Blood Drive: uita-te dar nu pune mana! [Review]

, 13 Ian, 12:51

jocuri video, Action, Racing, Blood Drive, Sidhe Interactive, Activision Blizzard

Stiu ca genul “Bash a Zombie” a cam prins aripi in ultima vreme, dovada ca jocuri precum Dead Rising, Left 4 Dead si Killing Floor sunt unele dintre cele mai jucate si indragite creatii din acest gen. Ceea ce acest gen este explicativ tocmai prin numele sau… “Bash a zombie”, dupa principiul: “Prinde Zombie spage-i capu” … simplu nu? De ce este acest gen indragit? Cum adica de ce? Pentru ca nu omori oameni pe strazile Las Vegas-ului sau mai stiu eu ce oras, ci pentu ca dezmembrezi hoarde si hoarde de zombie fara minte… sau pur si simplu incerci sa ramai in viata… dupa cum dicteaza reteta de baza a jocului.

De ce am facut o introducere asa de “amanuntita” pentru un gen care pare sa prinda din ce in ce mai multa amploare? Pentrua putea explica mai bine jocul de astazi… Blood Drive. Reminescent parca al zilelor cand jucam Twisted Metal, Carmageddon sau Destruction Derby si cu un sentiment usor nostalgic, jocul nu o duce rau la capitolul prezentare, ba mai mult parca te impinge mai mult in universul sau, daca te uiti de pe margini la un trailer sau un amic care il incearca. Dar… dupa cum m-am obisnuit in ultima vreme, acest gen de joc are ceva probleme, mai ales ca vorbim de un gen prea exagerat in ultimii ani. De aceasta data avem un oras fictiv numit Las Ruletas, unde omenirea a decis ca se poate desfasura un show “televizat sau nu” nimeni nu iti explica asta, in care conducatorii anumitor vehicule se intrec in ciopartitul si dezmembratul de zombilai.

Toti conducatorii auto au acel iz special asemanator cu Twisted Metal (un joc cu masini destul de popular pe Playstation 1), fiecare dintre acestia avand propiile frustrari si un vehicul adaptat propriei personalitati. De exemplu exista un personaj in joc numit Bedlam ce detine o masinuta intitulata “The Doom Buggy”, fiind una dintre cele mai rapide masini din joc, dar are lacune mari cand vine vorba de amura si putere de foc. Pe de alta parte exista Mr. Jackson cu a sa “Moonshiner”, fiind un ditai calaul de masina, plina ochi de arme si armura cat cuprinde… doar ca sa controleaza precum un tanc, fiind la polul opus al scarii. Acestea doua masini sunt doar niste exemple sumare, masinile fiind impartite in diverse grupe, tocmai pentru ca jucatorul sa poata alege ceva potrivit pentru stilul sau de joc. Dar nici asta nu scuteste jocul de primul sau neajuns… si anume controlul infernal pe care il are. Nu de multe ori m-am gasit rotindu-ma necontrolat in directia aia sau aialalta pentru ca un oponent m-a lovit, controlul fiind la mila zeilor jocurilor. Nu poti sa controlezi cum trebuie un vehicul fara sa te vezi in ipostaza unui cascador ce incearca sa preia controlul unei masini cu directia stricata..

Jocul in modul single player te pune sa iti alegi masina si sa iti desfasori maiestria intr-o varietate de cupe plasate in Las Rulletas. Gameplay-ul nu este exact ceea ce fanii s-ar fi asteptat totusi, jocul semanand putin cu Interstate 76 combinat cu Carmageddon, dar twist-ul fiind includerea a mii de zombie pe campul de lupta. Hartile sunt destul de mari as putea spune, iar varietatea in arhitectura face uneori unele dintre ele sa fie ori gandite sa iti scoata peri albi, ori sa te ajute… nici in acest moment nu m-am decis, avand in vedere ca si zombie te pot ataca nu numai oponenti. Unele nivele sunt suprapuse, altele sunt un stadion, problema fiind in momentul in care chiar incerci sa omori un numar fix de zombie pentru a castiga event-ul doar pentru a descoperi ca, doua etaje mai jos, un inamic avea la dispozitie mult mai multa carne de tun, astfel memorarea hartilor este un factor care nu se poate trece cu vederea.

