de joc cand vine vorba de condus sunt destul de familiare, acesta fiind in mare parte aceleasi ca la mai toate jocurile de acest gen de pana acum. Torusi, adaugarea majora este includerea in joc a trei categorii de curse: Asphalt, Off Road si Classic. Fiecare dintre acesta sunt destul de explicative, doar ca stilul Classic mi-a facut o placere majora, avand in vedere ca iti da contolul unor masini de serie limitata si ceva “vechituri”. Asta nu inseamna ca trebuie sa omitem noua adaugire in serie, si anume segmentul de Off Road, care te pune la comanda unor masini 4×4, ce iti pun la incercare nu numai “skill-ul” dar si nervii. Multe dintre traseele pe care jocul le prezinta necesita un anumit grad de finete, avand in vedere ca sunt destul de complexe, iar jucatorul este nevoit sa faca curbe stranse si sa controleze masina intr-un anumit fel. Pe langa asta, aceste masini te lasa sa explorezi mai in detaliu harta pe anumite terenuri, facand lumea sa para si mai intinsa din acest punct de vedere. Ceea ce nu mi-a placut este lipsa de diferentire intre celelalte doua moduri de joc, Classic si Asphalt. Acestea par similare, controlul si aspectul fiind acelasi de la cap la coada, cu mici diferente ici si colo, pe care le poti vedea doar daca esti extrem de atent sau esti un fan al acestui tip de joc cu masinute. Pe langa asta, dificultatea acestora doua este dureros de scazuta, multe dintre curse le-am castigat doar apasand acceleratia si facand o curba brusca ici si colo. In rest, nu exista o prea mare varietate, altfel jucatorul ar fi fost posibil sa isi foloseasca si creierul. Chiar daca acesta diversificare este placuta, facand abordarea mai variata, rezultatul este o experienta similara si repetitiva cu provocari ce au un nume diferit dar acelasi obiectiv, singura variatie fiind mediul din jurul tau, totul rezumandu-se la plimbarea din punctul A in punctul B intr-o anumita perioada de timp.

Factorul salvator al cestui joc este mediul inconjurator al acestuia. Eden Games au folosit imagini din satelit pentru a randa insula in care se desfasoara, Ibiza fiind o locatie perfecta pentru un asemenea gen de joc. Ceea ce mi-a placut foarte mult, este ca poti sa te plimbi pe insula pentru a gasi noi magazine si evenimente la care sa participi, acestea fiind cheia in avansarea ta in joc. Sa zicem asa, cu cat explorezi mai mult cu atat mai multe optiuni de editare ai, explorarea fiind unul dintre cele mai importante aspecte ale acestui joc.  Exista si un alt aspect destul de interesant al jocului, si anume, modul de editare al personajului. Pe toata harta sunt clinici cosmetice ce iti permit editarea aspectului fetei, dar si magazine din care poti sa iti cumperi haine. Singura problema fiind ca multe dintre acestea nu sunt disponibile decat dupa ce ai ajuns intr-un anumit punct al jocului. Ar fi fost placut sa poti accesa aceste shop-uri cand doresti, dand o nota de realism lui Test Drive unlimited.

Pentru un joc de un asemenea calibru, TDU 2 ofera mult mai mult decat ne-am obisnuit pana acum. Pe langa povestea oribila amintita mai sus, jocul dispune si de un sistem de avansare, care dupa mine, este un inlocuitor mult mai bun pentru felul in care interactionezi cu jocul. Acesta iti explica, destul de elocvent tin sa subliniez, ca trebuie sa ajungi la nivelul maxim 60, completand cele patru moduri de joc disponibile: Competition, Social, Discovery si Collection, fiecare dintre acestea avand un rol important in avansarea ta in joc, avand in vedere ca toate se leaga intre ele la un punct sau altul al gameplay-ului.

Competition este modul cu care probabil o sa petreci cel mai mult timp, avand in vedere ca acesta te pune la volanul masini, indrumandu-te sa termini anumite misiuni sau curse, scopul final fiind achizitionarea de noi masini sau castigarea acestora. Te poti trezi usor pierdut uneori datorita cerintelor, unele dintre ele fiind prezentate sumar, motiv pentru care necesita o anumita acomodare. Modul competitiv este sub-divizat in sase categorii distincte ce iti ofera o varietate destul de mare, dar in acelasi timp te pune sa alergi dintr-un punct in altul al hartii. De exemplu: daca doresti sa conduci un anumit gen de masina trebuie sa te duci la scoala de soferi pentru a putea face asta, oferind o nota de realism jocului, chiar daca este usor dureros sa te plimbi calare pe matura pentru a face asta. Pe de alta parte mai exista si modul Championship in care concurezi cu alti oponenti pentru faima si ceva bani de cheltuiala. Cele sase moduri sunt destul de bine optimizate si ofera o varietate destul de mare, mai ales ca acum ca modul multiplayer a fost inglobat in cel single, folosind asa numitele “Multiplayer Challenges”. Acum poti sa accesezi din meniul de competitie acest mod, si mai ales, sa te intreci pentru puncte cu acestia, fiind imperativ necesar pentru progresia ta in joc. Collection este probabil modul meu preferat, esti nevoit sa explorezi harta pentru a gasi magazine din care sa iti cumperi automobile, case, haine, lista continuand destul de mult, avand in vedere ca si clinicile cosmetice si evenimentele speciale sunt incluse in collection. Este un plus notabil si face jocul destul de imersiv.

