MadWorld: Primul joc anti-Wii [Review]

, 16 Iun, 15:41

Wii, Nintendo Wii, consola Nintendo Wii, jocuri Wii, MadWorld, MadWorld Wii, MadWorld Nintendo Wii, third-person action game

O explozie de culoare, un joc mai plin de viata nu a fost facut pana acum, un pastel foarte bine ales. Glumeam… jocul este cam monocrom. Spun cam, pentru ca MadWorld pentru Wii, are si ceva insertii de sange. Ahh… ma scuzati, am vrut sa zic rosu – dupa cateva ore de joc le cam incurc. MadWorld mi-a atras atentia datorita denominarii de +18 ani, reactia mea initiala fiind: „Mda… un tip cu o drujba in mana, clar inca un joc de Wii in care trebuie sa tai copaci si sa ud bostani”. Nu puteam sa ma insel mai mult. MadWorld este raspunsul celor de la Platinum Games pentru comunitatea de gameri hardcore. Un fel de Button Mashing combinat cu teste zdrobite, miscari epileptice ale mainii, pentru a lovi adversarul. Plus o drujba, atasata la bratul personajului principal, pe post de… ce se gandeste utilizatorul ca poate fi. MadWorld nu este nimic din ceea ce ne-a obisnuit Wii-ul pana acum, in sensul ca violenta gratuita este la mare pret, umorul de redneck tipic la tot pasul si mai are si tupeul sa arate doua degete mijlocii la tot ceea ce inseamna Wii-ul ca o consola de familie. Am putea spune ca MadWorld este primul anti-Wii game.

Inainte sa intram in review-ul nostru cel de toate zilele, trebuie sa amintesc un lucru si o sa rog cititorul sa fie indulgent. Jocul este cat se poate de repetitiv si liniar, totusi este salvat de grafica si violenta excesiva. Da… da… da… stiu, este un joc de Wii… rabdare dragii mei, a venit si timpul in care Wii-ul isi pune amprenta pe gameplay-ul insangerat.

MadWorld se incadreaza in genul „third-person action game” si nu face parte din genul de joc in care ai niste inimioare sau o bara de viata. Pur si simplu incepi cu tine, termini cu tine, intre timp incerci sa gasesti niste balonase de viata pentru a acumula niste vieti in plus si niste arsenal in plus. Cam asa parcurgi un nivel cap-coada. Toate acestea, plus un boss la finalul nivelului. Nimic nou si inovativ pana acum, se poate spune. Doar ca, intre nimic nou si un joc de genul asta, pe Wii, e drum lung.

Pentru inceput, nu poti spune mai nimic despre MadWorld, povestea este cam in aer. Nu prea ti se spune mare lucru, decat ca o parte din Manhattan e cam rupta de restul lumii, iar un joc sinistru se petrece in aceasta parcela de pamant. Personajul principal este Jack… Just Jack, dupa cum spune si el, iar problemele sale incep in momentul in care decide sa participe la jocul numit DeathWatch, urmand niste interese personale. Pe parcursul jocului, faci cunostinta si cu alte personaje, sponsori si intriga se desfasoara mai elaborat. DeathWatch este un fel de pay-per-view cu schilodeli si omucideri in masa, in care Jack, Just Jack, trebuie sa acumuleze niste puncte pentru a ajunge numarul unu. Suna un pic a „No More Heroes” nu?… asa mi s-a parut si mie.

Grafica in MadWorld este ceva foarte nou, mai ales ca micutul Wii, dupa cum bine stiu multi, nu este exact cel mai dotat la capitolul video. Grafica de „comic book” este cat se poate de bine realizata, iar nivelurile sunt extrem de bine studiate. Detaliile sunt extrem de vizibile, considerand monocromitatea jocului. Pe tot parcursul gameplay-ului lucrurile sunt foarte diversificate. Ai la dispozitie de la cazane si roti de masina, pana la semne de circulatie pe care le poti infige in testele inamicilor. AM PRECIZAT CA JOCUL ESTE EXTREM DE BRUTAL? MadWorld este la limita bunului simt. Jocul face deliciul maniacului agresiv compulsiv, cu tente ironice, care nu are nimic mai bun de facut, decat sa imparta pomana drujbei insangerate in stanga si in dreapta. Adica personajul principal Jack. Daca tot am vorbit de chestii care se infig si elemente de decor ascutite, hai sa relatez ceva si despre control si mod de desfasurare.

