Marvel vs. Capcom 3: Dupa o asteptare de doar zece ani!!! [Review]

, 16 Feb, 20:10

Marvel vs. Capcom 3, jocuri video, review, Fate of Two Worlds, crossover, fighting game, PS3, Sony, Microsoft, Xbox 360, Captain America, Deadpoor, Ryu, Dante, Morrigan, Hulk, Iron Man, Wolverine

Nu am asteptat mult pentru ca aceste doua universuri sa se intalneasca pentru a treia oara… doar zece ani? Vi se pare mult? Ganditi-va cat a durat sa iasa pe piata un nou Street Fighter sau cat o sa mai asteptam pentru un Vampire Stalker. Marvel versus Capcom este probabil unul dintre cele mai cunoscute fightere de pe mapamond, pe langa Street Fighter, Tekken sau seria King of Fighters, motivul fiind unul destul de simplu: simplitatea complexa de care da dovada. Este singurul joc care a rezistat in competitii mai bine de zece ani fara ca cineva sa comenteze ceva, alturi de el fiind alte titluri precum Super Street Fighter 2 Turbo sau King of Fighters 99. Dar revenind in prezent, a treia parte a jocului este aproape pe rafturile magazinelor, iar Andrei il testeaza de mai bine de o saptamana, sa vada daca acest titlu se ridica la standardele ridicate pe care predecesorii sai le-au impus. Are Marvel Versus Capcom 3 acel apel clasic dupa zece ani? Ramane sa vedem impreuna.

Povestea jocului nu este nimic iesit din comun pentru un asemenea titlu. Doctorul Doom a pus cap cea mai periculoasa echipa de raufacatori vazuta pana acum in istoria Marvel, ca o mica paranteza, se pare ca producatorii nu au citit Marvel Civil War, si si-a unit fortele cu Albert Wesker, za all around bad guy din Resident Evil, pentru a uni cele doua universuri in ideea de a le cuceri impreuna pe amandoua. Asa se naste povestea acestui joc… simpla la baza cel putin. Intra in scena eroi din cele doua universuri pentru a combate marea amenintare, sentimentul general fiind acela ca un rau mai mare planeaza asupra acestei situatii.

Marvel vs. Capcom 3, jocuri video, review, Fate of Two Worlds, crossover, fighting game, PS3, Sony, Microsoft, Xbox 360, Captain America, Deadpoor, Ryu, Dante, Morrigan, Hulk, Iron Man, WolverineRegulile de joc din MvC3 le vor fi familiare fanilor seriei… alegi trei personaje si te concentrezi pe folosirea lor strategica in batalie. Controlurile din MvC3 sunt simple si jucatorul nu are nevoie de mult timp pentru a se obisnui cu ele. Exista butoane pentru atacuri usoare, medii, si puternice, si un nou buton de lansare care arunca inamicul in aer, lasand jucatorul sa execute combo-uri aeriene devastatoare cu mai mare usurinta decat inainte. Acest sistem a mai fost folosit pe Wii in Capcom, Tatsunoku vs. Capcom, fiind tranzitat intr-o varianta rafinata in acest caz. Fanii seriosi ai seriei cel mai probabil vor numi controlul personajelor prea simpliste, si vor sughita pentru perioada cand combo-urile si loviturile speciale erau realizavbile doar jucatorilor experti. Totusi vremurile s-au schimbat, asa ca, de bine sau de rau, jocul este mult mai usor de invatat si jucat fata de titlurile precedente.

Ceea ce trebuie sa va ingrijoreze sunt butoanele laterale, care se ocupa de introducerea sau scoaterea personajelor din bataie sau in executia miscarilor de asistenta. Sincronizarea e cheia succesului, deoarece schimbarile de personaj sau miscarile de asistenta bine executate pot transforma un combo de 6 sau 7 lovituri in ceva mult mai distrugator. In orice joc cu bataie, viteza de reactie va decide finalul, iar Marvel vs. Capcom 3 este, in mare parte, un joc foarte ascultator… cu exceptia momentelor cand vine vorba de schimbarea jucatorului. De multe ori m-am gasit ca apas pe shoulder-e pentru a executa o schimbare, doar ca sa ma trezesc ca jocul a inregistrat o assist move, iar eu tocmai am pierdut un personaj. In momentul in care am trecut pe arcade stick, metoda clasica de control in acest caz, problema a fost indepartata instant, jocul fiind clar gandit pentru gameplay-ul cu o asemenea jucarie. Chiar si asa o asemenea greseala va poate costa secunde pretioase, si poate insemna diferenta dintre o victorie la milimetru si o infrangere dureroasa.

Seria a fost intotdeauna recunoscuta pentru marele numar de personaje jucabile. Marvel versus Capcom 3, in mare parte, sustine aceasta traditie, cu 38 de personaje incluzand nume faimoase ca Wolverine, Chun-Li si Deadpool, dar si nume relativ necunoscute ca Amatarasu din Okami, Clona feminina a lui Wolverine X-23 si cuceritorul interdimensional Dormammu. 38 de personaje e un numar destul de mare din care sa alegeti, desi mai mic decat lista din Marvel vs Capcom 2, care oferea 56. Totusi, veti fi frecvent indecisi in privinta a ce personaje sa alegeti, asa ca e bine ca MvC3 include optiunea de a seta echipe predefinite. Aceste „Echipe de rezerva” va perimt sa va alegeti cei trei luptatori si dupa sa-i pastrati pentru viitoare lupte, ceea ce va va introduce in toiul luptei fara a va stresa cu indecizie in privinta cui sa alegeti.

