Lord of Arcana un Monster Hunter diferit? [Review]

, 02 Mai, 15:46

gameplay, Grinding, RPG, Lord of Arcana, Lords of Arcana Review, Monster Hunter Tri, PlayStation, PSP, questing, Role Playing Games, Square Enix, jocuri video, PlayStation Portable

Hei! Daca Capcom pot, de ce nu putem si noi?! Si-au spus Square Enix! Adica Monster Hunter se vinde, nu ? De ce sa nu facem si noi un joc asemanator, doar ca schimbam locatiile, personajele (de parca exista asa ceva in Monster Hunter) si pastram ideea de baza: “Faci dintr-un papa lapte un ditai ciomagitorul de fiinte fantastice”. Cred ca le-a traznit prin capul celor de la Square Enix atunci cand s-au gandit sa realizeze acest joc. Bine, nu cred ca lor in mod special, ci baietilor de la marketing, pe care ii iubesc si ii stimez cu draga inima. De aia imi doresc sa vad un singur lucru pe fata lor… urme de senile de tanc. In fine, gata cu visele mele umede cand vine vorba de geniile care fac studiu de piata si scot joc dupa joc dezastruos de scurt si chiaun de prost.

gameplay, Grinding, RPG, Lord of Arcana, Lords of Arcana Review, Monster Hunter Tri, PlayStation, PSP, questing, Role Playing Games, Square Enix, jocuri video, PlayStation PortableInitial, ideea ca ar putea exista ceva care sa ma distraga de la Monster Hunter pe PSP parea destul de draguta, in sensul in care cei care au apreciat seria si zecile de ore pierdute orbecaind dupa artefacte, oase si alte materiale stiu exact despre ce vorbesc. Principiul de baza al lui Lord of Arcana nu era stricat, doar ca, undeva pe drum, cred ca a dat cu capul de un zid, a pierdut ceva neuroni si a continuat sa faca asta pana la produsul finit, asemanarile intre Monster Hunter si Lord of Arcana, la final, fiind doar de suprafata. Practic, ceea ce au facut cu acest joc a fost doar sa ia doua trei idei, precum explorarea si rat pack-ingul din Hunter, sa il includa aici si sa arunce peste el o poveste si un sistem frustrant de gameplay.

Dar hai cu inceputul. Dupa ce jocul iti serveste o poveste pe care o sa o uiti la cel putin zece secunde dupa ce filmul de prezentare si-a gasit sfarsitul, acesta te pune sa te ciomagesti cu ditai dragonul. Evident, ca un erou al poporului si un adevarat luptator iscusit, faci fileu de orocotila, servit cu o portie de amnezie si furt calificat al tuturor armelor de pe tine. Apropo, jocul te pune sa iti editezi si personajul, totusi nu iti da prea multe optiuni, acestea aratand cat de cat anime, finalul fiind o fata sau un baiat care sa te reprezinte in joc. Sa zicem asa, daca adaugau ceva editare mai complexa nu cred ca imi pasa atat de mult, oricum Nea Caisa pe care urmezi sa il realizezi o sa fie acoperit de armura si alte zdranganele pana la finalul jocului. Chiar si asa, aspectul pare realizat din lovituri de topor, formele acestora aratand de parca s-au jucat toata viata pe langa un compresor si si-au facut liceul langa o ghilotina. Evident, dupa ce ai terminat cu monstruozitatea, trebuie sa iti alegi maciuca de asalt. Cauti frumusel intre cele cinci clase: sabie, mace, sabie grea (aia de se tine cu doua maini), halebarda, lance si te decizi care crezi tu ca iti este mai adecvata. Oricum nu o sa conteze ceea ce alegi, mai pe la jumatatea jocului putand sa manuiesti toate armele din joc, dar, pentru ca atat ma duce capul, mi-am ales o maciuca, pardon mace, cu care sa impart pomana scafarliei sparte intre inamici.

Dupa ce ai terminat cu toate alegerile marete ce urmeaza sa iti definitiveze aspectul si stilul de lupta, intri frumusel in jocul propriu-zis. Evident ca pentru cateva momente o sa fii pierdut, jocul avand un obicei sa iti explice din parti cam ce si cum sa faci, ramanand sa intuiesti tu ceea ce vrea de la tine. Dupa ce te plimbi ca prostu’ in jur de zece minute, incercand sa iti dai seama ce si cum se intampla in lobby-ul jocului, realizezi ca toate misiunile din joc le incepi de la un stand, hub-ul central fiind acolo pentru imbunatatiri si trade. In fine, sa zicem ca se iarta asta, totusi este destul de frustrant uneori, mai ales daca cumperi jocul pentru un pusti de 10 ani care nu stie exact ce si cum e “alea repegeuri”. O bestemata de sageata care sa iti explice: “Bah asta AICI” nu cred ca ii durea mana sa puna. Evident, un veteran al acestui tip de jocuri se simte in largul lui, fiind aproape aceasi mancare de peste oceanic marinat ca si Monster Hunter.