In MadWorld lucrurile sunt simplificate la ideea unui score board. Ai o limita de puncte, pe care trebuie sa o atingi, urmand ca la final sa „punch the bell” pentru a chema boss-ul. Mare branza nu este pana aici, parca imi aduce aminte de Double Dragon-ul de pe Super Nintendo. Are acel iz de „old-scholl beat them up”, numai ca sistemul de control este un pic diferit. Poti sa azvarli oponentii folosind Wii-mot-ul sau sa ii sectionezi cu drujba. Toate aceste elemente sunt la dispozitia ta, doar prin miscarea incheieturii. Sounds fun…!? …este extrem de distractiv, mai ales cand ai ceva ore libere si vrei sa te descarci de ceva energie negativa. Unde mai pui ca poti sa faci si Combo Kills, unde poti sa iti maltratezi oponentul intr-un mod cat se poate de elaborat si barbar. Exemplu: se ia una bucata oponent si se bate bine de tot, se infige un semn de circulatie in craniu, urmat de unul sau mai multe pneuri de masina, infasurate peste torace. Se bate bine cu o crosa de golf sau baseball, dupa gust, dupa care se purcede la introducerea acestuia intr-un cazan inflacarat. Se plimba un pic prin nivel, dupa care se infige, in repetate randuri, intr-un perete plin cu tepi de metal. Rezultatul… un jucator foarte fericit, cu un ranjet satisfacut pe mutra. Asta este doar un exemplu.

Inca un plus pe lista acestui joc sunt muzica si sunetul. Un feeling de „Hip-hop Gangsta” invaluie nivelele jocului si doi comentatori trasniti, te fac sa te simti cat se poate de In-Game. Coloana sonora este destul de interactiva si usor de reperat, spre deosebire de alte cateva jocuri de Wii, nu dau nume. Iar comentatorii, sunt absolut geniali. Glumite si interventii comice la tot pasul. Cum ai omorat un oponent intr-un mod mai deosebit, sa fi sigur ca unul dintre ei va avea ceva de spus, in materie de modul brutal de executie.

Ce nu mi-a placut la joc. O campanie prea scurta. MadWorld are un fel destul de interactiv de a trata jucatorul, dar intinderea lui este cam limitata. Campania poate fi dovedita in 8 (sau mai putine) ore. Controlul camerei – sau lipsa acestuia, te vor face de multe ori sa dai dupa muste sau sa schitezi epileptic spre punctul de interes, doar doar de se misca camera aia blestemata. Iar lucrul care mi-a displacut cel mai mult, este absenta de multiplayer. Sigur, ai un „2 player face-off” dar cam atata. Iar acest modul este cat se poate de saracacios, ai doar niste main-event-uri din joc si cateva minigames, in rest… pauza. Ar fi fost interesant ca producatorii sa integreze totusi si un modul on-line, sau macar un co-op campaign… dar nimic.

In mare, MadWorld este o inovatie pentru Wii, un joc pentru jucatorul inrait si insetat de sange si extrem de inovativ din punct de vedere anatomic – nota sarcastica pentru cine nu s-a prins. De la dezmembrari si ciopartiri, pana la adunarea de puncte, jocul te tine in priza. Sunet superb, control bun – pentru un joc de Wii si o poveste elaborata. Pentru toate acestea, MadWorld primeste un 8,5 din 10 si aplauzele mele, pentru felul in care a dovedit ca Wii-ul poate fi mai mult decat o consola pentru jucatorul de duminica.