11 mart. 2010 | 17:57

De ce PlayStation Move NU este un Wii Remote

ACTUALITATE
De ce PlayStation Move NU este un Wii Remote

[galleria]

Noul controller cu senzor bazat pe mișcare al lui Sony, botezat oficial PlayStation Move, pare să fi fost receptat în media internațională drept o simplă replică a lui Sony la controllerul lui Nintendo Wii, însă cei de la Kotaku, care au apucat să se și joace cu el, spun că nu este deloc așa.

Pe scurt, PlayStation Move este un controller asemănător unei telecomenzi, cu senzor de mișcare, și are și un sub-controller care funcționează cu anumite jocuri pentru Move. Controllerul se conectează la PS3 cu ajutorul unei camere PlayStation Eye, care detectează sfera colorată aflată la extremitatea lui Move, iar senzorii de mișcare interni ai controllerului transmit către consolă date despre poziția sa.

La prima vedere, pare doar o versiune a lui Wii Remote și a companionului său Nunchuk. Dar la următoarele priviri încep să devină evidente diferențele-cheie:
Mai puține butoane: Controllerul Move are doar un buton Home înconjurat de cele patru simboluri clasice ale PlayStation, un alt buton și un trăgaci, în vreme ce Wii Remote are un d-pad și butoane pentru plus, A, minus, 1 și 2, la care se adaugă un buton Home și trăgaciul B. Simplitatea lui Move îl face foarte prietenos chiar și cu jucătorii noi, asta dacă nu cumva preferi să te joci cu ceva similar cu telecomanda de la televizor.
Nu consumi baterii : Wii Remote merge cu baterii AA, în vreme ce Move și companionul său au acumulatori reîncărcabili prin aceeași conexiune mini-USB folosită și la încărcarea controllerului principal al PS3-ului.
Un controller mai deștept: Cu Wii, dacă țintești controllerul undeva în afara ecranului, camera o ia razna în joc sau jocul intră în pauză și îți cere să îndrepți controllerul spre ecran. Move are un giroscop și în combinație cu camera Sony Eyetop transmite jocului poziția precisă așa că jocul se poate orienta în direcția în care arată controllerul, chiar dacă acesta e orientat în afara ecranului. Chiar dacă între controller și camera Eyetop apare un obstacol, de exemplu trece cineva prin fața ta, precizia scade dar jocul știe încotro îndrepți controllerul.
Fără fire: Wii Remote și Nunchuk sunt legate de un cablu scurt. PS3 Move și sub-controllerul nu.
Un singur giroscop: Wii Nunchuk are un senzor de mișcare giroscopic dar mai puțin precis ca Remote. La sub-controllerul de pe PS3 se pare că nu există așa ceva, giroscop având doar Move. De aceea, jocurile de tip box au fost demonstrate de Sony folosind două Move. Pe Wii, acest gen de jocuri sunt controlate, cu precizie mai redusă zic dezvoltatorii Sony, cu combinația Remote – Nunchuk.
Bila colorată: Sfera colorată este folosită de PlayStation Eye pentru a detecta prezența lui Move. Culoarea se schimbă în funcție de ambient. Într-o cameră fără oranj, bila va fi oranj pentru a putea fi detectată mai ușor. Asta ar putea deveni o marcă vizuală a lui Move.
Planul Z: Fără Wii MotionPlus, Wii Remote nu detectează foarte precis profunzimea. Senzorii Wii nu știu foarte precis căt de aproape de ecran ești și când te îndepărtezi de el. Wii detectează profunzimea, într-o oarecare măsură, dar fără prea mare precizie. PS Move poate detecta asfel de mișcări în planul Z, grație bilei colorate. Dacă jucătorul se îndepartează de ecran, PlayStation Eye vede că bila se micșorează și se prinde că există o mișcare în planul Z. Foarte deștept din partea ei.

Cam astea ar fi diferențele, chiar dacă ele sunt mai puțin evidente decât similaritățile. Și dacă te vei juca cu el, vei constata că nu e așa de asemănător cu Wii precum pare.

Move va fi pe piață începând din această toamnâ și va putea fi achiziționat în trei moduri: la pachet cu un PS3, de sine stătător sau într-un starter kit, care nu va costa mai mult de 100$ și va conține o cameră PS Eye, un controller și un joc.

Sursa: Kotaku