Harry Olaru si Talismanele Mortii „Jocul”: o vrajeala [Review]

, 17 Ian, 11:33

joc, jocuri video, Harry Potter and the Deathly Hallows, Electronic Arts, EA, action/adventure, review

Inainte sa incep cu acest review o sa imi cer scuze posibililor fani ai seriei de carti Harry Pot Head… pardon Harry Potter. Nu prea sunt cel mai mare fan al acestei portretizari a vrajitorilor, fiind unul dintre acei pusti care a crescut cu Lord of the Rings sau Sigmarilion si nu povesti de adormit copii cu motociclete zburatoare si unicorni in padurea de langa castel. Totusi, recunosc impactul pe care l-a avut asupra unei societati acest personaj, si… pentru a ma pregati si mai bine pentru acest review am vazut filmele (imi pare rau, am jocuri de terminat, n-am timp de carti ca pe vremuri) iar impresia nu mi-a fost schimbata cu mult. Sigur sunt placute si au acel ceva caraghios, dar parca nu imi aduc aminte de vrajitori puternici, ba mai mult, imi aduc mai mult cu un serial produs de Disney cu magicieni fantastici. Bun… acum ca am carne pana la Craciunul urmator o sa incerc sa prezint jocul care a acompaniat filmul, si anume Harry Potter and the Deathly Hallows.

Povestea. Ce pot spune, tine firul narativ al filmului nu al cartii, iar la asta adauga ceva misiuni secundare pentru a condimenta atmosfera. In rest, nimic la care fanii seriei nu se asteptau. In mare, la acest capitol jocul incearca sa tina pasul cu adaptarea sa virtuala, doar ca uneori nu ii prea iese. Multe momente din film sau carte (am inteles) au fost omise pentru a ingloba totul in cele cateva ore de gameplay, iar daca nu esti familiar cu universul Potter, secventele cinematice nu te ajuta cu nimic, acesta fiind atat de pasagere incat nu spun mai nimic, mai mult, unele dintre ele avand contraziceri cu povestea propriu-zisa. Nu de putine ori, te vei gasi ca faci anumite misiuni doar pentru ca jocul iti dicteaza sa faci asta, fara sa iti explice ce, cine, cum si unde. Mai mult, unele probleme majore apar in momentul in care ai parte de misiuni secundare, care te conduc pana undeva la inceputul nivelului, asta neimpiedicand jocul sa te anunte ca daca nu termini toate misiunile principale nu avansezi in poveste, facand aspectul de sand box al jocului liniar si putin credibil din punct de vedere al alegerii.

joc, jocuri video, Harry Potter and the Deathly Hallows, Electronic Arts, EA, action/adventure, reviewJocul de aceasta data este mult mai liniar, dupa cum am spus, multe dintre alegerile pe care le faci dorind sa te lase cu impresia ca ai avut ceva de ales, doar ca nu este asa. Totul se rezuma in a pleca de undeva de la punctul a spre punctul b, unde traseul este unul extrem de scenarizat si plin de “intamplari” intamplatoare, facand experienta de joc extrem de plictisitoare.

Acest ultim joc (sper sa nu fie si o a doua parte) se bazeaza mult mai mult pe explorare si un nou sistem de lupta, Deathly Hallows dorind sa se rupa de aspectul de platforming cu care seria de jocuri si-a facut aparitia. De aceasta data Herry are la dispozitie un sistem de cover, o lume pe care sa o examineze in cel mai mic detaliu si ceva secvente de stealth atat de prost implementate in joc incat si un Dementor si-ar curma zilele, astfel jocul dorind sa fie mai dinamic, dar reusind doar sa se arunce in fata unui tren ce vine in viteza. Cand vine vorba de lupta Deathly Hallows este probabil o reminescenta a celebrului joc Space Invaders, avand in vedere ca toate aceste lupte il pun pe eroul jocului sa se lupte cu valuri si valuri de Death Eaters (lacheii lui Voldemort) ce vin spre acesta fie pe maturi, fie pe jos, variata find aceasi… sunt mai prosti decat scrie in DEX. Nu numai ca nu stiu ce e aia tactica, dar se napustesc asupra ta cu atata sete kamikaze incat iti vine sa iei de gat programatorul si sa il intrebi ce a fost in capul lui. Daca Gears of War reuseste sa faca un 3rd person shooter cu elemente de cover un joc epic, atunci Deathly Hallows este un epic fail.