In hubul central iti vei petrece mare parte din timp, si nu pentru ca are vedere la mare, ci pentru ca aici iti editezi personajul, il inveti cum sa dea mai bine cu ciomaga, cum sa faca alchimie si lista continua. Practic, de aici iti imbunatatesti toate aspectele lui, cu singura mentiune ca, daca doresti un personaj puternic, apai nene tre sa lucrezi pentru el. Jocul nu se dezice de la formula intr-un fel originala pe care Capcom au pionierat-o, care spune: “Daca vrei sa fii ciumeg trebuie sa faci ceva grinding”. Pentru cei care se scarpina in cap si incearca sa isi explice ce e ala, raspunsul este destul de simplu. Grinding este un termen pe care jucatorii de RPG-uri il folosesc atunci cand intreprind o actiune de mai multe ori pentru a obtine: aur, skill, materiale sau arme, dovedindu-se de multe ori repetitiva, dar cu imense beneficii. Daca alegi acest tip de abordare, care pe mine unu nu ma deranjeaza, nu de alta dar vreau o arma mai cu mot si cu volapinc crocobazdugat in varf, o sa faci aceasi misiune de o suta de mii de ori pentru a obtine cine stie ce blestematie de obiect. Quest-uri pe care le obtii dintr-un singur loc in joc, si anume Salyer’s Guild.

Questurile se pot termina de unul singur sau cu ajutorul unui prieten, prieteni, daca ai mai multi  cu acest joc, dar nu via internet, jocul avand un mod online (sau cel putin asa il numeste) in care alti amici, indiferent de nivel, se pot alatura jocului tau pentru a iti oferi o mana de ajutor. Chiar si asa, varietatea de questuri nu o sa dea pe spate pe nimeni. Intri intr-un dungeon, distrugi toate cuferele pe care le vezi, omori toti carcalacii ce se intampla sa isi bea ceaiul in timp ce tu ii cauti la intestine cu arma din dotare, la final, uneori, primind ca bonus si un boss de final. Pe langa asta, unele misiuni au si conditii, precum macelarirea unui anumit tip de inamici intr-un timp prevazut de joc sau gasirea unui anumit obiect, la acest capitol fiind cam pricajit din punct de vedere al varietatii. Evident, dupa ceea ce v-am spus mai sus nu prea pare incitant. Nici nu este. Ori de cate ori te intalnesti cu un inamic, jocul te transporta intr-o zona predestitanata ciomagelii, incadrata frumos de un cerculet rosu, in care tu cu acesta te infrunti precum Hercules cu leul.

Odata ce ai apucat sa lovesti primul adversar, experienta este aceasi de la cap la coada. Tu apesi ca dementul pe un buton, el se comporta ca un robot fara minte, de multe ori repetand acelasi atac pana la loc comanda, lasand jucatorul sa se intrebe daca jocul nu a fost realizat pe un Rage engine 1.0 ( ala de la Quake 1). Mai mult, inamicii sunt prosti ca noaptea, de multe ori grupandu-se in ideea de a te ataca toti odata, rezultatul fiind un amalgam de texturi usor de lovit. As fi preferat ceva mai multa bataie de cap, dar dehh, nu pot sa le am pe toate. Totusi, cel mai frustrant inamic ramane Mandrake-ul (sau matraguna pe romaneste), care, de una singura, este cea mai inofensiva salata cu maini si picioare pe care ai infruntat-o, dar lucrurile se schimba in secunda in care aceasta iti cheama pe campul de lupta inamici, practic aruncandu-tii in cap. Nu faptul ca ii cheama este deranjant, ci faptul ca acestia au obiceiul sa fie cu 10 nivele mai mari ca tine, trezindu-ma la un moment dat cu un dragon din neant, acesta omorandu-ma dintr-o suflare. Iar bossii nu sunt cine stie ce, de multe ori iti doresti ca lupta sa se termine mai repede, Lord of Arcana livrand si aici o exprienta banala, fara nici un simt de implinire dupa ce am aplicat procedeul: “Ascunde ghioga in capul orocotilei”. Slab, slab, slab… dincolo era mai bine.

Nici macar experienta din timpul luptelor nu este cine stie ce. Apesi un buton pana fezandezi bine un animalut, dupa care ti se da optiunea sa apesi pe altul pentru un finisher care nu se repeta decat la infinit. Daca mai adaug ca lancea poate trage cu proiectile si poti sa iti distrugi anumiti oponenti fara sa te misti, jocul seamana mai mult cu Space Invaders decat cu un RPG dinamic.

Grafica si sunetul, pe de alta parte, sunt cam… ciudate. Jocul arata bine, uneori, secventele cinematice fiind destul de bine realizate, dar intr-un numar foarte mic. Cat despre aspectul jocului, acesta seamana cu unul dintre titlurile de lansare ale PSP, cu toate ca exista cateva acolo care ii pot da rusine lejer. Chiar si cu ultimul patch, jocul nu indreapta texturile care apar cu intarziere si micile probleme cu lag-ul, lucru care mi-a lasat un gust amar in gura din acest punct de vedere. Sincer sa fiu, acum imi pare rau ca l-am comparat cu Monster Hunter, acolo exprienta fiind mai placuta din extrem de multe puncte de vedere.

Am bagat acest UMD in PSP in speranta ca o sa gasesc o alternativa a unui joc care mi-a mancat zilele si am gasit o umbra palida a acestuia. Nimic nu pare sa fie la locul lui, problemele cu anumiti oponenti te pot face sa iti blestemi zilele, iar in anumite cazuri o sa alergi dupa un anumit material mai bine de cateva ore. Sigur, daca esti fan al unui asemenea gen de joc, atunci nu cred ca o sa iti tai macaroana asa usor, ba mai mult, incurajandu-te, dar daca nu prea te omori cu un gameplay repetitiv si plictisitor, Lord of Arcana nu este pentru tine. Parerea mea, mai mult de un 5,1 nu merita nici batut, dar trebuie luat in calcul ca jocul, ca si Monster Hunter, te poate atrage cu sistemul de imbunatatire al armelor, fiind extrem de greu sa zici nu unei arme, daca mai ai nevoie de doi gold si cinci materiale.