Chiar daca Blood Drive incearca sa fie original, jocul nu este nimic care nu am mai vazut pana acum. Seamana prea mult cu jocurile amintite mai sus, mai ales la capitolul gameplay, unde chiar poate fi numit copilul de suflet al lui Twisted Metal, asta datorita sistemului implementat in joc. Fiecare misiune incepe cu un loadout, adica un perk ce defineste abilitatile tale in timpul cursei, aceasta variand intre: Rampage, care iti da o arma la intamplare, boost full si road rage, Getting personal, care iti da munitie dubla, un upgrade pentru o arma si forta de impact in plus sau Shoot to Kill, care este o combinatie intre cele doua mentionate mai sus. 12 asemenea load-out-uri sunt puse la dispozitia jucatorului inainte de cursa, dupa care incepe distractia. Intri in arena si te infrunti cu oponentii pentru titlul de cel mai bun macelar din Las Rouletas. Pe harta gasesti diferite icoane ce iti confera anumite boost-uri temporare. De la un Repair Kit, care cred ca nu trebuie sa explic ce face, pana la arme si boost-uri de viteza, singura problema fiind controlul masinii care parca nu doreste sa le acumulezi. Ori de cate ori credeam ca o sa iau un Repair Kit, se ivea o pietricica sau o bucata de decor care sa ma deturneze de la traiectorie, facand experienta destul de frustranta.

Daca tot ceea ce am spus mai sus pare a fii o experienta destul de “originala” sunt si moduri de joc care necesita o anumita finete. King of the Skull de exemplu. In acest mod trebuie sa lovesti un oponent si sa ii iei “The Golden Skull”, scopul fiind sa il detii cat mai mult timp pentru a castiga. Problema este controlul de…. (mizerabil) al vehiculului. Daca este greu sa mentii o linie dreapta, daramite sa te plimbi printre masini in timp ce acestea incearca sa te loveasca pentru a primi craniul. Pana si cursele cu Chekpoint se pot dovedi o durere de masea Totusi, in momentul in care scopul este sa casapesti zombie sau sa distrugi oponenenti, jocul se comporta decent. Iar asta ma duce cu gandul la cel de-al doilea aspect dureros al jocului… Inteligentul Artificial. Nu stiu exact cine a fost maimuta lobotomizata care l-a programat, dar sincer sa fiu inamicii sunt cu capu… la propiu. Ori intra in tine si nu folosesc armele din dotare, ori pun mana pe cea mai buna arma de pe harta si fac obiectul distrugerii tale, facand abstractie de restul oponentilor. Nu stiu exact ce le-am zis inainte de cursa, sau daca le-am insultat masina, dar de multe ori mi-au scor peri albi si m-au facut sa inchid jocul, lasandu-mi o impresie proasta la acest capitol.

Cat despre multiplayer nu pot spune nimic. Am incercat timp de o saptamana sa joc online si nimic. Tot ce am facut a fost sa joc indefinit cu un oponent teleghidat artificial in speranta ca cineva sa se conecteze la sesiunea create de mine. Pana intr-un moment magic in care un coleg de breasla testa jocul si ne-am decis sa “tragem” o sesiune. Iar aici incepe durerea de cap. A durat in jur de 5 minute sa ne conectam si inca 10 sa ne dam seama ca multiplayer-ul este mizerabil de prost optimizat. Lag in mai toate modurile de joc, probleme de conectare si mai ales over flow, in acest caz teleportari ale vehiculului, facand aspectul multiplayer pe care cei de la Activision s-au bazat atat de mult sa fie o durere majora.

Si cred ca asta e momentul in care trebuie sa descriu si aspectul grafic si auditiv al jocului, dar sincer sa fiu nu prea am ce sa spun de bine. Jocul incearca mult prea mult sa fie apocaliptic in conditiile in care nu ii iese. Pierde cadre mai rau ca o caprioara impuscata, modelele masinilor arata de parca abia au iesit din era PS1 in anumite momente, iar unele harti arata ingrozitor de prost. Pot spune linistit ca nu este unul dintre acele titluri pe care vrei sa le joci decat daca esti un fan al genului Zombie Bash… atat. Nu are prea multa inovatie cand vine vorba de gameplay si grafica, fiind chiar banal. Grafica arata cat de cat bine, dar nu sustine un mediu in care hoarde de zombie mancatori de creieri si-au facut aparitia. Singurul aspect bun sunt actorii vocali care isi fac treaba destul de bine cand vine vorba de interpretarea personajelor, dar nici asta nu scuteste jocul de absenta unei coloane sonore care sa nu te zgarie pe creeri si timpane. Unde sunt zilele in care jocurile de acest gen beneficiau de o colona sonora care sa te antreneze… Remember Twisted Metal anyone ?

Concluzie… mi-am pierdut timpul de pomana. Ma asteptam la ceva mult mai bine realizat si m-am trezit cu o mediocritate generala. Juvenil, prost optimizat, probleme grafice si mai ales control inexistent. Cat sa merite un titlu de acest gen? Playtech ii acorda un dragalas 2,3 si il includem la categoria “Nu pune mana!”