19 aug. 2011 | 14:00

HP se axeaza pe software, renunta la dispozitivele cu WebOS

ACTUALITATE
HP se axeaza pe software, renunta la dispozitivele cu WebOS

Pe parcursul conferintei legate de veniturile acumulate de HP pe ultimul trimestru, pe langa asteptarile in cifre pe urmatorul trimestru, compania a facut si o serie de anunturi total neasteptate.

In primul CEO-ul Leo Apotheker a confirmat ca ia in considerarea reinventarea diviziei de Computere Personale si imbratisarea mai cu entuziasm a conceptului de creator de software. In aceasta directie, se lucreaza deja la o achizitie foarte scumpa pentru preluarea unei companii intitulate Autonomy. CEO-ul a declarat cu incredere ca achizitia se va incheia pana la sfarsitul anului 2011.

Daca ati fost deja impresionati de decizia celui mai mare producator de PC-uri de pe glob care vrea sa ia calea software-ului, poate reuseste anuntul ca acesta renunta la dispozitivele cu WebOS . Astfel, dupa ce anul trecut HP a investit 1,2 miliarde de dolari pentru achizitia Palm si al sau sistem de operare proprietar WebOS, acum a anuntat ca opreste productia de dispozitive Pre si tablete TouchPad. Desi oficial nu s-a anuntat moartea sistemului de operare WebOS, HP nu a parut foarte convingatoare cand a anuntat vag ca va studia posibilitatea optimizarii valorii care se afla in evolutia sa, luand in calcul si vinderea de licente.

Pe partea de venituri, chiar daca cifrele sunt departe de a arata rau, acestea au fost sunt sub asteptari. Ca idee, rezultatele preliminarii referitoare la al treilea trimestru al acestui an au adus in buzunarele HP din vanzari 31,2 miliarde de dolari, in comparatie cu 30,7 miliarde de dolari pentru aceeasi perioada a anului trecut. Legat de al patrulea trimestru al acestui an compania estimeaza un venit de aproximativ situat intre 32,1 miliarde de dolari si 32,5 miliarde de dolari. Un profit mai mic pe ultimul trimestru al lui 2011 este asociat partial cu costurile de restructurare si inchidere a diviziei producatoare de dispozitive cu Web OS, insa se iau in calcul si costurile de amortizare a investitiilor asociate cu achizitia de acum un  an.

2011 va aduce in buzunarele companiei o cifra de vanzari situata undeva intre 127,2 miliarde $ pana la 127,6 miliarde, in timp ce estimarile initiale pentru acest an se pozitionau undeva intre 129 miliarde $ si 130 miliarde $. Daca nici cele cateva miliarde de dolari in minus nu justifica deciziile radicale nu stiu cine ar trebui sa justifice.