Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2 [Review]

, 03 Noi, 12:27

Naruto Shippuden, Ultimate Ninja Storm 2, PS3, X360, Trailer, Namco Bandai, games, UNS2, Naruto UNS2 Gameplay, Ultimate Ninja Storm 2 Review, ninja, story, battle, review

In momentul de fata sunt extrem de putine anime-uri cunoscute in lumea intreaga. Sailor Moon, Dragon Ball, Trasformers si mai recentul Death Note. Printre acestea se numara si Naruto. Un serial animat japonez ce are la baza o serie de benzi desenate, sau manga pentru cunoscatori, cu un imens succes printre cei mici, dar si printre adulti. Acesta starnind imaginatia si dovedind ca un ninja poate sa poarte si portocaliu fara prea multe probleme. Evident, ma refer la personajul principal. Un tanar blond, ce a reusit sa se impuna in inimile oamenilor ca un ninja (daca ii pot spune asa) temperamental, ambitios si uneori… izolat. Nu o sa explic prea mult din povestea de fundal, in schimb o sa spun ca pentru cei care nu sunt familiari cu acest anime sau nu agreeaza genul anime, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2 nu o sa fie chiar cel mai bun fighter pe care l-au incercat. Totusi, daca stai si cauti un pic mai mult, jocul ofera un sistem de lupta complex prin simplitate. OK… stiu… in momentul asta sunteti putin confuzi. Aveti putina rabdare si o sa intelegeti, cat de curand, fiecare aspect si de ce am folosit acest joc de cuvinte .

Sunt un jucator de fightere si, drept urmare, jocul asta mi-a atras atentia din start, avand in vedere ca am butonat ceva la seria Naruto Ultimate Ninja pe consola PS2, Namco Bandai dovedind inca o data ca sunt maestrii in anumite genuri, reusind sa ramana cat mai aproape de povestea anime-ului fara sa devieze… prea mult.

Jocul incepe chiar cu o preluare din serialul animat, mai mult sau mai putin exacta, in timp ce Naruto si Jiraya se intorc dupa lungul antrenament al tanarului Ninja si pastreaza aproape ad literam succesiunea de evenimente din manga. Sunt cateva lupte care lipsesc ici si colo, dar pentru un joc de asemenea amploare era de asteptat ca anumite elemente isi vor face anuntata absenta, mai ales ca unele dintre ele leaga practic evenimente care inca nu au fost dezvaluite decat in manga. Totusi felul in care parcurge povestea este notabil, mai ales ca jocul nu prea are cum sa se abata de la tiparele stabilite de anime in prealabil. Aici Namco au facut o treaba exceptionala rezultand una dintre cele mai bune reanimari ale studiourilor intr-un anime. Felul in care povestea se desfasoara si modul in care jocul iti impune, practic, sa te atasezi de personaje este absolut fenomenal. Chiar daca nu ai urmarit seria animata, pentru multi se va dovedi fatal. Am prieteni care au incercat jocul fara sa fi vazut seria si acum o urmaresc de la inceputuri. Deci cu grija, jocul creeaza dependenta. Cu toate ca laud faptul ca povestea nu a fost alterata in nici un fel, jocul este umbrit de anumite elemente pe partea de gameplay, despre care o sa discut imediat. Intre timp un story trailer.

Inca din primele momente, jucatorul se va confrunta cu o problema care persista pe tot parcursul jocului, si anume ecranul de Loading. Acesta devine stresant uneori, avand in vedere ca apare ori de cate ori iesi sau intri intr-o zona noua, dar si inainte de o lupta, fie ea si in Ultimate Adventure, caci asa se numeste campania de single player. Ninja Storm 2, dupa cum am spus, nu este fighterul tipic cu care Occidentul a fost obisnuit pana acum. Un mix reusit, as spune, de Action Adventure, cu elemente de RPG si Fighter populeaza jocul in modul de single player. Odata ce a intrat in Ultimate Adventure, jocul este clar ca incepe sa straluceasca. Vizual vorbind, Namco Bandai au facut o treaba superba, jocul are acel sentiment de anime, iar modul in care iti controlezi personajul este extrem de fluent, dand de multe ori senzatia unui serial animat nu a unui joc. Pana si meniul este realizat intr-un mod creativ, tocmai pentru a atrage un posibil fan.

In esenta, multi dintre cei care incearca acest fighter vor avea nevoie de acomodare o perioada, avand in vedere ca trecerea de la adventure la fight mode se face uneori pe nesimtite. Campania de single player este cam in jur de 70% din joc, iar multi dintre cei care au cumparat acest titlu, sau urmeaza sa il achizitioneze, stiu deja povestea tanarului ninja. Totusi, esti obligat sa incerci campania de single player pentru a debloca personaje in modul versus, altfel nu vei juca decat cu rooster-ul limitat pe care acesta il ofera pentru inceput. Odata ce avansezi in poveste vei gasi personaje cunoscute si vei descoperi cu placere altele din noua serie Shippuden.