Nu numai ca are probleme uneori sa se decida daca piatra din stanga este mai buna decat frunza din dreapta, cand vine vorba de a se ascunde, dar uneori camera comploteaza impotiva ta, facand jocul cu atat mai stresant. M-am gasit de cateva ori in cover uitandu-ma la mine in timp ce incercam sa trag in inamici, ceea ce nu cred ca este cel mai adecvat unghi pentru atac nu credeti? De cele mai multe ori mi-am pus bentita rosie pe cap si mi-am zis cu voce tare: “Your not gona take John Rambo Alive” abordarea directa fiind cea mai buna in acest caz, mai ales ca si aghiotanti tai teleghidati artificial fac o treaba superba in a te scoate din sarite. Iar daca consideri ca asta e destul pentru a descuraja, incearca sa arunci o potiune (grenada) sa vezi ce distractiv este cand hit detection-ul este inexistent, de multe ori nimerind orice altceva in afara inamicului.

Daca mai devreme spuneam ca elementul platforming a fost indepartat, un nou gen si-a facut rol in universul Harry Potter, si anume, genul shooter. De aceasta data Herry este un fel de Arnold care manuieste o bagheta magica, mecanica fiind destul de similara cu mai toate 3rd person shooter-ele de pe piata. Totusi, sa transformi un joc este mare durere de cap, mai ales sa o faci si bine, lucru pentru care EA nu prea au fost faimosi. In mare parte jocul este un fel de mitraliera de vraji, fiind cam greu sa te abtii sa nu folosesti cele mai puternice disponibile tie la acel moment. Sigur sunt si vraji care deblocheaza anumite portiuni pentru a avansa, dar in mare vei folosi aceleasi 2 sau 3 vraji pe toata durata de sase ore a jocului. Iar daca doresti sa fii mai divers si sa mai alternezi, distractie placuta. Jocul, mai ales pe console, nu realizeaza ca nu are 96 de taste pe controler, si te pune sa intrerupi ceea ce faceai, sa alegi din meniu si sa te apuci sa castezi, fiind extrem de anevoios la un moment dat. Totusi exista si un sistem de quick select dar se pare ca a mancat ardei, acesta functionand la viteza luminii si avand aceasi neajuns ca si sistemul normal de selectie, adica intreruperea oricarui vraji.

Iar portiunile de stealth, atunci cand pui pe tine valul de invizibilitate sunt si mai stresante. Nu numai ca treci de la o perspectiva 3rd persson la 1st perrson, dar controlul si unghiul vizual iti sunt limitate, vazand doar in fata ta si atat. Este o bucata de carpa pentru numele Celui De Sus… nu o casca de motor. De aia ii zice Val si nu casca… EA… o sa inveti o data si tu ceva ? Sau pur si simplu ai impresia ca suntem facuti la zile mari?

Nici la capitolul grafic nu este mare vraja de el. Jocul reuseste sa livreze un produs “finit” plin de probleme, asa cum cei de la EA ne-au obisnuit pana acum. Partile in care treci prin texturi si personaje sunt destule, iar realizarea nivelelor poate fi numita atipica, avand in vedere ca in unele cazuri acesta este impecabila, iar in altele te poti lua cu mainile de gatul oftalmologului, avand impresia ca vezi triplu. Fi pe pace draga cititorule, nu este asa, texturile in joc, pentru nivele cel putin, au fost reciclate pana la loc comanda. Iar daca asta nu te ajuta sa nu faci aceasta alegere, jocul nu exceleaza nici la realizarea personajelor din film, toate aratand de parca sunt de prin era Dreamcast, pana si alea aratau mai uman. Asta ca sa nu mai enumar cadere de cadre sau peretii invizibili pe care jocul ii poarta cu atat mandrie. Cat despre partea auditiva nu pot spune mare lucrur. Actorii vocali nu sunt cei originali cu mici exceptii, iar vrajile si anumite zgomote de fundal am impresia ca au fost inregistrate intr-un balci la plezneala, avand in vedere ca suna ingrozitor de prost. Sfatul meu stati departe de el cat aveti ceva magie in voi.

In concluzie nu este cel mai stralucit, dar nici cel mai prost joc. Are ceva aditii in versiune de Xbox 360 unde poti sa joci un on rail shooter cu ajutorul Kinect-ului, dar avand in vedere ca nu detin unul nu am cum sa ma pronunt, iar de la altii citire nu imi sta in fie sa dau. Se vede ca este un joc facut in graba, iar eu tot in graba inchei acest review cu o nota de 4,7 pentru acest ultim joc.