AMD lansează 5670

, 15 Ian, 12:59

ATI RadeonHD 5670

AMD se ține de lansări, exploatând la maxim avantajul de a fi primul producător de plăci video compatibile cu DirectX 11. Astăzi a venit rândul lui 5670 să iasă la rampă și dorește să se așeze în carcasele celor cu un buget mai restrictiv, fiind prima placă ce oferă suport pentru DX11, ATI Stream și Eyefinity la un preț de circa 100 de dolari. Fiind o placă mainstream, nu vă puteți aștepta la performanțe deosebite în jocuri, ambițiile ei fiind creșterea productivității în aplicații de birou, redarea de conținut HD în condiții optime și codare video rapidă, cu un consum redus de energie 16/64W. Eventual o puteți folosi pentru a lua contact cu noul DX și a vă face o idee dacă merită un upgrade ulterior, jocuri precum Dirt 2, Hawx și COD MW2 rulând mulțumitor pe Eyefinity cu setări medii.

 

Bertrand Coquard-Sales Manager ATI chipset EMEALansarea din România l-a avut ca invitat pe Bertrand Coquard-Sales Manager ATI chipset EMEA, care a dezvăluit viitoarele tendințe AMD/ATI într-un interviu pentru Playtech.ro. Compania vizează în special piața de laptop-uri, adresându-se procentului de 60% de utilizatori PC care au ales mobilitatea. Tot la capitolul laptop-uri, AMD/ATI dorește combinarea libertății de mișcare cu libertatea de a șurubăi la aceste gadget-uri, căutând o soluție fiabilă care să permită upgrade-uri pentru placa grafică. Privitor la sistemele desktop, reprezentantul ne-a declarat că AMD/ATI dorește să ofere o gamă largă de plăci video care să acopere toate segmentele (value, mainstream, performance) la prețuri accesibile.

Veni și vorba de CPU-uri și am întrebat dacă AMD pregătește replică i-urilor de la Intel. Răspunsul a fost că pe viitor se mizează pe construcția unui singur chip care să se adreseze atât procesării paralele, cât şi a celei non-paralele a datelor, pe scurt gpu și cpu într-un singur microprocesor.

Tot cu gândul la jocuri, am fost curioși dacă Eyefinity poate fi interpretat ca cheat, deoarece mărește de trei ori FOV-ul, oferind o panoramă mult mai extinsă asupra acțiunii. ”Eyefinity reprezintă viitorul, iar daca îl catalogăm drept cheat, atunci și cel care folosește un mouse mai performant decât al adversarului poate fi acuzat că trișează”, ne-a declarat Bertrand Coquard.

Ți-a plăcut acest articol?
Informează-te și ține-i la curent și pe prietenii tăi.
Abonează-te la newsletter pentru ultimele noutăţi!

Comentarii

din nefericire, FOV-ul nu este mărit, ci doar „întins” aka stretched. Asta unu la mână. Doi la mână, în MW 2 nu îţi poţi seta FOV din consolă, pentru că nu există consolă. De aici concluzia de mai sus.
şi încă ceva, regândiţi segmentul de piaţă. O placă mainstream poate rula la un framerate acceptabil jocuri ca H.A.W.X sau Battleforge. Eu zic că se încadrează mai bine în gama entry-level.

Dragos Zaharia

FOV-ul este mărit, am văzut asta cu ochii noștri. Cu Eyefinity jocurile rulează pe rezoluții 3xX x Y, de ex. pe trei monitoare de 21 rezoluția va fi 5040×1050 fără niciun stretch. Rezoluția se modifica din setările jocului, nu e nevoie de consola (fără fov sau fov scale). Camera nu este împinsă în spate, să zicem ca pe o fereastră de bloc vezi doar chioșcul din față, dacă mai pui câte o fereastră identică în dreapta și în stânga celei existente poți vedea și cine merge către chioșc.
In ce priveste segmentul, ai punctat foarte bine problema, treaba e complicată și urmează să se încurce, cert este că placa se mișca ok in H.A.W.X, iar în MW2 MP fără AA și texturi med scoate 91FPS constant.

in H.A.W.X noua ne-a scos 39 FPS@1680*1050 si 46FPS@1280*1024, ori pentru a juca cursiv, ai nevoie de o medie de 60 FPS, atlfel ai un mic delay.
Cat despre FOV, lasa-ma sa tre contrazic din nou. Am testat Eyefinity-vezi la noi articolul legat de Dirt 2, e scris de Octavian. Eu spuneam ca practic valorile FOV-ului in MW II sunt urmatoarele: 4:3 = max 70, 16:9 = max 75-80, 16:10 = max 75-85. Astea sunt valorile recomandate. Peste valorile astea, devine distorsionat si devine practic imposibil sa mai tintesti ceva. Nu se poate juca competitional pe eyefinity.

Dragos Zaharia

Placa aceasta nu este una pe care sa poti obtine rezultate deosebite in jocurile actuale sau viitoare, de aceea nu am insistat asupra ei, desi cu 30FPS te poti descurca intr-un singleplayer. Discutia FOV-Eyefinity cred ca ar putea continua la nesfarsit. Dirt2 nu l-am vazut pe Eyefinity asa ca nu pot sa imi dau cu parerea fara sa ma fi informat. MW2 a fost ok ,cel putin pe display-ul central, pe care se fac kill-urile, nu era imposibil sa tintesc si nici imaginea nu era „intinsa”. La o rezolutie cu raport 4:3 clar fov-ul recomandat este 65-70, dar la un raport 12:3? Chiar tu ai exemplificat ca odata cu marirea raportului creste si FOV-ul (unghiul de cuprindere), conditia este ca jocul sa ofere suport pt Eyefinity.

este clar ca fov-ul se mareste. eu de exemplu nu consider ca este cheat, atat doar ca ai o vedere periferica mai buna, e aceeasi comparatie ca si intre monitoarele normale si cele extrawide. din moment ce tintesti pe ecranul din mijloc nu vad de ce e problematica prezenta celorlalte doua de pe margini. normal ca va aparea niste „distort” pe marginile imaginii dar nu e acelasi lucru ca si cu un singur monitor.

@inafmu
ai incercat sa tintesti in MW II pe eyefinity? la mult laudata rezolutie de 5040×1050 tre sa ai un pad de 1m*1m cel putin ca sa te poti plimba cu mouseu` chiar si la 5000DPI. Incearca-l in vreun stand AMD pe undeva, si o sa vezi despre ce vorbesc.
@Dragos
30FPS este un framerate super gretzos chiar si in singleplayer. Asta doar daca n-ai un procesor capabil sau eventual PhysX **joke**

necesitatea mouse-pad-ului imens justifica faptul ca imaginea nu e intinsa, ci doar maaare. nu am incercat sa tintesc in MW II pe eyeinfinity…voi cauta.

Frumos dar 5970 bate tot ! AMD – ATI Radeon Best Coice 🙂

Comments are closed.

Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te acum la newsletter și primești cele mai noi: Articole, Review-uri, Tutoriale și Prețuri direct pe adresa ta de E-mail