Ninja Storm 2 poate fi numit de fanii inraiti ai seriei un “Eye Candy”, avand in vedere ca multe dintre “cut scene-urile” sunt preluari directe ale seriei animate. Iar acestea nu sunt prezente numai in timpul aventurii din single player. In timpul unei batalii poti realiza un “super jutsu”, sau un super move daca doriti, acesta fiind o serie de animatii cu un efect devastator. Toate personajele dispun de un asemenea “Ultimate Move” si se poate realiza destul de simplu. Incarcand Chakra si lovind adversarul o data. Va mai aduceti aminte cand am spus ca jocul este complicat de simplu? Ei bine la asta m-am referit. Jocul cand vine vorba de cafteala este aparent simplu. Avand un buton pentru lovituri, unul pentru a arunca Kunai-uri (cutite ninja), unul pentru saritura, unul pentru a incarca Chakra (super move) si unul pentru block. Problema este alta. Jocul pare simplu avand un numar limitat de butoane, dar este complex cand vine vorba de lupta. Odata ce ai inceput un combo, acesta se poate continua in functie de directia in care tii analog-ul. In principiu, daca lovesti pur si simplu orbeste ai o sansa. Dar odata ce te familiarizezi cu modul de lupta al fiecarui personaj intelegi ca apasarea repetata a butonului de atac nu te face decat o tinta usoara pentru un jucator mai experimentat, mai ales ca pe partea online jocul nu duce lipsa de fani, care nu or sa ezite sa isi incarce Chakra Moves-urile pentru a aplica o corectie oponentului.

Iar daca tot ce am mentionat mai sus nu este indeajuns pentru a convinge un posibil jucator, o sa spun ca Naruto Ninja Storm 2 a copiat o fila din Capcom vs SNK, implementand un sistem de „support characters” in joc. Acestia te pot asista pentru a realiza super atacuri, sa te scoata dintr-o situatie mai dificila sau pur si simplu sa lege un combo. Acestia pot aparea in momente cheie ale bataliei, la chemarea ta, desigur, fiind specializati in diverse moduri de lupta. Unii sunt ofensivi, atancand oponentul, altii fiind defensivi, dandu-ti un plus de viata sau pur si simplu protejandu-te. Pe langa toate acestea, exista si o sumedenie de ninja gear. De la bombe, pana la pastile ce te pot face sa te misti mai repede, acestea pot fi accesate prin simpla apasare a D-pad-ului de pe controller. Dar atentie, unele dintre ele au efecte adverse, dar conferind jucatorului acel boost necesar pentru a incheia cu bine lupta. Reusind sa creeze un gameplay extrem de echilibrat cand vine vorba de fighting games.

Mai devreme o tineam sus si tare despre modul Ultimate Adventure si de faptul ca acesta poate sau nu sa fie unul dintre elementele stresante in joc. Poate sa fie deranjant pentru cei care doresc sa joace doar on-line, sau sa se cotonogeasca cu amicii pe canapea, totusi, daca parcurgi toata campania, o groaza de beneficii vor fi disponibile jucatorului dar si nervi mancati in anumite portiuni. Spun asta pentru ca, de multe ori, aceasta aduce aminte de un RPG care iti cere sa colectezi diverse elemente sau sa omori X mobi. Jocul avand un element destul de puternic dezvoltat in aceasta arie. Totusi, alergaturile si explorarea nu raman nerecompensate, avand in vedere ca primesti diverse bonusuri sau jutsu-uri pe care personajele le pot folosi in lupta.

Pacat, totusi, ca jocul nu te lasa sa iti alegi jucatorii inca de la inceput pentru o partida de cafteala “ninja style” si ca uneori campania poate fi stresanta, in rest o experienta surprinzator de placuta, mai ales daca luam in calcul grafica exceptionala de care jocul dispune.

Fata de Naruto Ultimate Ninja, care la vremea sa a fost inovativ, folosind Shell Sheding-ul, UNS2 iti lasa impresia unui desen animat interactiv. In timpul campaniei si luptelor nu am experimentat nici macar o problema, cand vine vorba de caderi de cadre, dar anumite elemente grafice sunt exagerate uneori. Ma refer la item-urile pe care jucatorul le gaseste pe parcursul jocului. Acestea nu prea au aspectul de manga, fiind mai mult in ton cu benzile desenate occidentale, totusi este un detaliu mic, dar care poate deranja “un pic” pasionati genului. Iar daca tot am ajuns la pasionati, la capitolul grafica nu se pot plange de nimic. Scenele de lupta, cut scene-urile si filmele de prezentare din joc arata exceptional. Nu ma credeti? Avem una bucata trailer care sa dovedeasca asta.

Ehh? Am avut dreptate? Stiam eu! In principiu, jocul este facut de fani pentru fani… si se vede. Namco a cam dat totusi cu batul in balta la un alt capitol: vocile in engleza. Suna ingrozitor. Daca doresti sa iti torturezi urechile recomand vocea lui Naruto in timpul unei lupte. Aceasta nu numai ca suna ca un pusti care inca nu stie daca este la pubertate sau abia nascut, dar are darul sa scoata din camera tot ceea ce inseamna animal. Cainele meu avand o mica problema cu zgomotele emanate de acesta. Oricum exista o raza de soare. Jocul vine in doua limbi, adica Engleza si Japoneza. Recomand vocile japoneze cu subtitrare in engleza. Suna “original”, iar modul in care acestia redau replicile pare mai autentic. In rest… fan service la tot pasul. Mici glumite ici si colo, o coloana sonora care face multe jocuri sa planga de ciuda iar pe langa asta chiar daca jocul are la baza un anime, povestea se dezvolta ordonat si lasa cel ce o experimenteaza sa o savureze.

Totusi… este Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2 un Must Buy?! Da… daca esti fan al seriei. Multi oameni nu vor “digera” exagerarile pe care seria le-a dezvoltat de-a lungul timpului, iar altii vor saliva doar la anumite secvente sau glumite. Este clar ca jocul nu este pentru toata lumea, totusi acesta merita un 8,4 pentru unul dintre cele mai reusite jocuri din serie.