Marvel vs. Capcom 3, jocuri video, review, Fate of Two Worlds, crossover, fighting game, PS3, Sony, Microsoft, Xbox 360, Captain America, Deadpoor, Ryu, Dante, Morrigan, Hulk, Iron Man, WolverineFiecare personaj imparte, in mare, aceleasi controluri. Jumatatile de cerc si sferturile de cerc sunt atacuri speciale uzuale in MvC3, ceea ce nu ar trebui sa fie o surpriza pentru fanii jocurilor de lupta Capcom. Totusi, desi seturile miscarilor de baza sunt aceleasi, o comanda de genul sfert-de-cerc + atac mediu are un efect foarte diferit pentru Magneto decat ar avea pentru cineva ca Felicia, deci nu aveti niciodata senzatia ca faceti aceleasi miscari cu fiecare personaj. E un mare pas in directia de a fi siguri ca veti avea succes cu cam orice personaj. Varietatea personajelor e si unul din factorii care face acest joc greu de judecat, deoarece, in mare, problema se reduce la preferinte. Intotdeauna am fost genul de tip care graviteaza catre personaje mai putin conventionale ca Wolverine, Spiderman sau DeadPool, dar stiu ca majoritatea persoanelor probabil vor prefera personaje mai usoare ca Dante.

Cand exista atatea personaje pot aparea si probleme de balans. MvC2, desi super distractiv, a avut probabil cele mai mari probleme din aceasta privinta, fiind huliti in anumite cazuri. Anumite personaje ca Magneto, Storm si Cable erau absolut imbatabile in mainile unor jucatori care stiau sa le exploateze. Din fericire, nu pare a fi vreun personaj in MvC3 care sa fie atat de gresit fundamental precum era Cable. Asta nu inseamna ca personajele de categoria grea ca Storm, Magneto sau Sentinel nu pot rupe pifometrul tuturor in mainele jucatorilor talentati. Singura plangere majora pe care o am fata de personajele din joc e ca sunt doar patru ce pot fi descoperite: Sentinel, Taskmaster, Hsien-Ko si Akuma. Cu personaje ca Jill Valentine si Shuma Gorath, deja anuntate intr-un viitor DLC, Capcom, regii pachetelor DLC ieftine ca braga, si-au garantat o noua intrare in portofelele noastre, cu multiple pachete de personaje, in locul optiunii de a permite descoperirea lor prin talent si perseverenta.

In ciuda lipsei personajelor ce pot fi descoperite, sunt destule lucruri de facut in MvC3. Aveti modurile traditionale de joc Arcade, Versus si Training, impreuna cu un nou Mission Mode, ce e un fel de Training Mode directionat catre jucatorii talentati in loc de nou-veniti. Ii da jucatorului anumite sarcini, precum executarea unor seturi de miscari din ce in ce mai grele, dar in mod agasant nu afiseaza secventa necesara de apasari de butoane decat daca jucatorul pune pauza. Noii-veniti vor pauza jocul in mod constant doar pentru a afla ce naiba trebuie sa faca, deci va voi sfatui sa stati departe de Mission Mode pana sunteti mai familiarizati cu bazele. De fapt, MvC3 e un joc destul de dificil chiar si pe dificultatile Easy si Normal, poate prea dificil pentru cineva ce nu a mai jucat un joc de lupta. Noii jucatori pot incepe cu Training Mode, sau cu Arcade Mode pe dificultatea Easy, cu controluri „Simple”, ce transforma orice miscare speciala intr-o singura apasare de buton.

Bineinteles, nu ar fi un joc de lupta modern fara functionalitate online, iar Marvel vs Capcom 3 ofera asta, impreuna cu un sistem pentru cresterea in nivel. Luptele de tip Ranked si Player functioneaza in felul in care trebuie si de obicei ofera conexiuni rapide si stabile catre alti jucatori. De asemenea, puteti fi oarecum specifici in cautarea de parteneri de joc alegand Search Lobby sau Create Lobby, ceea ce va permite sa schimbati setarile de regiune, limba si abilitatea jucatorilor, pentru o experienta mai personalizata. Exista si anumite lipsuri in a juca MvC3 pe internet, din pacate. Desi majoritatea jocurilor ruleaza destul de fluent, unele au fost stricate de lag in timpul intregului joc, in timp ce altele se blocau scurt in timpul primelor secunde ale luptei pana se asezau intr-o forma mai stabila. In genul jocurilor de lupta, lag-ul poate distruge intreaga experienta, dar macar aceasta problema nu a fost prea raspandita. Cealalta problema in jocul online este ca nu va fi bland fata de noii jucatori. Majoritatea sunt fericiti sa il aleaga pe Dante, Akuma sau Ironman, dupa care sa stea linistiti si sa mutileze pe oricine indrazneste sa ii provoace. Poate fi foarte enervant, deci sugerez sa practicati sanatos inainte sa incercati.

Cat despre grafica jocul este o frumusete. Capcom a optat de aceasta data pentru poligoane si mediul 2,5 D, in defavoarea spriturilor folosite pana acum. Personajele arata superb, realizarea acestora fiind o adevarata opera de arta. Ceea ce cred ca ati putut vedea si din imaginile de pana acum. De la combo-urile, sau loviturile repetate pe care le aplici adversarilor, pana la atacurile finale ale fiecarui personaj, MvC3 este o capodopera… atat pentru fani seriei, cat si pentru iubitorii Marvel. Cat despre muzica nu pot spune decat WOW. Accentueaza adrenalina uneori la limita bunului simt, facand luptele si mai tensionate, dand jucatorului acel boost psihic de care are nevoie. Iar vocile in joc, fie ca sunt cele japoneze, fie ca sunt cele americane, nu au pana in acest moment grad de comparatie. O munca de artist a fost depusa in prezentarea acestui joc si se vede, fiind copilul de suflet al unor oameni care au avut legatura cu acest univers. Playtech  ii acorda lui Marvel Versus Capcom 3 un 8, 2.