In concluzie, Discovery si Collection sunt doua moduri care traiesc intr-o simbioza perfecta. Iar daca asta nu va ajunge, modul social este orientat catre voi, cei de acasa, care stati cu orele pe Facebook sau alte retele de socializare. Acesta te incurajeaza sa iti faci prieteni online, sa te inscrii in cluburi, sa participi la evenimente organizate de comunitate, adaugand un plus notabil pentru un asemenea joc. Toate aceste 4 moduri sunt complementare unul altuia si adauga in jur de 200 de ore de joc, problema apare pentru cineva care nu are acces la internet, modul social reprezentand in jur de 25% din joc, motiv pentru care pot aparea nemultumiri. Este foarte bine sa vezi ca producatorii opteaza pentru interactiunea online, dar sa mizezi atat de mult pe acest aspect este … dubios. Daca jocul tau nu are succesul scontat, atunci cei care au achizitionat jocul sunt nevoiti sa il joace fara a-l putea termina in vecii vecilor amin.  Pe langa asta in joc poti sa iti creezi un club pe care alti jucatori il pot vizita, iti poate aduce un profit, ba mai mult poti sa accepti donatii pentru a imbunatati aspectul, plusand la aspectul de realism intr-o oarecare masura. Sunt ceva pasi facuti in directia cea buna, dar, parca ceva lipseste, acel rafinament pe care serii precum GT il detin. Nu este neaparat un joc rau, dimpotriva, fantastic la anumite nivele, doar ca executia este mizerabila, iar cuvantul varietate nu prea i-a lovit in cap prea des pe Eden Games. Probabil daca ciclul de dezvoltare ar fi fost mai lung, atunci este posibil ca acest TDU sa fi fost un rival pentru mamutul GT, dar aduce prea putine lucruri bine facute, si mult prea multe realizate si implementate prost, rezultand intr-un gameplay precar.

Aspectul general este placut, asta pana nu ajungi sa descoperi cam cate buguri are acest joc. Nu de putine ori m-am trezit ca lovesc ziduri invizibile, sau trec prin copaci de parca nu ar fi fost acolo, pe langa asta, tot gameplay-ul este presarat cu texturi care apar din neant si oponenti care se teleporteaza in fata ta. In mod special o sa atrag atentia unui singur element care mi-a atras atentia, si anume, faptul ca in anumite momente animatiile personajelor din joc arata de parca au fost imprumutate de pe un motor grafic de PS2. Nu numai ale personajelor, dar si cele ale avatarului tau, acest fiind destul de prost realizate, facand experienta mai putin imersiva, plusand astfel la spusele mele de mai sus, apropo de povestea de … in fine. Controlul omuletului creat este si el precar, camera se clatina, incercand sa iti dea impresia unui om, tot ceea ce reuseste este sa iti ofere este o senzatie de ameteala uneori, iar mediile interioare arata de parca s-au suprapus texturile ca nuca in perete, fiind uneori atat de prost implementate in cat iti fac ochii sa lacrimeze. Daca mai adaugam si miscarile generale si actiuni triviale precum dansatul sau mersul, este posibil sa ai o surpriza majora si sa observi ca acest joc nu avea nevoie de o interactiune intre protagonisti, ci de un motor grafic si fizic mult mai bun. Singurul lucru bun la capitolul sunet este muzica si aspectul general al mediilor de joc.

Muzica in joc este extrem de buna, tehno, rock, clasic, sunt toate prezente si complimenteaza gameplay-ul intr-un mod placut, facandu-te sa continui uneori o cursa chiar dupa ce s-a terminat. Iar mediile sunt o reproducere pe o scara 1 la 1 a unor imagini din satelit, motiv pentru care si jocul arata asa de bine. Ibiza este o insula cu un aspect vizual foarte placut. Are si puncte forte si puncte slabe, altele fiind oribile, parerea generala fiind la latitudinea fiecarui jucator, eu ii acord lui Test Drive Unlimited 2 un 6.5 si ma retrag.