Call of Duty: Black Ops Weeee… [Review]

, 07 Feb, 10:15

jocuri, jocuri video, Nintendo, Nintendo Wii, Wiimote, Nunchuck, Call of Duty Black Ops, Black Ops, review

Da, stim, a aparut in noiembrie… multumim, fara trolling.  Acum sa ridice mana sus cei care l-au jucat pe Wii? Ma gandeam eu! Repede voi cu gura… de-aia va iubesc… aveti o opinie. De ce am ales sa fac un review si al variantei de Wii a jocului? Destul de simplu. Pentru ca pana in prezent este cel mai bun shooter pentru platforma celor de la Nintendo, avand tot ceea ce ii trebuie pentru a tine jucatorul in priza si sa il si incite la o partida de multiplayer.

Aparut in acelasi timp cu fratele sau mai mare in rezolutie HD, Black Ops pentru Wii tine cont de povestea jocului, totusi bucati din aceasta au fost taiate din cauza limitarilor grafice pe care Wii-ul le are. Totusi, campania reuseste sa tina undeva intre cinci si sase ore, misiunile fiind in mare acealasi gameplay, doar ca nu folosesti un analog pentru a tinti sau un mouse, ci Wiimote-ul. De exemplu, una dintre cele mai memorabile scene din varianta HD, ma refer evident la cea in care te plimbi cu barca prin jungla, acompaniat de muzica specifica razboiului din Vietnam, a fost transformata intr-o plimbarica lipsista de incidente in care mai scoti bostanul din cand in cand pentru a trage niste focuri. Sigur, sentimentul general ramane acelasi, nivelul de adrenalina fiind destul de mare in momentul in care te afunzi mai mult in poveste. Sincer sa fiu, chiar daca lipsesc cateva dintre secventele memorabile, Black Ops pe Wii chiar reuseste sa livreze, in mare, aceeasi experienta plina de adrenalina cu care jocul si-a facut simtita prezenta pe piata.

Cel mai marcant aspect ramane totusi gameplay-ul. Fiind pe Wii, jocul nu este un etalon in industrie, fiind limitat din start de neajunsurile grafice ale consolei si de problemele uzuale pe care jucatorul le intampina cand vine vorba de shootere pe creatia celor de la Nintendo. Totusi, in acest caz Black Ops pare sa fie cel mai slefuit si bine facut shooter pentru Wii. Gameplay-ul traditional cu mouse si tastatura sau controler par sa aiba un rival destul de bun in acest caz. Exista totusi si probleme, avand in vedere ca un nivel de precizie este necesar pentru a ochi, gasindu-ma de multe ori in postura de a ma juca cu setarile pentru a gasi acel punct in care Wiimote-ul se misca exact asa cum vreau eu. Cu toate acestea, pana nu am pus mana pe un Logic3 Assault Riffle, in care introduci Nunchack controller si Wiimote-ul, parca nu era acelasi lucru. In momentul in care am inlocuit miscarile epileptice prin fata monitorului cu un attachment de genul asta, parca eram acolo. Controlul fiind mult mai rafinat atunci cand ai in brate ceva care semana cu arma. Sigur nu toate butoanele imi erau accesibile… cel putin initial, dar merge.

In timpul camapaniei am intalnit ceva probleme majore, cum ar fi inamici pe care nu ii poti rani. Jocul suferind frecvent de acest neajuns. Nu numai ca tragi in ei cu nemiluita, dar poti sa te gasesti in situatia in care si acestia trag inapoi si te mai si ranesc, facand  secventa cam problematica. De exemplu in misiunea in care il pui pe domnul doctor sa pape sticla, dupa ce am inceput sa trag in tot ce misca, am observat ca un grup de tacaniti vin in spre mine pentru a imi face ceva aerisiri. Problema era ca eu ii impuscam, acestia aratandu-se prea putin deranjati de atacurile mele. Abia dupa ce am trecut de un anumit punct m-am trezit ca pot sa ii ranesc sau ii adorm defintiv. Ca tot vorbeam de adormit defintiv, jocul mai are o problema chiar si aici. Daca in varianta HD te umpli de magiun rosu pe ecran, aici primesti doar putin rosu, acesta uitand sa devina mai intens odata ce personajul este aprope de moarte. Nu de multe ori m-am gasit cu fata la podea fara sa imi dau seama ca oponentii imi turnasera in scufita in jur de 20 de gloante. Exceptand aceste aspecte negative, restul experientei este la fel de incitanta ca si cea HD, ba mai mult reusind sa pastreze in mare parte suspansul si sa tina pasul actiunii.

