Need for Speed: Hot Pursuit – greu, da’ bun! [Review]

, 07 Dec, 11:39

joc, masini, racer, Need For Speed, NFS, franciza, Need For Speed: Hot Pursuit, Need For Speed: Hot Pursuit review, NFS: Hot Pursuit, harta, gamplay, poveste, grafica, sunet, coloana sonora

Cineva sa ma opreasca! Serios… chiar nu incerc sa plagiez celebrul rol al si mai celebrului Jim Carrey, dar se pare ca sunt intr-un moment in care chiar am ce sa spun  de bine. De bine despre seria Need For Speed!? E clar, vine sfarsitul lumii!

Daca in urma cu un an cei de la EA au incercat sa reinventeze seria NFS cu Shift si mai recentul World, se pare ca un anumit studio Criterion Games au reusit ceea ce altii nu au putut inaintea lor… sa faca o treaba buna, Hot Pursuit fiind influentat clar de… Burnout!? Se pare ca DA! Creatorii lui Burnout sunt acum la carma uneia dintre cele mai longevive serii! Au reusit ei sa realizeze un best off sau un worst off? Ramane sa stabilim in randurile urmatoare daca Hot Pursuit este acel joc care intra in categoria WoW sau… Au!

Povestea… miracol lume buna! Nu are poveste!  Dupa intoxicatii de genul Undercover sau ProstReet, intr-un final, EA si-au dat seama ca un racing game nu are nevoie de o poveste, ci de un gameplay de exceptie. Gata cu politista sexy care latra ordine, gata cu toti “durii”, gata cu toate cliseele de genul Tanar si Nelinisit. De aceasta data, Criterion si-au bagat coada si bine au facut! Si acum imi aduc aminte de zilele in care eram un  proaspat licean si jucam primul Hot Pursuit, fiind si atunci, dar si acum, unul dintre cele mai indragite jocuri din serie, alaturi de Porche. Asa ca va inchipuiti ezitarea pe care am avut-o in momentul in care am auzit de inca un nou titlu ce urma sa macelareasca seria… nici nu mi-am dat seama cat de mult m-am inselat!

Dupa cum spuneam la inceputul review-ului, jocul este dezvoltat de cei de la Criterion in colaborare cu DICE, ceea ce nu ma poate decat bucura, avand in vedere ca Burnout a fost dezvoltat in trecut de Criterion, iar de DICE putine lucruri de rau poti spune… (vezi Mirrors Edge) Pentru cei care doresc o comparatie directa cu un alt joc, o sa o fac si pe asta, mai exact o sa il compar cu GT5, al carui review il puteti citi pe site. Daca in GT5 accentul cade pe simulare Hard Core, in Hot Pursuit acesta este pe curse infernale, ce nu au legatura cu fizica si lumea reala. Totusi, acelasi accent “devastator” se afla si in Burnout si uite ce bine a prins la public. Jocul poarta amprenta celor de la Criterion inca din primele momente, avand in vedere ca exista similaritati intre cele doua jocuri. Un exemplu clar fiind faptul ca jucatorul castiga acel plus necesar de NOS in momentul in care acesta intra pe partea gresita a carosabilului, facand drifturi pe sosea sau scapand de urmaritori.

Cariera de single player are doua aspecte. Unul in care esti un “Racer” ilegal in timp ce incerci sa te ridici de la „no name” la rangul de “The One” sau… dupa cum era de asteptat, esti cu politia. Ambele moduri ofera o multitudine de vehicule dintre care poti sa alegi si mai ales variate metode de a scapa sau… prinde “the villan racer”. Inaintand in cariera, diferite vehicule si “gadget-uri” iti vor fi puse la dispozitie. Ca racer nu esti chiar cel mai neajutorat animalut de pe sosea, totusi. Jocul iti pune la dispozitie un intreg arsenal de gadgeturi cu care te poti apara de politie, acestea fiind upgradate in timp ce avansezi. Cateva exemple fiind un Jammer care bruiaza statiile radio ale politiei, cauciucuri rezistente la tepi si un Turbo Mode care sincer sa fiu, chiar daca face masina aproape incontrolabila, te transforma in regele soselelor. Nici politistii nu au fost uitati. Pe langa modul clasic, in care ii izbesti de tot ce prinzi, domnii Garcea de strada dispun si ei de forme de incapacitare a adversarilor. De la blocaje rutiere, un soc EMP, randuri de tepi pe carosabil si pentru ca cireasa pe tort un elicopter care poate zbura inainte si aseza tepi pe sosea.

Harta a primit si ea in acest caz un lifting notabil. Diferind mult de Shift, formatul open world se intoarce in acest titlu pentru a oferi o experienta… adecvata. Toata actiunea lui Hot Pursuit se desfasoara in Seacreast County, un loc in care toate drumurile pot fi aceesate usor dintr-un meniu, iar cursele sunt deblocate pe masura ce avansezi in rang. Pe langa asta, exista si un mod Free Roam in care jucatorul poate alege o masina pentru a se plimba in voie si a explora vastitatea loculul in care se desfasoara jocul. Pot sa spun ca mi-a placut in mod exceptional acest mod, avand in vedere ca iti ia in jur de doua ore sa stabati tot tinutul de la un capat la altul, ceea ce nu am mai intalnit pana acum in seria NFS de la Underground 2.