Dar hai sa fim sinceri. Cine cumpara un joc Call of Duty, nu il cumpara pentru campania de single player, ci pentru aspectul online al acestuia. Poate oare Wii-ul sa livreze ceva care seamana cat de cat cu o experienta multiplayer competitiva ? Ei bine da… poate. Cei de la Activision probabil ca au gandit inainte sa actioneze, altfel nu imi gasesc explicatie pentru ceea ce am experimentat in Black Ops. Jocul este aproape similar cu cel original, limitarile notabile fiind faptul ca poti juca 10 la 10 maxim si problemele de conexiune; atunci cand incerci sa treci de la un host la altul este posibil sa pierzi legatura. Nu numai ca inglobeaza toate modurile de joc precum: Deathmatch, Team Deathmatch sau Capture the flag, dar si abilitatea de a creea clanuri, a vedea cu cine ai jucat in ultima vreme, a avea o lista de amici carora sa le tii evidenta avansarii in nivel si toate hartile, fiind clar un pas inainte in directia cea buna. Daca l-am laudat, merita si tras de urechi. Nu toate elementele de multiplayer au migrat pe Wii. De exemplu Spike Camera, Kill Cam-ul si cel mai notabil, Theatre Mode nu se gasesc pe Wii.

Avansarea se face exact ca si in multiplayer-ul normal, fiind aproape neschimbat. Wager Match-urile si-au facut si ele loc in modurile online, fiind destul de bine puse la punct, cu un singur deficit. Daca de exemplu gazda iese brusc, pierzi meciul sau il castigi, in functie de cate puncte ai acumulat instant. Un lucru ma bucura in mod nespus, si anume includerea modului Zombie. Sigur este o singura harta disponibila, dar animatiile sunt fluente, facand gameplay-ul sa fie mai incitant. Sunt momente in care am avut in jur de 20 de zombie pe ecran iar Wii-ul nici nu a sughitat, aratandu-mi constant acelasi numar de cadre. Singurul lucru care il omoara totusi, proverbial vorbind, este limitarea pe regiuni a jucatorilor. Daca de exemplu locuiesti in Europa, vei juca doar cu oameni din aceasta zona, aceasi regula traducandu-se si la zone precum Asia sau America. Este totusi un numar impresionant de populatie online, avand la un moment dat in jur de 7000 de jucatori online. Singurul lucru care il face mai bine Wii-ul fata de varianta HD este Sniping-ul. Daca pe Xbox 360 sau PC acesta nu este asa de prietenos, pe Wii vreau sa spun ca este o experienta in sine. Nu numai ca iti face placere sa folosesti un Sniper, dar parca are acel sentiment aproape real.

Avand in vedere cate se intampla pe ecran, Wii-ul reuseste sa tina constant FPS-ul, totusi fiind destul de dureros de prost executat la acest capitol. Grafica pare extrem de putin cizelata in campania de single player. Poti iesi usor din nivel in anumite locuri, inamicii raman blocati in texturi sau pur si simplu ingheata fara nici-un fel de precedent, sau daca tii in mana un pistol jocul are impresia ca tragi cu o arma automata, tinand in aer mana stanga. Nici nivelele nu au scapat de un tratament impiedicat. Multe dintre acestea arata de parca au fost randate pentru pentium unu, aratand oribil in anumite parti. Chiar daca nu este HD, jocul reuseste sa il copieze destul de bine pe fratele sau mai mare, multe dintre secventele scenarizate fiind realizate destul de apropiat de acesta. Totusi limitarile grafice sunt vizibile, aspectul prafuit al Wii-ului din acest punct de vedere iesind in evidenta.

Vocile, coloana sonora si efectele nu au suferit nici-un fel de modificare, acestea gasindu-se in toata integralitatea lor si pe versiunea de Wii. Sigur sunetul nu este 5.1 sau HD, dar macar este acelasi cu cel original, spre deosebire de predecesorii sai in care naratiunea vocala a fost ciopartita groaznic.

Verdict… merita. Daca detii un Wii si iti plac shooterele, Black Ops pentru aceasta platforma este cea mai rafinata experienta de pana acum probabil si un exemplu de urmat pentru alti realizatori de jocuri. Exista probleme, dar nu atat de mari, experienta generala fiind aceeasi. Playtech ii acorda lui Call of Duty Black Ops pentru Nintendo Wii un 8,2 si speram sa mai vedem asemenea titluri pentru acesta, cu toate ca pana la Conduit 2 nu prea se intrevede nimic la orizont.