Un alt aspect care o sa va atraga atentia este modul in care fiecare masina a fost prezentata. Prezentarea acestora dispune de un narator ce prezinta detalii tehnice de pe masina, provenienta si ceva elemente pe care jucatorul de rand nu prea le cunoaste despre aceasta. Este o aditie demna de mentionat, avand in vedere ca vine insotita de un Photo mode in care iti poti “imortaliza” masina inainte de fiecare cursa. Exista totusi si un minus, mai ales pentru cei carora le place o experienta mai reala cand vine vorba de jocuri de o asemenea factura. Jocul nu dispune de o viziune din interiorul masinii, ci doar din ceea ce pare a fi radiatorul acesteia, acestia urmand sa fie destul de dezamagiti de acest “mic detaliu”.

Comparativ cu restul jocurilor, Hot Pursuit este un joc greu… foarte greu. In mare parte, mi-a luat ceva sa ma acomodez cu genul de gameplay usor agesiv pe care jocul il prezinta. In modul Hot Pursuit esti la comanda unui racer ilegal in timp ce incerci sa castigi cursa si sa scapi de politie, pe partea cealalata a baricadei se afla politia, pe care o poti controla pentru a infrana vitezomanii de pe sosele. Ambele fiind extrem de distractive, comparativ cu alte “moduri” din serie, clar un pas in directia cea buna. Time Trial este insa de departe unul dintre cele mai grele moduri, fiind o cursa contra cronometru in care fiecare secunda conteaza, Criterion avand grija ca elementul Burnout sa se vada si aici. Este unul dintre acele moduri in care daca ai castigat cursa, sentimentul de bucurie este inimaginabil, facand fiecare cursa o de acest gen un chin si o bucurie in acelasi timp. Un alt mod este Title Fight, care pentru mine a fost o durere de cap. In acest mod te intreci cu un alt racer pentru acel “Pink Slip” sau cheile masinii tale, iar The Gauntlet… mi-a adus aminte de ce mi-a placut in trecut seria NFS si probabil o sa va aduca aminte si voua de originalul Hot Pursuit, avand in vedere ca esti singur singurel impotriva masinilor de politie intr-o cursa pentru propia libertate.

Nici cariera politieneasca nu este mai prejos, fiind si aceasta plina de adrenalina si… mai ales… grea! Singura diferenta fiind ca nu fugi, ci alergi adversarii! Interceptor Mode este probabil cel mai clasic mod cu putinta, tinta fiind sa scoti din cursa un inamic pana cand expira timpul alocat pentru asta. Pot sa spun ca, pe finalul campaniei cu politia, aceste curse devin extrem de dificile, unele dintre ele facandu-ma sa imi pierd cumpatul la nivelul de dificultate pe care il afiseaza fara regret.

Interceptor Mode este preferatul meu, chiar daca este un Time Trial de partea opusa a baricadei. Doar ca, de aceasta data, trebuie sa ajungi in cel mai scurt timp la o urgenta anuntata pe radio. Evident ca si Hot Pursuit Mode este prezent de partea politiei, singura diferenta fiind ca nu esti gaina ci copoiul.

Incet, incet am ajuns si la elementul online, si pot sa spun ca nu e rau deloc. Acesta iti pune la dispozitie modul modul Hot Pursuit, definit ca un joc patru la patru, in care patru jucatori sunt ilegali si patru legali. In traducere libera… de-a hotii si vardistii. Interceptor race este modul in care poti sa te infrunti unu la unu cu un alt politist si modul clasic in care te intreci pana la linia de sosire. Iar daca asta nu este o veste buna, atunci afla ca, daca intri online, felul in care progresezi online nu este diferit de cel offline. Astfel daca ai deblocat acea masina dorit in cariera online, jocul o va debloca automat si in offline mode fara sa sughite. Totusi exista eterna problema de LAG pe PC, aceasta fiind agasant uneori. Pe de alta parte… variantele de console… nu au aceste probleme rualand decent in majoritatea timpului.

Vizual jocul este un deliciu. Lumea ce inconjoara jocul a fost atent studiata, iar tot peisajul te face de multe ori sa uiti ca esti intr-un joc si nu la volanul unui bolid real. Jocul ruleaza pe console la 60 de cadre pe secunda si ceea ce ma bucura si mai mult este faptul ca n-am intalnit buguri calcatoare pe nervi pe toata durata gameplay-ului, caz in care trebuie sa felicit niste “anumiti testeri”.  Varietatea este la ea acasa in Hot Pursuit, fusul orar spunadu-si cuvantul, dar si fenomenele atmosferice. Chiar daca aceste mici aditii si-au facut loc in Hot Pursuit , elementul care mi-a atras atentia cel mai mult a fost felul in care bolizii se contorsioneaza pe carosabil intr-un mic cutscene, dovada ca oamenii de la Criterion si-au bagat nasul sub capota acestui joc. Nu pot sa spun ca sunt uluit de felul in care multe dintre accidente se desfasoara, iar felul in care acestea sunt executate din punct de vedere vizual are o mica conotatie fizica. Elementul care completeaza acest ultim titlu din seria NFS este  coloana sonora, aceasta fiind destul de diversa incat sa acapareze destule genuri muzicale. Multe dintre acestea facand o treaba buna in a accentua spiritul competitiv al gamerului de rand si de a-i ridica adrenalina.

Ca final pot spune ca Hot Pursuit este un mare pas inainte in aceasta franciza care parea sa doarma pe ea in ultima vreme. Jocul nu numai ca a reusit sa surprinda un sceptic ca mine, dar sa faca o treaba destul de buna ca un arcade racer, indepartand povestea de care oricum nu era interesat nimeni si accentuand elementul de racing. Joaca de-a Hotii si Vardistii fiind destul de distractiva, dar nivelul de dificultate fiind vizibil ridicat. Toate ca toate merita o nota nu ? Playtech ii acorda lui Hot Pursuit un 8,4 si va invita sa il incercati cu incredere, fiind unul dintre cele mai bune jocuri din serie de la Most Wanted pana acum.